Έξι επενδυτικές προτάσεις προς την κινεζική πλευρά

05.07.2016 00:49

Έξι ελληνικές επενδυτικές προτάσεις προς την κινεζική πλευρά  κατέθεσε ο Αλ.Τσίπρας και η ελληνική αντιπροσωπεία.

Συγκεκριμένα οι ελληνικές προτάσεις αφορούν:

1) Επενδύσεις στο Θριάσιο, τα ναυπηγεία και το Καστέλι, και ειδικότερα τη συμμετοχή κινεζικών εταιρειών στους διαγωνισμούς για Θριάσιο και Καστέλι, καθώς διερεύνηση της δυνατότητας ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στην Ελλάδα.

2) Επένδυση στον τραπεζικό τομέα.

3) Διεύρυνση των εξαγωγών αγροτικών προϊόντων και τροφίμων στην Κίνα.

4) Έρευνα και καινοτομία. Δημιουργία κέντρου Research and Development στην Ελλάδα.

5) Επενδύσεις σε τουριστικά ακίνητα. Αύξηση τουρισμού, απ’ ευθείας πτήση Πεκίνο- Αθήνα.

6) Συνεργασία στον πολιτιστικό τομέα και την εκπαίδευση.

Στο πλαίσιο αυτό, αποφασίστηκε να δημιουργηθεί μόνιμη ελληνοκινεζική επιτροπή παρακολούθησης των παραπάνω θεμάτων, που θα εξετάσει τα επόμενα βήματα σε κάθε τομέα ξεχωριστά.

Μιλώντας στο Κινεζικό επιχειρηματικό φόρουμ, ο Έλληνας Πρωθυπουργός αναφέρθηκε στις νέες προοπτικές συνεργασίας ανάμεσα σε Ελλάδα και Κίνα επισημαίνοντας πως η ελληνική οικονομία βρίσκεται στο σωστό δρόμο.

Ο πρωθυπουργός διαβεβαίωσε πως η Ελλάδα έχει γυρίσει σελίδα και η κυβέρνηση εφαρμόζει ένα ριζικό πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων στο κράτος και στον αναπτυξιακό προσανατολισμό της χώρας.
«Επιδιώκουμε ένα επενδυτικό σοκ δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων για να χτυπήσουμε την αποεπένδυση και να μειώσουμε την ανεργία» ανέφερε ο κ. Τσίπρας.

Αναλυτικότερα ο κύριος Τσίπρας είπε:

«Είμαστε ακόμα μακριά από αυτό που λέγεται παγκοσμιοποίηση και δεν πρέπει να τη συγχέουμε ως έννοια, με τις διευρυμένες εμπορικές σχέσεις και τη συνεργασία στους υπερεθνικούς οργανισμούς.

Το παράδειγμα σε μικρότερη κλίμακα της Ευρώπης και της ευρωπαϊκής ενοποίησης είναι χαρακτηριστικό. 70 χρόνια προσπάθειας έδειξαν ότι η εξέλιξη της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης δεν είναι εύκολη, ούτε γραμμική.

Αρκεί η εμφάνιση μιας κρίσης, οικονομικής, προσφυγικής ή εσωτερικής ενός κράτους-μέλους, για να γίνουν πολλά βήματα πίσω και να επανεμφανιστούν οι εθνικές στρατηγικές.
Το βρετανικό δημοψήφισμα και η αρνητική έκβασή του οδηγούν στην έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ και αυτό είναι ένα ισχυρό πλήγμα για τα δύο μέρη και το συνολικό ευρωπαϊκό εγχείρημα.

Εύλογα ο αντίκτυπος του δημιουργεί ανησυχία σε παγκόσμιο επίπεδο.
Θέλω όμως να αποτυπώσω μια προσέγγιση ψύχραιμη και πιο αισιόδοξη.

Οι αναταράξεις των αγορών είναι δικαιολογημένες ως ένα βαθμό εξαιτίας του αρχικού σοκ, θεωρώ όμως ότι θα είναι παροδικές.

Τα ευρωπαϊκά όργανα θα εισέλθουν σε μια γόνιμη περίοδο διαπραγματεύσεων με το Ηνωμένο Βασίλειο για την όσο γίνεται πιο ομαλή έξοδο, καθώς και για το καθεστώς που θα διέπει τις σχέσεις των δύο μερών.

Άλλωστε στο πλαίσιο της ευρω-ατλαντικής συνεργασίας θα διατηρηθεί μια καλή συνεργασία με το Ηνωμένο Βασίλειο αλλά σε διαφορετική θεσμική βάση.

Το μήνυμα όμως που σαν Ευρώπη δεν πρέπει να υποβαθμίσουμε, είναι ότι η Ένωση δεν είναι κάτι δεδομένο, αλλά υπάρχουν αντικειμενικοί παράγοντες κρίσης που πρέπει να αντιμετωπιστούν με αίσθημα επείγοντος και αμοιβαίας υποστήριξης.

Οι προκλήσεις είναι μπροστά μας και το ζήτημα της συνοχής θα παραμένει πάντα επιτακτικό, αλλά στο τέλος η Ευρώπη βρίσκει, μέσα από τον εξαντλητικό πολλές φορές διάλογο, τις κατάλληλες προωθητικές συνθέσεις.

Επομένως και η στρατηγική «one belt, one road» στην Ευρώπη δεν κινδυνεύει. Αντιθέτως πιστεύουμε ότι θα επιτύχει και εμείς – ως Ελλάδα – είμαστε εδώ, διατεθιμένοι και ικανοί, να συνεισφέρουμε προς την στρατηγική αυτή κατεύθυνση. Η Ελλάδα σήμερα, έχοντας κλείσει οριστικά πίσω της μια μακρά περίοδο κρίσης και αβεβαιότητας, γυρίζει σελίδα.

Διεκδικήσαμε κι επιτύχαμε μια νέα συμφωνία με τους ευρωπαίους εταίρους που βοηθά τη χώρα μας να ξανασταθεί στα πόδια της και να τηρεί με συνέπεια τις υποχρεώσεις της, αλλά χωρίς να συντρίβεται η κοινωνία μας.

Το κλείσιμο της πρώτης αξιολόγησης πρόσφατα, στο πλαίσιο της παραπάνω συμφωνίας, επικυρώνει την επιτυχία της προσπάθειας μας. Η βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους έχει την υποστηρικτική εγγύηση των ευρωπαίων εταίρων μας όποτε κι αν αυτό κριθεί σκόπιμο.
Ταυτόχρονα, υπάρχει η σαφής ρήτρα ότι το κόστος εξυπηρέτησης δε θα υπερβαίνει το 15% του ΑΕΠ σε μεσο – μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Οι προεκτάσεις των παραπάνω αποφάσεων και οι αναμενόμενες εξειδικεύσεις το επόμενο διάστημα, στέλνουν ένα ισχυρό μήνυμα στις διεθνείς αγορές ότι η Ελλάδα εισέρχεται οριστικά σε νέα φάση.

Μπαίνουμε δυναμικά σε μια νέα περίοδο ανάκαμψης και ανακτούμε την εμπιστοσύνη των επενδυτών στις δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας.

Παράλληλα στη συμφωνία, εφαρμόζουμε ένα ριζικό πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων στο κράτος και στον αναπτυξιακό προσανατολισμό της χώρας.

Αξιοποιούμε τη γεωπολιτική της θέση και τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα στην αγροτοδιατροφή, στην υγεία και στα φάρμακα, στις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, στην ενέργεια, στο περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη, στις μεταφορές και την εφοδιαστική αλυσίδα, τα υλικά, και τις κατασκευές, στο καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό, τον πολιτισμό και βεβαίως τον τουρισμό.
Οι προτεραιότητες στους παραπάνω τομείς υποστηρίζονται για πρώτη φορά από έναν καινοτόμο αναπτυξιακό νόμο που ψηφίσαμε πρόσφατα.

Εκεί, δίνουμε έμφαση σε γενναίες φοροαπαλλαγές ανάλογα με την απόδοση κι όχι στις απευθείας επιχορηγήσεις σε δαπάνες αμφίβολης αποτελεσματικότητας.  Συνδέουμε τα κοινοτικά κονδύλια της ΕΕ με τις παραπάνω αναπτυξιακές κατευθύνσεις.

Παράλληλα αυξάνουμε το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων για δεύτερη συνεχόμενη χρόνια και δημιουργούμε αναπτυξιακή τράπεζα με σύγχρονα χρηματοδοτικά εργαλεία για τον επιμερισμό και τη διαχείριση του ρίσκου και την προώθηση συνεργατικών επενδύσεων δημόσιου – ιδιωτικού τομέα.

Σε συνδυασμό με το ευρωπαϊκό πρόγραμμα επενδύσεων EFSI, φερώνυμο ως πρόγραμμα Junker – από τον πρόεδρο της Κομισιόν, δημιουργούνται σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες χαμηλού κινδύνου.

Μεγάλα επενδυτικά εγχειρήματα εκκινούν με τη συμμετοχή της ευρωπαϊκής τράπεζας επενδύσεων και άλλων διεθνών αναπτυξιακών φορέων.

Οι τράπεζες μας είναι πλήρως ανακεφαλαιοποιημένες, συμμετέχουν στα προγράμματα φθηνής χρηματοδότησης της ΕΚΤ και προωθούν ξανά πολύτιμη ρευστότητα προς τις επιχειρήσεις.
Στο περιβάλλον αυτό μπορούν ξεκινήσουν τα μπλοκαρισμένα μεγάλα έργα και οι επενδύσεις σε υποδομές που υποχώρησαν δραματικά στα χρόνια της ύφεσης.

Αίρουμε τα γραφειοκρατικά εμπόδια και χτυπάμε τις εστίες φοροδιαφυγής ώστε να εξασφαλίζονται ισότιμοι όροι μεταχείρισης σε όσους εμπιστεύονται την ελληνική οικονομία.

Επιδιώκουμε ένα επενδυτικό σοκ δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων για να χτυπήσουμε την αποεπένδυση και να μειώσουμε την ανεργία».





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014