Απρίλιος: «Βουτιά» στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ [-3,6% τον Απρίλιο]

16.06.2015 15:24

Ορατή εξακολουθεί να είναι η επίδραση της αβεβαιότητας σχετικά με τη χρηματοδότηση της ελληνικής οικονομίας στην καταναλωτική εμπιστοσύνη, ακόμη και αν αυτή αφορά τις σχετικά ανελαστικές δαπάνες για τα είδη σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς IRI η αξία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ υποχώρησε τον Απρίλιο του 2015 κατά 3,6% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2014, έναντι αύξησης 1,1% της αξίας των πωλήσεων τον Απρίλιο του 2014 σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2013.

Η κάμψη των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ παρατηρείται για δεύτερο συνεχή μήνα, καθώς η πρώτη μεγάλη «βουτιά» παρατηρήθηκε τον Μάρτιο του 2015, όταν οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 5,2% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2014 και ενώ κατά το πρώτο δίμηνο του τρέχοντος έτους ο σχετικός δείκτης είχε κινηθεί ανοδικά. Η υποχώρηση των πωλήσεων τον Μάρτιο και τον Απρίλιο είχε ως συνέπεια να εξανεμισθούν τα όποια οφέλη από την καλή πορεία του πρώτου διμήνου με συνέπεια στο α΄ τετράμηνο του 2015 η αξία των πωλήσεων να υποχωρεί κατά 1,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014, ενώ ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 1,6%. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2014 είχε «κλείσει» μεν με μείωση του τζίρου κατά 1,8%, όμως αυτή οφειλόταν σε σημαντικό βαθμό στη μείωση των τιμών, αφού ο όγκος πωλήσεων είχε σημειώσει ελαφρά αύξηση σε σύγκριση με το 2013, κατά 0,8%. Πάντως, ακόμη και το 2013, μια χρονιά που χαρακτηρίστηκε από σημαντική συρρίκνωση της κατανάλωσης, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ είχε μεν μειωθεί κατά 3,5% σε σύγκριση με το 2012, όμως ο όγκος πωλήσεων είχε μειωθεί πολύ λιγότερο, κατά μόλις 0,1%.

Οι πωλήσεις σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI υποχωρούν και στις τρεις βασικές ομάδες αγαθών το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2015, ήτοι κατά 3,3% οι πωλήσεις ειδών νοικοκυριού, κατά 3,6% οι πωλήσεις προϊόντων προσωπικής φροντίδας, υγιεινής και ομορφιάς και κατά 1% οι πωλήσεις τροφίμων.

Από τις έντεκα επιμέρους κατηγορίες αύξηση των πωλήσεων παρατηρείται μόνο σε τρεις και συγκεκριμένα στα κατεψυγμένα τρόφιμα (9,7%), στα σνακς (3%) και στα συσκευασμένα τρόφιμα (2,4%). Σε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες παρατηρείται σημαντική μείωση των πωλήσεων με τη μεγαλύτερη να καταγράφεται στα υλικά μαγειρικής (6%) και να ακολουθούν τα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς με μείωση 5%.

Στα γαλακτοκομικά που αποτελούν το 17,1% του τζίρου των αλυσίδων σούπερ μάρκετ η μείωση είναι 4,3%.





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014