Γιατί πουλάνε μισοτιμής τα e-φαρμακεία. Πώς ανταποκρίνονται οι καταναλωτές…

23.06.2015 13:07

 

Γιατί πουλάνε μισοτιμής τα e-φαρμακεία. Πώς ανταποκρίνονται οι καταναλωτές

 

Ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν τα ηλεκτρονικά φαρμακεία με 4 στους 10 online καταναλωτές στην Ελλάδα να δηλώνουν πως αγόρασαν κάποιο προϊόν προσωπικής φροντίδας (π.χ. καλλυντικά) από εκεί, ενώ 3 στους 10 βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής. Ποιοι είναι λόγοι που οι Έλληνες δείχνουν να προτιμούν περισσότερο τα ηλεκτρονικά φαρμακεία;

Την απάντηση επιχειρεί να δώσει το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών το οποίο σε σχετική έρευνα που διεξήγαγε κατέγραψε, ανέλυσε και αξιολόγησε τα ηλεκτρονικά φαρμακεία στην Ελλάδα. Η έρευνα διενεργήθηκε σε 210 ηλεκτρονικά φαρμακεία – σημειώνεται ότι αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα λειτουργούν… 750 – ενώ αξιοποιήθηκαν και οι απόψεις των οnline αγοραστών.

Γιατί οι καταναλωτές προτιμούν τα online φαρμακεία
Οι λόγοι για τους οποίους οι Έλληνες προτιμούν ένα online φαρμακείο, είναι καταρχήν οι τιμές και οι προσφορές καθώς μέχρι τώρα ήταν το κύριο εργαλείο προώθησης. Άλλοι λόγοι είναι εξής:
παράδοση (28%),
ταχύτητα στην εξυπηρέτηση (22%),
ευκολία εύρεσης προϊόντων (21%) και
σωστή πληροφόρηση (10%).
Όπως επισημαίνεται πέρα από τις μεγάλες εκπτώσεις στις τιμές, οι αγορές φαρμάκων μέσω ίντερνετ προσφέρουν στους καταναλωτές:
1. Περισσότερες εξατομικευμένες υπηρεσίες (π.χ. έλεγχος παραγγελίας), περισσότερη εξατομικευμένη πληροφόρηση και περισσότερο “engagement” των online αγοραστών. Όλα αυτά δημιουργούν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών που είναι αναγκαία στις αγορές απόο το διαδίκτυο.
2. Ψηφιακή συνεργασία των online φαρμακείων με τους επώνυμους προμηθευτές, μέσω κοινής διαδικτυακής καμπάνιας, από κοινού αξιοποίηση των στοιχείων ψηφιακών επισκεπτών, συνεργασία στη διαχείρηση blogs και άλλων προχωρημένων κοινωνικών δικτύων κλπ. Αυτό ελαχιστοποιεί υψηλά κόστη της ψηφιακής προώθησης και και βασίζεται στην καλή συνεργασία που υπάρχει μεταξύ των φαρμακείων και των επώνυμων brands.
3. Έξυπνη αξιοποίηση του καλά οργανωμένου φυσικού φαρμακείου στα πλαίσια της πολυκαναλικής (multi-channel) και πανκαναλικής (omni-channel) συμπεριφοράς των Ελλήνων online αγοραστων. Άρα χρήση του διαδικτύου για την προσέλκυση των πολιτών στο καλά οργανωμένο φυσικό φαρμακείο, μέσα από τα sites των προμηθευτών ή/και στα πλαίσια κοινών προωθητικών ενεργειών.
Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που «ανεβάζει» τα ηλεκτρονικά φαρμακεία στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι ότι δίνουν μεγάλη έμφαση στην εξυπηρέτηση και στην υποστήριξη μετά την πώληση, αφού το 50% κάνουν αποστολές στο εξωτερικό ενώ 1/5 εξυπηρετούν άμεσα τον πελάτη από απόσταση (π.χ. άμεση τηλεφωνική επαφή).
Για παράδειγμα η συντριπτική πλειοψηφία των ηλεκτρονικών φαρμακείων έχει πληροφορίες για τα συστατικά, 3 στα 4 αξιοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για να βρουν και ενημερωσουν τους οnline καταναλωτές και 1 στα 3 λειτουργεί εξειδικευμένα Blogs για πιο ενεργή συμμετοχή των αγοραστών.

Τα προϊοντα
Τα προϊόντα, τα οποία πωλούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα, αφορούν, κυρίως, συμπληρώματα διατροφής, καλλυντικά φυτικής προέλευσης και λιγότερα ομοιοπαθητικά. Όπως και στην συντριπτική πλειοψηφία των ηλεκτρονικών καταστημάτων, η έμφαση δίνεται σε επώνυμα προϊόντα τα οποία είναι ιδιαίτερα γνωστά στο ευρύ κοινό.





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014