Αλήθεια για ποια Δ.Ε.Θ. θέλουμε να μιλάμε; (1) + (2)

11.09.2016 00:12

Για ποια Δ.Ε.Θ. μιλάμε; (1)

Για να επανακαθοριστεί ο ρόλος της Δ.Ε.Θ., που μέχρι πριν λίγες δεκαετίες μεσουρανούσε στα οικονομικά και πολιτιστικά δρώμενα, θα πρέπει το θέμα να αντιμετωπιστεί με σοβαρότητα και όχι με ανούσιες διαδικασίες.

.

Μέχρι και πριν από λίγες δεκαετίες η Δ.Ε.Θ μεσουρανούσε όχι μόνον στον οικονομικό τομέα, αλλά και στα πολιτιστικά δρώμενα της Ελλάδας, ιδιαίτερα του βορειοελλαδικού χώρου. Η μετακίνηση δεν ήταν εύκολη από το χωριό στην πόλη, ούτε από την περιφερειακή πόλη στη Θεσσαλονίκη. Έτσι, συνδυαζόταν η επίσκεψη στη Διεθνή Έκθεση με την αγορά αγαθών για την οικογένεια, που στην τοπική αγορά δεν υπήρχαν ή δεν ήσαν κατάλληλης ποιότητας. Τα «προικιά»της νύφης ή τα βαφτιστικά, θα αγοράζονταν κάθε Σεπτέμβριο. Το ίδιο κάποια έπιπλα ή ηλεκτρικά είδη.

.
Ήταν φυσικό επομένως, που στο χώρο της Δ.Ε.Θ. στηνόταν κι ένα πανηγυράκι, ως κράχτης για τους μικρούς που πίεζαν τους γονείς, αλλά και προσφορά μιας μικρής ανάπαυλας στους ατέλειωτους περιπάτους στα περίπτερα. Με την πάροδο όμως του χρόνου οι τοπικές αγορές άρχισαν να αναπτύσσονται, οι δε μετακινήσεις έγιναν απλούστερες, γι’ αυτό και πιο συχνές, και ως εκ τούτου οι αναγκαίες επισκέψεις στη Θεσσαλονίκη κατά μήνα Σεπτέμβριο αραίωσαν.

.
Παράλληλα, υποβαθμίστηκαν τα φεστιβάλ τραγουδιού και κινηματογράφου, διότι το λεγόμενο «ποιοτικό» τραγούδι και η «ποιοτική» ταινία επικράτησαν, αφού αυτοί που ανέλαβαν τις τύχες τους θεώρησαν πως έτσι αναβαθμίζουν το πολιτιστικό επίπεδο του λαού. Βέβαια, δεν εξηγήθηκε ποτέ, γιατί εξακολουθούμε να βλέπουμε ευχάριστα τις ταινίες και να τραγουδούμε στις παρέες τα δημιουργήματα της δεκαετίας του ’60, ενώ τα «ποιοτικά» περιορίστηκαν στον οικογενειακό και φιλικό κύκλο των «δημιουργών».

.
Στη δε σύγχρονη εποχή, ήρθε και η τεχνολογία να μειώσει ακόμη περισσότερο το ρόλο των Γενικών Εκθέσεων, αφού μέσω του διαδικτύου ο ενδιαφερόμενος κάνει τώρα τις παραγγελίες του. Στην υποβάθμιση του ρόλου της συνεισέφεραν και οι διοργανώσεις θεματικών Εκθέσεων, οι οποίες αφαίρεσαν από την Δ.Ε.Θ. πολλά. Γι’ αυτό και οι επισκέπτες της -σε ποσοστό 50%- απαντούν, σε σχετική ερώτηση, ότι επισκέπτονται την Έκθεση «για τα παιδιά», και μόνον ένα μικρό ποσοστό προβάλλει λόγους επιχειρηματικής ενημέρωσης ή αγοραπωλησιών.

.
Ως εκ τούτου αναζητείται ο επανακαθορισμός του ρόλου της Δ.Ε.Θ., όσον αφορά βέβαια την ετήσια διοργάνωσή της στη Θεσσαλονίκη. Διότι, η συμμετοχή της στις διεθνείς εκθέσεις της αλλοδαπής -και ιδιαίτερα των βαλκανικών κρατών- είναι ένα βήμα προσέγγισης των ελληνικών επιχειρήσεων, δια της οργανωμένης προβολής των προϊόντων τους, με τις εξελίξεις των γειτονικών οικονομιών.

.
Για να επανακαθοριστεί ο ρόλος της Δ.Ε.Θ. θα πρέπει το θέμα να αντιμετωπιστεί με σοβαρότητα και όχι με ανούσιες διακηρύξεις, ότι «επιδιώκεται η Δ.Ε.Θ. να αποδώσει στη Θεσσαλονίκη, το ρόλο του Διεθνούς Περιφερειακού Εκθεσιακού Κέντρου, των γύρω χωρών, με τις οποίες η Ελλάδα, έχει ισχυρούς πολιτιστικούς, οικονομικούς, θρησκευτικούς και πολιτικούς δεσμούς…».

.

Αναρωτιέμαι ποιες είναι οι χώρες αυτές, με τις οποίες έχουμε τέτοιου είδους δεσμούς, και δεν τις γνωρίζω. Το μόνο που μας συνδέει είναι η επιχειρηματικότητα, η οποία όμως, δυστυχώς για μας, δεν είναι αμφίδρομη, αφού κατέβαλε προσπάθειες η ελληνική πολιτεία να στείλει τις ελληνικές επιχειρήσεις στα Βαλκάνια.

.
Για να ξαναποκτήσει η Δ.Ε.Θ. τη ζωογόνα πνοή της στην ελληνική οικονομία, είναι επιτακτική ανάγκη ο καθορισμός αναβαθμισμένου ρόλου γι’ αυτήν. Και όταν αυτό αποφασιστεί, τότε θα πρέπει και να συζητηθεί αν και πού θα μετεγκατασταθεί. Μόνο που με την παρούσα οικονομική συγκυρία δεν φαίνεται αυτό εφικτό στο προσεχές μέλλον.

.

Ο Μακεδών

.
ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΝΗΚΕΙ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Πηγή: http://voria.gr/article/gia-poia-deth-milame

_______________________________________________

Για ποια Δ.Ε.Θ. μιλάμε;  (2)

 .
Τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης την παρακολουθώ χρόνια. Έχει τύχει να παραστώ σε πολλά εγκαίνια και να την επισκεφθώ πολλές φορές. Ειδική την περίοδο μετά το 2000, η ΔΕΘ αποτέλεσε την αποθέωση του κρατισμού και της δημόσιας σπατάλης. 
.
Έχασε τον αμιγώς εμπορικό και οικονομικό χαρακτήρα της και μετατράπηκε σε μια αδικαιολότητη προβολή του Κράτους το οποίο διαφήμιζε τα όποια έργα του μέσα από πανάκριβα περίπτερα Υπουργείων, Δημοσίων Φορέων και Οργανισμών και κρατικοδίαιτων εταιρειών. 
.
Ο εκάστοτε Πρωθυπουργός κηρύσσει τα εγκαίνια και επισκέπτεται για ελάχιστα λεπτά τα πιο “πιασάρικα” περίπτερα των μεγαλύτερων Υπουργείων, υποσχόμενος “με αφορμή τη ΔΕΘ” νέα έργα κυρίως για τη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία. Όλα αυτά το πρώτο ΣΚ της Έκθεσης.
.
 .
Γιατί το επόμενο ΣΚ ανήκει στον Αρχηγό της εκάστοτε Αξιωματικής Αντιπολίτευσης που συνήθως δίνει απαντήσεις στις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού που έγιναν το προηγούμενο ΣΚ και υπόσχεται και εκείνος τί θα κάνει για τη Θεσσαλονίκη και την Μακεδονία μόλις γίνει Πρωθυπουργός.
 .
Είναι ένα σκηνικό που τα τελευταία χρόνια έχασε την αξία του, την αξιοπιστία του και τη σημασία του. Το Κράτος δαπανά εκατομμύρια Ευρώ για να προβάλει ΤΙ ακριβώς;;; Κρατικοί υπάλληλοι μετακινούνται από τις υπηρεσίες τους για να στελεχώσουν τα περίπτερα και στο τέλος είναι όλοι ευχαριστημένοι γιατί η ΔΕΘ ήταν “η καλύτερη όλων των προηγουμένων”.
 .
Αυτός ο ύμνος στον Κρατισμό πρέπει να σταματήσει. Η ΔΕΘ πρέπει να απεμπλακεί από το Κράτος, το Κόμμα (το όποιο Κόμμα) και τους νομείς και συνομιλητές της εξουσίας όποιας απόχρωσης.
 .
Αν συνεχίσει σε αυτόν τον κατήφορο, τότε σε λίγο η υποβάθμισή της θα είναι δεδομένη. Αν αλλάξει ρότα άμεσα, τότε μπορεί να ξαναγίνει το μεγαλύτερο οικονομικό και εμπορικό γεγονός στα Βαλκάνια..
————————————–
Στράτος Χαρχαλάκης 
http://kithiraikanea.blogspot.gr/
————————————–




Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014