Η οργανική ανάπτυξη παραμένει πρόκληση για πολλές από τις εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων

25.06.2015 02:16

Αντέχουν τα καταναλωτικά προϊόντα – πωλήσεις 3,1 τρισ. δολ. το 2013 – Αυξημένες οι συμφωνίες

Πωλήσεις που πλησίασαν τα 3,1 τρισ. δολ. κατέγραψαν το έτος 2013 οι 250 μεγαλύτερες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων στον κόσμο, «κόντρα» στην οικονομική αβεβαιότητα, όπως προκύπτει από την όγδοη ετήσια έκθεση για τις Παγκόσμιες Δυνάμεις του κλάδου Καταναλωτικών Προϊόντων 2015, η οποία δημοσιεύθηκε από την Deloitte Touche Tohmatsu Limited (DTTL). Όπως σημειώνεται στην έκθεση, αυτό είχε ως αποτέλεσμα το μέσο μέγεθος εταιρείας να ανέρχεται στα 12,3 δισ. δολ.
«Η πτώση της τιμής του πετρελαίου έχει σημαντικό αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομία, με αυξανόμενες αποπληθωριστικές πιέσεις, κυρίως στις αναπτυσσόμενες αγορές, όπως αυτές των ΗΠΑ, της Ευρώπης και της Ιαπωνίας. Αυξάνει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών στις χώρες που καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες πετρελαίου όπως η Ιαπωνία, η Ινδία, οι ΗΠΑ και αρκετές χώρες της Ευρώπης και συνεισφέρει στην ταχύτερη οικονομική ανάπτυξη από ό,τι θα γινόταν σε άλλη περίπτωση», δήλωσε ο δρ. Ira Kalish, επικεφαλής παγκόσμιος οικονομολόγος της DTTL.

 
Στη μεγαλύτερη εταιρεία καταναλωτών προϊόντων του 2013, βάσει των καθαρών πωλήσεων, αναδείχθηκε η Samsung Electronics Co. Ltd., με πωλήσεις 210,4 δισ. δολ. (+13,7%), ενώ ακολούθησαν οι Apple Inc. (170,9 δισ.), Nestle S.A (99,5 δισ.), The Procter & Gamble Company (83,1 δισ.), Sony Corporation (66,8 δισ.), PepsiCo, Inc. (66,4 δισ.), Unilever Group (66,1 δισ.), LG Electronics Inc. (53,5 δισ.), The Coca-Cola Company (46,9 δισ.) και JBS S.A. (43,3 δισ.).

 
Στην έκθεση σημειώνεται, παράλληλα, ότι ο αριθμός των συμφωνιών στον κλάδο αυξάνεται συνεχώς από το 2009, με 1.421 συμφωνίες το 2013, ενώ, με βάση τις έως τώρα μετρήσεις, ο αριθμός των συμφωνιών του 2014 αναμένεται να πλησιάσει ή και να ξεπεράσει εκείνον του 2013.

 

Ωστόσο, η αξία των deals καταγράφει σταθερά πτωτική πορεία από το 2009 έως και το 2013, οπότε η μέση αξία επανήλθε απότομα. Όπως σημειώνει η DTTL, η πτώση κατά τη διάρκεια του 2012 οφείλεται εν μέρει στην αναζήτηση επενδυτικών ευκαιριών που, λόγω της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης, επέτρεψε στις εταιρείες να αποκτήσουν assets σε μειωμένες τιμές.

 
«Η οργανική ανάπτυξη παραμένει πρόκληση για πολλές από τις εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων. Ως αποτέλεσμα, οι εταιρείες θα συνεχίσουν να βλέπουν τις στρατηγικές εξαγορές ως μια γρήγορη μέθοδο αύξησης του μεριδίου αγοράς», δήλωσε ο Jack Ringquist, Global Consumer Products Lead της DTTL.

 
Την ίδια ώρα, ξεχωριστή έκθεση της Deloitte δείχνει ότι οι αποφάσεις των καταναλωτών στηρίζονται πολύ λιγότερο σε ειδικούς προϊόντων ή υπηρεσιών από ό,τι στις οικογένειές τους, στους φίλους τους και σε άλλους καταναλωτές.

 

Το 60% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι είτε εμπιστεύονται την οικογένεια και τους φίλους τους, ή τις κριτικές άλλων καταναλωτών προκειμένου να λάβουν πληροφορίες για προϊόντα και υπηρεσίες, το 43% εμπιστεύονται ανεξάρτητους ειδικούς προϊόντων/υπηρεσιών, το 16% εμπιστεύονται το προσωπικό του καταστήματος ή και την ιστοσελίδα του πωλητή και, τέλος, το 12% τους κατασκευαστές προϊόντων.





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014