Ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο έχει η ισορροπημένη διατροφή, η οποία εφοδιάζει τον οργανισμό με ενέργεια, βιταμίνες και μέταλλα που βοηθούν  στην αυτοσυγκέντρωση και στην λειτουργία της μνήμης και πνευματικής διαύγειας.
Το πρωινό γεύμα είναι το πλέον βασικό, καθώς τροφοδοτεί τον οργανισμό με την απαιτούμενη ενέργεια. Φροντίστε να μην αφήνετε πολλές ώρες το στομάχι άδειο έτσι ώστε ο οργανισμός να τροφοδοτείται συχνά με τα απαραίτητα συστατικά και να αποφεύγονται συμπτώματα  όπως ζάλη, κόπωση και ατονία.
Τα ενδιάμεσα από τα γεύματα θα πρέπει να είναι ισορροπημένα όπως  π.χ. φρούτα, γιαούρτι και ξηροί καρποί.
Οι πρωτεΐνες θεωρούνται απαραίτητες στην διατροφή των μαθητών, όχι μόνο για την σωματική ανάπτυξη αλλά και για την συμβολή τους στην νοητική λειτουργία. Το κρέας, το ψάρι , τα γαλακτοκομικά, τα αυγά και τα όσπρια είναι μερικά από αυτά.
Τα ω3 λιπαρά οξέα είναι πηγή καλή ενέργειας  και  συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος, αλλά και στον περιορισμό του άγχους.
Τα γεύματα θα πρέπει να περιλαμβάνουν κυρίως υδατάνθρακες, οι οποίοι διοχετεύουν στον οργανισμό γλυκόζη, η οποία αποτελεί πηγή ενέργειας του εγκεφάλου και είναι απαραίτητη για την μνήμη και την συγκέντρωση. Πηγές πλούσιες σε υδατάνθρακες είναι τα δημητριακά, τα φρέσκα και αποξηραμένα φρούτα και το ρύζι.
Η σωστή και καλή ενυδάτωση του οργανισμού είναι εξίσου σημαντική. Η κατανάλωση άφθονου νερού καθώς και τροφών πλούσιων σε νερό όπως τα φρέσκα φρούτα και οι φρεσκοστυμμένοι χυμοί μπορούν να εξασφαλίσουν την επιθυμητή ενυδάτωση του οργανισμού.
Αυτά που πρέπει να αποφεύγονται είναι τα μεγάλα και πλούσια σε λιπαρά γεύματα. Οι λιπαρές ουσίες αφομοιώνονται από τον οργανισμό με αποτέλεσμα να παρατείνουν το φούσκωμα και τη διαδικασία της πέψης του οργανισμού. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αδυναμία της συγκέντρωσης και της απόδοσης  των μαθητών.
Ακόμα όμως  και με μία ισορροπημένη και σωστή διατροφή,  μπορεί να υπάρξουν προβλήματα μικρής έλλειψης ή οριακών τιμών σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, εφόσον η ιδανική ποσότητα  βιταμινών δεν είναι η ίδια σ’ όλους τους οργανισμούς. Επομένως κάθε  άνθρωπος χρειάζεται διαφορετική πρόσληψη βιταμινών, τις οποίες  ο οργανισμός δεν μπορεί να συνθέσει και πρέπει να τις προσλαμβάνει μέσω της  τροφής.
Επιπρόσθετα ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των μαθητών και των υποψηφίων δεν τρέφεται  σωστά  .
Για τον λόγο αυτό, είναι απαραίτητη  η λήψη πολυβιταμινούχων συμπληρωμάτων διατροφής, τα οποία μεταξύ άλλων, βοηθούν στην πνευματική λειτουργία. Θα πρέπει να επιλέγονται πολυβιταμινούχα, όπως το Pharmaton Vitamigen, τα οποία να περιέχουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία, βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και υψηλής περιεκτικότητας εκχύλισμα Ginseng G115, στη σωστή ποσότητα και αναλογία, να διατίθενται μέσω Φαρμακείου και να παρασκευάζονται από αξιόπιστες εταιρίες, σύμφωνα με όλες τις προδιαγραφές GΜΡ.
Συμπληρώματα που περιέχουν καφεΐνη θα πρέπει να δίδονται με μεγάλη προσοχή γιατί υπερδιεγείρουν και κουράζουν το νευρικό σύστημα με αποτέλεσμα να μην έχουμε την επιθυμητή αντοχή και απόδοση ενώ επηρεάζεται και η ποιότητα του ύπνου.
Τα πολυβιταμινούχα σκευάσματα θα πρέπει να λαμβάνονται συστηματικά  για να μη χάνεται χρόνος μέχρι την αποτελεσματική εφαρμογή των ανάλογων διαιτητικών μέτρων. Η τακτική αυτή δεν ενέχει κινδύνους για την υγεία ενώ, έχει μεγάλες πιθανότητες να ωφελήσει, όταν οι διατροφικές συνήθειες δεν καλύπτουν την απαραίτητη δοσολογία σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.
Μία ισορροπημένη διατροφή που περιλαμβάνει μεγάλη ποικιλία σε τροφές αλλά με μέτρο και  σωστά σε ώρα γεύματα  σε συνδυασμό με λήψη ενός  πολυβιταμινούχου συμπληρώματος με τις προαναφερόμενες προδιαγραφές  μπορεί να αποτελέσει σύμμαχο στην προσπάθεια των μαθητών στις εξετάσεις.