“Κόντρα” Ελλάκτωρ – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για έργο 100 εκατ. ευρώ

20.02.2015 08:23

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Με αμείωτη ένταση συνεχίζουν να αναζητούν νέα έργα στο εξωτερικό οι μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι, με την ανανέωση με εκτός Ελλάδας κατασκευαστικό αντικείμενο του ανεκτέλεστου υπολοίπου να αποτελεί την καλύτερη γραμμή «άμυνας», σε μία συγκυρία όπου οι προοπτικές του ελληνικού κατασκευαστικού κλάδου είναι ανύπαρκτες.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως ανακοίνωσε η δημόσια εταιρεία αυτοκινητοδρόμων της Βοσνίας –Ερζεγοβίνης, οι θυγατρικές κατασκευαστικές εταιρείες των ομίλων Ελλάκτωρ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άκτωρ και ΤΕΡΝΑ υπέβαλαν προσφορές στο διεθνή διαγωνισμό, που έχει προκηρύξει η Βοσνία-Ερζεγοβίνη, για την κατασκευή του τμήματος του διευρωπαϊκού άξονα V από το Πότσιτελ έως το Μετζουγκόριε.

Ο υπό δημοπράτηση οδικός άξονας είναι μήκους 11 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, κεφάλαια που προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Έχει διαιρεθεί σε δύο τμήματα για τα οποία έχουν καταθέσει-ξεχωριστά- προσφορές κατασκευαστικές εταιρείες από όλο τον κόσμο.

Συγκεκριμένα, προσφορές έχουν καταθέσει, μεταξύ άλλων, οι ιταλικές TOTO, CMC, η αυστριακή Strabag και τεχνικοί όμιλοι ισπανικών, τσέχικων και τούρκικων συμφερόντων. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή μίας από τις μεγαλύτερες γέφυρες, παγκοσμίως, που θα έχει μήκος 975 μέτρων και ύψος 85 μέτρα.

Οι προσφορές βρίσκονται στη διαδικασία της αξιολόγησης, η επιλογή των αναδόχων θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο και ο χρόνος αποπεράτωσης είναι 30 μήνες από τη συμβασιοποίηση του έργου, σύμφωνα με την κρατική εταιρεία της βαλκανικής χώρας.

Χαμηλή ορατότητα

Το outlook του κατασκευαστικού κλάδου παραμένει χαμηλό, με την αγορά να μην γνωρίζει το μίγμα της πολιτικής που θα χαράξει το νέο κυβερνητικό σχήμα σχετικά με τα δημόσια, συγχρηματοδοτούμενα και ιδιωτικά έργα.  Έως σήμερα, στελέχη της κυβέρνησης έχουν αναφέρει ότι έμφαση θα δοθεί στα μικρομεσαία έργα, ενώ αγνοείται ποια στρατηγική θα ακολουθηθεί σχετικά με τα έργα παραχώρησης, αλλά και projects που είχαν προωθηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, όπως το αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Τις «θολές» προοπτικές του κατασκευαστικού κλάδου φανερώνει η πρόσφατη τοποθέτηση σε credit watch της αξιολόγησης B+/B της Ελλάκτωρ που απέκτησε rating το καλοκαίρι του 2014. Ταυτόχρονα, την απότομη «αλλαγή κλίματος» στις κατασκευές καταδεικνύει, ενδεχομένως, το γεγονός ότι μόλις πριν από τέσσερις μήνες, τον περασμένο Οκτώβριο, ο αμερικανικός οίκος όρισε το μακροπρόθεσμο αξιόχρεο της Ελλάκτωρ σε B+, κατά μία βαθμίδα μεγαλύτερο αυτού της ελληνικής οικονομίας.

Πηγή:www.capital.gr





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014