Μάχη εκατομμυρίων ανάμεσα στα Private Label και στα επώνυμα προϊόντα, με έπαθλο την τσέπη του καταναλωτή

30.07.2015 12:47

Τα επώνυμα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης θα αντιπαρατεθούν με τα προϊόντα private Label (ιδιωτικής ετικέτας) που πωλούν τα ίδια τα σούπερ μάρκετ

 

Η αναμέτρηση μόλις τώρα αρχίζει στην αγορά τροφίμων μετά την αύξηση του ΦΠΑ στο 23%.
Τα επώνυμα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης θα αντιπαρατεθούν με τα προϊόντα private Label (ιδιωτικής ετικέτας) που πωλούν τα ίδια τα σούπερ μάρκετ. Θα παιχτούν πολλά το επόμενο εξάμηνο λένε άνθρωποι της αγοράς.
Η τσέπη του καταναλωτή θα κρίνει τα πάντα και θα αναδείξει τους πρωταγωνιστές το επόμενο εξάμηνο.
Το 25% των συνολικών πωλήσεων των σουπερ μάρκετ προέρχεται από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας όταν στις ευρωπαϊκές χώρες το ποσοστό φθάνει το 50%. Περιθώρια ανόδου έχουν τα private label στην ελληνική αγορά. Το κύριο στοιχείο είναι η αντίδραση των εταιρειών που παράγουν επώνυμα προϊόντα και προωθούνται από τα σουπερ μάρκετ.
Οι λιανικές τιμές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώνονται χαμηλότερα έως 40% σε σχέση με τα αντίστοιχα επώνυμα. Πολλά θα εξαρτηθούν από την πολιτική των ιδίων των σούπερ μάρκετ αναφορικά με τη θέση που θα λάβουν τα δικά τους προϊόντα στα ράφια των σουπερ μάρκετ. Οι εταιρείες παραγωγής τροφίμων αναμένεται να εντείνουν τις προσφορές τους το επόμενο διάστημα έτσι ώστε να ξεχαστεί η πρόσφατη αύξηση του ΦΠΑ από τους καταναλωτές και να αφομοιωθούν οι νέες τιμές.
Η μετάταξη των προϊόντων στον συντελεστή 23% αφορούσε το 43% των συνολικών προϊόντων , σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτών Αγαθών. Η ετήσια συνολική οικονομική επιβάρυνση υπολογίζεται στα 650 εκατ. ευρώ από την αύξηση του ΦΠΑ και το κόστος ανά νοικοκυριό στα τρόφιμα εκτιμάται ότι θα είναι αυξημένο κατά 150 ευρώ. Η συνολική αγορά των τροφίμων με βάση την τελική τιμή των προϊόντων «άγγιζε» τα 20 δισ ευρώ ενώ στα χρόνια της οικονομικής ύφεσης εισήλθε σε πτωτική πορεία
Η πορεία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κέρδιζε έδαφος στις καλές οικονομικές εποχές.
Τα στοιχεία της εταιρείας IRI δείχνουν πτώση στα επίπεδα του 3% στο πρώτο πεντάμηνο του έτους. Η πτώση αποδίδεται στις προσφορές που κάνει η βιομηχανία τροφίμων στα δικά της προϊόντα έτσι γίνονται πιο ανταγωνιστικά με αυτά της ιδιωτικής ετικέτας.
Όπως μας είπε στέλεχος εταιρείας του κλάδου τροφίμων η μάχη θα είναι σκληρή και εμφανίσθηκε ότι θα την κερδίσουν διότι ο καταναλωτής εμπιστεύεται τα επώνυμα προϊόντα διατροφής και κυρίως αναγνωρίζει την ποιότητα και συνάμα αποδέχεται την τελική του τιμή.
Να σημειωθεί ότι μόνο το 2014 η αξία των προσφορών που έκανε η βιομηχανία ξεπέρασε τα 70 εκατ. ευρώ. Οι προσφορές γίνονται από εξειδικευμένες εταιρείες ερευνών οι οποίες πληρούν όλα τα χαρακτηριστικά έτσι ώστε το τελικό αποτέλεσμα να βγει θετικό διότι μια παράμετρος να μην υπολογισθεί μπορεί να φέρει ζημιά στον εμπνευστή.
Στα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού η καταναλωτική κοινότητα εκπαιδεύτηκε και πλέον αγοράζει τα επώνυμα προϊόντα όταν είναι σε προσφορές για την κάλυψη των αναγκών του. Τα απορρυπαντικά πλυντηρίων ρούχων πωλούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα το ένα συν ένα δώρο. Οι εταιρείες όμως για να διατηρήσουν τη προσφορά συμφέρουσα για τις ίδιες μειώνουν την ποσότητα του περιεχομένου.
Στέλεχος είπε χαρακτηριστικά ότι πρόκειται για «καυγά» εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ ενώ έχουν μειωθεί τα περιθώρια κέρδους.
Μεγάλες αλυσίδες σουπερ μάρκετ πλέον δουλεύουν με περιθώρια κέρδους μικρότερα της μονάδος.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
[email protected]
www.bankingnews.gr

*Τα όσα αναγράφονται στη στήλη είναι προιόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν αποτελούν προτροπή αγοράς, πώλησης ή διακράτησης μετοχών



Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014