Ξεκινούν τη Δευτέρα οι εκπτώσεις – Προσδοκίες εμπόρων μετά τα «φτωχά» Χριστούγεννα

08.01.2015 23:27

Τη Δευτέρα ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις στα εμπορικά καταστήματα όλης της χώρας, οι οποίες θα διαρκέσουν έως τις 28 Φεβρουαρίου, ενώ την πρώτη Κυριακή μετά την έναρξή τους, τα μαγαζιά θα μπορούν να παραμείνουν ανοιχτά.

 

Βάσει νόμου, το πλαίσιο του ωραρίου λειτουργίας για τις Κυριακές καθορίζεται από τις 11 το πρωί ως τις 8 το βράδυ, ενώ για την Κυριακή 18 Ιανουαρίου οι έμποροι μπορούν να κρατήσουν τα καταστήματά τους ανοιχτά από τις 11 το πρωί μέχρι τις 6 το απόγευμα.

 

Σε ό,τι αφορά τη διενέργεια των εκπτώσεων, οι εμπορικές επιχειρήσεις πρέπει -σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση- να προσέξουν τα εξής: πρώτον, η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής των προϊόντων μετά την έκπτωση, είναι υποχρεωτική. Δεύτερον, η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης επιτρέπεται αλλά δεν είναι υποχρεωτική. Τρίτον, ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

 

Οι χειμερινές εκπτώσεις –σ.σ. οι προσφορές ξεκίνησαν από τις αρχές Δεκεμβρίου- έρχονται σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για την ελληνική οικονομία και μετά από μια “φτωχική” Χριστουγεννιάτικη περίοδο. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, σημειώθηκε περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης, με τις τοπικές αγορές να θεωρούν ότι σημειώθηκε πτώση των πωλήσεων συγκριτικά με την περσινή περίοδο των Χριστουγέννων.

 

Με βάση πάντα τις πρώτες ενδείξεις, η πτώση του τζίρου στις τοπικές αγορές του νομού ξεπέρασε το 10%, την ώρα που πτώση ρεκόρ στη χριστουγεννιάτικη ζήτηση είχε σημειωθεί το 2012, με το ιστορικό χαμηλό του -30%, ενώ το 2013 η μείωση στο λιανικό εμπόριο είχε υπερβεί και πάλι το 10%. Το 70% της συνολικής εμπορικής κίνησης των εορταστικών αγορών γίνεται τη περίοδο πριν τα Χριστούγεννα, και το υπόλοιπο 30% μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, αφού ο μισθός του Δεκεμβρίου και το δώρο των Χριστουγέννων του ιδιωτικού τομέα, δύσκολα φτάνουν πλέον μέχρι τη Πρωτοχρονιά. Οι εκπρόσωποι του εμπορίου τονίζουν ότι όσοι ψώνισαν στις γιορτές διέθεσαν κατά 20% μικρότερα ποσά σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.

 

Από τα πρώτα συγκριτικά στοιχεία της αγοράς φαίνεται ότι ο κλάδος όπου διαπιστώθηκε η μεγαλύτερη μείωση της ζήτησης ήταν αυτός της ένδυσης και υπόδησης και ακολουθεί αυτός με τα παιχνίδια, δηλαδή στους δύο κλάδους που έχουν αποδειχτεί οι πιο ανθεκτικοί στις περικοπές των εορταστικών δαπανών.





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014