ΟΛΠ: Εντυπωσιακές προοπτικές που θα απογειώσουν το πρώτο λιμάνι

14.05.2015 03:45

ΟΛΠ: Ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος μετά το ΤΑΙΠΕΔ (κατέχει το 74%) του ΟΛΠ, η Lansdowne Partners International Limited (κατέχει το 8,41%), είχε εκτιμήσει ότι με τη νέα σύμβαση, η αξία του οργανισμού εκτινασσόταν στα επίπεδα των 1,8-2 δισ. ευρώ.

Η τρέχουσα αποτίμησή του στο ταμπλό αυτή την στιγμή ανέρχεται σε 375 εκατ. ευρώ. Και λιμάνι δεν είναι μόνον η σύμβαση με την Cosco… Οσο και να υπερβάλλουν οι βρεταννοί, το UPside potential της μετοχής είναι από τα πλέον δυναμικά του Χ.Α.

ΟΛΠ: Μεταξύ 860 εκατ. ευρώ και 1,084 δισ. ευρώ σε τρέχουσα αξία είχε αποτιμηθεί η σύμβαση του φιλικού διακανονισμού του ΟΛΠ με την Cosco. Για να γίνει αντιληπτό το όφελος,η καθαρή αξία της αρχικής σύμβασης μεταξύ των δύο πλευρών ανέρχεται στα 600 εκατ. ευρώ.

Τα νούμερα που προέρχονται από αποτίμηση των οίκων Ernst &Young και PWC, περιλαμβάνονταν στην αλληλογραφία της ελληνικής πλευράς με τις γενικές διευθύνσεις της Κομισιόν.

Τα 860 εκατ. ευρώ έχουν υπολογιστεί με βάση το “απαισιόδοξο σενάριο”. Δηλαδή, ότι η εμπορευματική κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά θα κινηθεί στη διάρκεια της 30ετούς σύμβασης σε χαμηλά και μεσαία επίπεδα καθώς στην Αν. Μεσόγειο θα δημιουργηθούν νέα ανταγωνιστικά terminals κοκ…

Στον αντίποδα, τα 1.084 δισ. ευρώ αφορούν το “αισιόδοξο” σενάριο. Δηλαδή ότι ο Πειραιάς θα συνεχίσει να αναπτύσσεται μέχρι το 2044 με τους σημερινούς γοργούς ρυθμούς…

ΟΛΠ: Και ότι η επένδυση της Cosco των 230 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή του δυτικού τμήματος του εμπορικού λιμένα, θα ανεβάσει τη δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού από τα 3,2 στα 6,2 έξι εκατομμύρια TEU.

Σε μια τέτοια περίπτωση από το 3ο μεγαλύτερο λιμάνι στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που είναι σήμερα στη Μεσόγειο, θα φτάσει σε μερικά χρόνια να είναι το 1ο.

“Κλειδί” της υπόθεσης είναι ότι με την αναβάθμιση της προβλήτας ΙΙΙ θα επιτραπεί ο ελλιμενισμός στον Πειραιά των νέων μεγάλων πλοίων της κορυφαίας εταιρείας παγκοσμίως, της δανέζικης Maersk, χωρητικότητας 15.000-18.000 κιβωτίων.

Σήμερα, τέτοια πλοία δεν μπορούν να ελλιμενισθούν στον Πειραιά. Καταφτάνουν πλοία χωρητικότητας μόνο μέχρι 12.000 κιβωτίων.

Σημειωτέον ότι το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων κάθε λιμανιού, και συγκεκριμένα το 85%, προέρχεται από το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, και όχι από την ακτοπλοΐα ή την κρουαζιέρα. Εννοείται επομένως ότι όσο μεγαλώνει το λιμάνι, αυξάνεται και η αξία του.

ΑΠΟ το ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ της Τρίτης 12.5.2015




Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014