Πλήγμα στο κύρος της φοβάται η Lufthansa μετά τη συντριβή του Airbus της Germanwings

27.03.2015 16:17

Το σκάφος δεν είχε τεχνικά προβλήματα, τα μέτρα ασφαλείας είχαν τηρηθεί όπως προβλεπόταν, αλλά τελικά η πτήση 4U 9525 της Germanwings συνετρίβη -όπως φαίνεται, πιθανότατα εσκεμμένα- στις γαλλικές Αλπεις: Η μητρική εταιρεία, ο αεροπορικός κολοσσός της Lufthansa, ανησυχεί για το πλήγμα στην εικόνα του.

Το τραγικό περιστατικό έρχεται σε μία δύσκολη συγκυρία για τον όμιλο και κάθε δυστύχημα είναι ικανό να απειλήσει το κύρος ακόμη και ενός ομίλου που έχει τη φήμη ασφαλέστατου αερομεταφορέα -και τα πράγματα δεν είναι απλούστερα αν, όπως όλα δείχνουν, ευθύνεται ο συγκυβερνήτης.

«Είναι μία από τις χειρότερες ημέρες, αν όχι η χειρότερη, στην ιστορία της Lufthansa»: Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Κάρστεν Σπορ, είχε περιγράψει με αυτά τα λόγια την κατάσταση τις πρώτες ώρες μετά τη συντριβή της Germanwings.

Τότε, δεν είχε ακόμη γίνει γνωστό ότι ο συγκυβερνήτης ήταν μόνος του στο πιλοτήριο και μάλλον οδηγήσε εσκεμμένα το αεροσκάφος στο έδαφος, σκοτώνοντας και τους υπόλοιπους 149 επιβαίνοντες. «Μένουμε άναυδοι, δεν ξέρουμε γιατί μπορεί να το έκανε» είπε τις επόμενες ημέρες ο Σπορ.

H Germanwings είναι αποκύημα ενός από τα προβλήματα που αντιμετώπιζε εδώ και χρόνια η Lufthansa: Η θυγατρική στήθηκε ως εταιρεία χαμηλού κόστος (κίνηση ανάλογη άλλων μεγάλων ευρωπαϊκών ομίλων) ενώπιον του σκληρού ανταγωνισμού από τις αεροπορικές χαμηλού κόστους που είχαν στερήσει σημαντικό τμήμα της αγοράς από τους παραδοσιακούς παίκτες.

Ως μέρος της νέας στρατηγικής της, η διοίκηση είχε προχωρήσει τα τελευταία χρόνια σε εκτεταμένο σχέδιο αναδιάρθρωσης ολόκληρου του ομίλου. Μέρος των αντιδράσεων, που προέρχονταν και από τους εργαζομένους, είχαν να κάνουν συγκεκριμένα με την Germanwings, δυσφορία που φυσικά έχει αναζωπυρωθεί μετά το δυστύχημα.

Παράλληλα, η ίδια η Lufthansa έχει δει την εικόνα του «ανέφελου κολοσσού» να φθείρεται τελευταία και από τη διαμάχη στο πεδίο των εργασιακών. Μόλις την περασμένη εβδομάδα είχαν γίνει και πάλι απεργιακές κινητοποιήσεις (τα αιτήματα αφορούσαν το ασφαλιστικό καθεστώς των πιλότων), που ήταν οι δωδέκατες μέσα σε έναν χρόνο.

Ενδιάμεσα, όπως σημειώνει η Deutsche Welle, η κριτική με αφορμή το δυστύχημα είχε γίνει επίσης εντονότερη όσον αφορά τα συστήματα που χρησιμοποιούνται στα αεροσκάφη της -ο χειρισμός είναι όλο και πιο αυτοματοποιημένος και ο πιλότος, αναφέρουν στο γερμανικό δίκτυο πιλότοι, «υποβαθμίζεται σε παρατηρητή».

Τα πρώτα ευρήματα της έρευνας γύρω από την συντριβή της 4U 9525 μπορεί να απομακρύνουν τις αμφιβολίες για την τεχνική αξιοπιστία του στόλου του ομίλου, αλλά κάθε άλλο παρά μειώνουν την πίεση στην εταιρεία: Το ερώτημα που θέτουν αρκετοί είναι εάν η εταιρεία μπορούσε και όφειλε να γνωρίζει ότι ο συγκυβερνήτης ήταν επικίνδυνος.

Στο ζήτημα εικόνας, έχει λιγότερη σημασία το εάν τα ερωτήματα αυτά ευσταθούν -ακόμη και για έναν όμιλο με το ιστορικό ασφάλειας όπως η Lufthansa, αρκούν για να βάλουν σε κίνδυνο το κύρος της.





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014