Ποιες επιλογές έχουμε για ποτά που είναι το ίδιο ευεργετικά με το νερό;

26.06.2015 11:20

Σε συζητήσεις σχετικά με το τι είναι υγιεινό και τι όχι, το νερό πάντα κατέχει μία ξεχωριστή θέση: είναι αναμφισβήτητα πολύτιμο για την υγεία μας. Σύμφωνα με έρευνες, αποδεικνύεται ότι μας βοηθάει να χάσουμε βάρος, να ασκηθούμε και να αποφύγουμε τις αρρώστιες- μπορεί ακόμα και να μας φτιάξει τη διάθεση. Το νερό, λοιπόν, είναι το πιο ασφαλές καύσιμο για τον οργανισμό μας, και απαραίτητο, ακόμα περισσότερο αν προσέχουμε τη διατροφή μας.

Ωστόσο, αν πίνετε μόνο νερό, μπορεί να χάνετε τις ευεργετικές ιδιότητες από άλλα ποτά, που είναι εξίσου καλά για το σώμα μας, σύμφωνα με διαιτολόγους. Το να πίνουμε πολύ νερό κάνει καλό στον οργανισμό μας αλλά δε μας δίνει τα απαραίτητα αντιοξειδωτικά, φυτοθρεπτικά συστατικά και άλλα σημαντικά διατροφικά οφέλη. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να ανακαλύψετε άλλα υγιεινά ποτά που θα ολοκληρώνουν ένα υγιές πλάνο αφυδάτωσης. Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι τα παρακάτω ροφήματα περιέχουν και αυτά πολλά θρεπτικά συστατικά για την υγεία μας.

Πράσινο Τσάι

Υπάρχουν ενδείξεις ότι αυτή η διατροφική ασπίδα βοηθάει στην αντιμετώπιση αρκετών προβλημάτων υγείας, όπως για παράδειγμα στη σταθεροποίηση του ζαχάρου στο αίμα, ή ακόμα και στην καταστροφή καρκινικών κυττάρων. Το πράσινο τσάι μπορεί ακόμα να προστατεύσει και τον εγκέφαλο: έρευνες δείχνουν ότι μπορεί να μπλοκάρει τον σχηματισμό των νευρικών πλακών που συνδέονται με την πάθηση του αλτσχάιμερ, ενώ ενισχύει την περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη μνήμη μας. Σε πρόσφατη αμερικανική έρευνα του 2015, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση πράσινου τσαγιού σχετίζεται με την πρόληψη της πνευματικής εξασθένισης σε άτομα άνω των 60. Πιστεύεται ότι ένα από τα οφέλη του πράσινου τσαγιού οφείλεται στα υψηλά επίπεδα κατεχίνης, ένα αντιοξειδωτικό που καταπολεμά την καταστροφή των κυττάρων. Επιπλέον, το πράσινο τσάι είναι ένα προϊόν ελάχιστα επεξεργασμένο, οπότε κάθε κούπα του αποτελεί μία πλούσια και καθαρή πηγή αντιοξειδωτικών.

Νερό Καρύδας

Από το 2007 ως το 2009, οι πωλήσεις στο νερό καρύδας πενταπλασιάστηκαν στην Αμερική. Ένας λόγος αυτής της ξαφνικής ανόδου είναι τα αποτελέσματα ερευνών που δείχνουν ότι αυτό το γεμάτο ηλεκτρολύτες ρόφημα, έχει μία τρομερή ικανότητα να ξανα-ενυδατώνει το σώμα όταν το έχει ανάγκη, ειδικά μετά την άσκηση. Μάλιστα, σχετική έρευνα έδειξε ότι αναπληρώνει τα υγρά του σώματος πιο αποτελεσματικά και από το νερό.

Μία ισχυρή πηγή νατρίου, καλίου και μαγνησίου (που είναι οι φυσικοί ηλεκτρολύτες του σώματος), το νερό καρύδας έχει τα ίδια ενυδατικά συστατικά και τις ίδιες ιδιότητες μυϊκής αποκατάστασης σε σχέση με τα κλασικά ενεργειακά ποτά, και μάλιστα χωρίς ζάχαρη. Απλά να έχετε στο μυαλό σας, ότι στα 350 γραμμάρια νερού καρύδας αντιστοιχούν 60 θερμίδες. Και πάντα να ελέγχετε τα συστατικά του: κάποιες εταιρείες προσθέτουν πολλή ζάχαρη και τεχνητά αρώματα. Προτιμότερο είναι να αγοράσετε νερό καρύδας χωρίς ζάχαρη, και να προσθέσετε εσείς φρούτα ή κάποια άλλα φυσικά γλυκαντικά για περισσότερη γεύση.

Μπύρα

Μέχρι πρότινος, υπερίσχυε η άποψη ότι η μπύρα σκοτώνει τα εγκεφαλικά κύτταρα. Μία καινούρια ανάλυση 32 διαφορετικών ερευνών που δημοσιεύθηκε σε επιστημονικό περιοδικό αποδεικνύει ότι η μπύρα σχετίζεται με το μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης του Πάρκινσον. Η έρευνα έδειξε ότι όσα άτομα καταναλώνουν μία ή και περισσότερες μπύρες την ημέρα, και όχι επιπρόσθετα κρασί ή λικέρ, έχουν 59% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν αυτή τη νευροεκφυλιστική πάθηση συγκριτικά με όσα άτομα δεν καταναλώνουν αλκοόλ ( αντίθετα όσοι έπιναν λικέρ και κατανάλωναν ένα ή και περισσότερα ποτά την ημέρα είχαν διπλάσιες πιθανότητες να νοσήσουν από την πάθηση αυτή σε σχέση με όσους δεν έπιναν καθόλου αλκοόλ).

Τα καλά νέα για τους λάτρεις της μπύρα έχουν και συνέχεια: σύμφωνα με μία καινούρια έρευνα το xanthohumol, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που βρίσκεται στο λυκίσκο και έχει αντικαρκινικά οφέλη ενώ προστατεύει ταυτόχρονα και από καρδιαγγειακές παθήσεις, προφυλάσσει τα εγκεφαλικά κύτταρα των αρουραίων από τη ζημιά που μπορεί να τους προκαλέσει το πάρκινσον και το αλτσχάιμερ. Οι αρουραίοι κατανάλωναν ποσότητα του αντιοξειδωτικού αυτού αντίστοιχη με όση θα απορροφούσε ο οργανισμός τους εάν έπιναν μία μπύρα την ημέρα.

Γάλα

Υπάρχει μία μεγάλη διαμάχη γύρω από το γάλα: κάποιοι διατροφολόγοι ισχυρίζονται ότι το γάλα περιέχει οφέλη που ποικίλλουν από την απώλεια βάρους μέχρι την πρόληψη του καρκίνου. Άλλοι ισχυρίζονται ότι το γάλα συνδέεται με την παχυσαρκία, την ανεπάρκεια του ασβεστίου, τον καρκίνο και άλλες αρρώστιες. Παρόλα αυτά, αμέτρητες μελέτες συνδέουν το γάλα με τη βελτίωση της υγείας μας. Νέα αμερικανική έρευνα δείχνει ότι το γάλα αυξάνει τα επίπεδα της γλουταθειόνης στον εγκέφαλο, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που συμβάλλει στην προστασία των κυττάρων από επικίνδυνα μόρια, γνωστά και ως ελεύθερες ρίζες.

Οι ελεύθερες ρίζες μπορεί να προκαλέσουν οξειδωτικό άγχος, το οποίο συνδέεται με αρκετές παθήσεις, όπως το αλτσχάιμερ και το πάρκινσον. Η έρευνα έδειξε ότι οι ενήλικες που κατανάλωναν την προτεινόμενη ημερήσια ποσότητα γαλακτοκομικών (3 μερίδες την ημέρα), ή παραπλήσια ποσότητα είχαν τα πιο υψηλά επίπεδα σε αντιοξειδωτικά γλουταθειόνης.





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014