Στα «ύψη» η καταναλωτική εμπιστοσύνη στο α΄τρίμηνο

20.05.2015 04:15

Κατά 12 μονάδες, φτάνοντας τις 65, ο οποίος είναι και ο υψηλότερος που έχει σημειωθεί από το 2009, αυξήθηκε ο Δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen. Η σημαντική αύξηση του δείκτη αισιοδοξίας το πρώτο τρίμηνο του παρατηρήθηκε κυρίως έπειτα από την εκλογή της νέας κυβέρνησης στα τέλη Ιανουαρίου.

 

Γενικότερα, τέτοιου είδους γεγονότα ενισχύουν την αισιοδοξία των καταναλωτών, καθώς και την γενοκότερη ελπίδα τους για το μέλλον. Επιπλέον, ενώ 9 στους 10 Έλληνες εξακολουθούν να πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε ύφεση, μειώθηκε σημαντικά (-20 ποσοστιαίες μονάδες,  στο 54%) το ποσοστό εκείνων που πιστεύουν ότι η χώρα θα παραμείνει σε ύφεση και τον επόμενο χρόνο, γεγονός που υποδεικνύει τις μεγάλες προσδοκίες, που είχαν  οι καταναλωτές όσον αφορά στην διαπραγματευτική πολιτική, που θα ακολουθούσε η νέα κυβέρνηση έναντι των δανειστών. Όσον αφορά στις βασικές ανησυχίες των Ελλήνων καταναλωτών, η εργασιακή ασφάλεια παραμένει στην κορυφή σε ποσοστό 45%, αυξημένο κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο, διπλάσιο από το ποσοστό, που σημειώνεται στο σύνολο της Ευρώπης.

 

Η γενικότερη πορεία της Ελληνικής οικονομίας παραμένει η δεύτερη μεγαλύτερη ανησυχία, η οποία μάλιστα σημείωσε και μια σημαντική αύξηση κατά 18 μονάδες. Στην ερώτηση σχετικά με το πού διαθέτουν το εισόδημα που τους περισσεύει, οι Έλληνες καταναλωτές δήλωσαν ότι το χρησιμοποιούν για την αποπληρωμή δανείων και γενικότερων χρεών σε ποσοστό 34%. Ταυτόχρονα, αυξήθηκε κατά 9 μονάδες το ποσοστό (30%) εκείνων που δηλώνουν ότι αποταμιεύον κάποια χρήματα, ενώ μειώθηκε στο 28% το ποσοστό εκείνων που δήλωσαν πως δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα (έναντι 35% το 4ο τρίμηνο του 2014).

 
Οι κύριες ενέργειες περικοπής των εξόδων εντοπίζονται στην αγορά φθηνότερων προϊόντων μπακαλικής (τρόφιμα, είδη προσωπικής περιποίησης, είδη καθαρισμού σπιτιού) στην μείωση των δαπανών για διασκέδαση εκτός σπιτιού, για ρουχισμό, για παραγγελία έτοιμων γευμάτων στο σπίτι, αλλά και για διακοπές.

 
Σε παγκόσμιο επίπεδο ο δείκτης αισιοδοξίας των καταναλωτών σημείωσε, στις αρχές του 2015, μικρή άνοδο κατά 1 μονάδα και πλέον ανέρχεται στις 97 μονάδες. Ειδικότερα, στις περιφέρειες της Αφρικής/Μέσης Ανατολής (96), Ασίας/ Ωκεανίας (107) και Ευρώπης (77) ο δείκτης αυξήθηκε κατά 1 μονάδα, ενώ στην Βόρεια Αμερική παρέμεινε σταθερός (106). Στην Λατινική Αμερική ο δείκτης μειώθηκε κατά 2 μονάδες, φτάνοντας στο επίπεδο των 86 μονάδων, το οποίο είναι και το χαμηλότερο που έχει σημειωθεί από το 2011.

*Τα όσα αναγράφονται στη στήλη είναι προιόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν αποτελούν προτροπή αγοράς, πώλησης ή διακράτησης μετοχών



Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014