Στην επαναδημοπράτηση των έργων εναποθέτουν τις ελπίδες τους οι κατασκευαστικές – Θηλιά οι υποχρεώσεις

17.08.2015 07:39
Πολλές εταιρίες έχουν αφήσει τους τελευταίους μήνες απλήρωτους τους εργαζόμενους τους
Πάνω από 600 εκατ ευρώ είναι μέχρι σήμερα οι οφειλές του ελληνικού δημοσίου προς τις κατασκευαστικές εταιρίες, από έργα που έχουν ήδη εκτελέσει.
Οι περισσότερες πλέον έχουν επαναποθέσει τις ελπίδες τους στις πρώτες δημοπρατήσεις μεγάλων έργων της οποίες υπόσχεται να κάνει η κυβέρνηση από το φθινόπωρο, εννέα μήνες μετά την εκλογή της.Την ίδια στιγμή οι υποχρεώσεις των κατασκευαστικών εταιριών αυξάνονται ενώ πολλές έχουν αφήσει τους τελευταίους μήνες απλήρωτους τους εργαζόμενους τους.
Στην  επαναδημοπράτηση των έργων εναποθέτουν τις ελπίδες τους οι κατασκευαστικές  - Θηλιά οι υποχρεώσεις
Η κατασκευαστική άπνοια των τελευταίων μηνών και η στάση πληρωμών ήταν αυτή που έδωσε την χαρακτηριστική βολή σε δεκάδες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου που έβαλαν λουκέτο αλλά και σε αρκετές μεγάλες οι οποίες όπως χαρακτηριστικά ανέφερε γνωστό στέλεχος της κατασκευαστικής αγοράς «δεν έχουν μαντήλι για να κλάψουν».
Στην  επαναδημοπράτηση των έργων εναποθέτουν τις ελπίδες τους οι κατασκευαστικές  - Θηλιά οι υποχρεώσεις
Με την στάση πληρωμών πάντως τα μεγάλα οδικά έργα πάνε πίσω όπως αποτυπώνεται και σε πρόσφατη έκθεση του ΚΕΠΕ. Όπως αναφέρει το Κέντρο παρ΄ότι τον Δεκέμβριο του 2013 ψηφίστηκαν από το ελληνικό Κοινοβούλιο οι τροποποιημένες συμβάσεις παραχώρησης των μεγάλων οδικών αξόνων (Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος, Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ε-65 και ο άξονας Μορέας), σήμερα παρατηρούνται ξανά καθυστερήσεις, κυρίως λόγω της στάσης των εσωτερικών πληρωμών προς τις κατασκευαστικές εταιρίες τεχνικών έργων που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ και του περιορισμού του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Στην  επαναδημοπράτηση των έργων εναποθέτουν τις ελπίδες τους οι κατασκευαστικές  - Θηλιά οι υποχρεώσεις
Την ίδια στιγμή πάντως οργή προκαλούν οι δεκάδες περιπτώσεις κακοδιαχείρισης στον τομέα των δημοσίων έργων τα προηγούμενα χρόνια. Ενδεικτική είναι η περίπτωση της υποθαλάσσιας αρτηρίας Θεσσαλονίκης, ένα έργο προϋπολογισμού 472 εκατ. ευρώ με ανάδοχο την  κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις, Archirodon Group και Boscalis, που ποτέ δεν έγινε, καθώς οι τράπεζες μαζί με τις εταιρίες κατήγγειλαν την σύμβαση. Ετσι στην κοινοπραξία επιδικάστηκε το ποσό των 70 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση, το οποίο πλέον έχει φτάσει στα 130 εκατ ευρώ.
www.bankingnews.gr
*Τα όσα αναγράφονται στη στήλη είναι προιόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν αποτελούν προτροπή αγοράς, πώλησης ή διακράτησης μετοχών



Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014