Φωτογραφικός διαγωνισμός για τους έξυπνους μετρητές

30.04.2015 17:33

Μια ακόμη παράταση στον περιβόητο διαγωνισμό του ΔΕΔΔΗΕ σχετικά με την εγκατάσταση των πρώτων 210.000 έξυπνων μετρητών, έχουν ζητήσει σύμφωνα με πληροφορίες από τον ΔΕΔΔΗΕ τουλάχιστον έξι από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες, τόσο κατασκευαστές τέτοιων συσκευών, όσο και εργολάβοι.

Υπό κανονικές συνθήκες, η προθεσμία υποβολής προσφορών εκπνέει στις 11 Μαΐου, χωρίς ωστόσο κανείς να μπορεί να αποκλείσει μια ακόμη αναβολή -θα είναι η… 6η αν αυτό συμβεί- τόσο κατόπιν του αιτήματος των εταιρειών, όσο και προκειμένου να ενημερωθεί καλύτερα για μια τόσο σημαντική προκήρυξη ο νέος επικεφαλής του ΔΕΔΔΗΕ, Ν. Χατζηαργυρίου.

Υπενθυμίζουμε ότι πρόκειται για το πιλοτικό πρόγραμμα αγοράς και εγκατάστασης 170.000 μετρητών πανελλαδικά με αύξησή τους στους 210.000, ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 85 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 45 εκατ. ευρώ αφορούν την πρώτη φάση.

Επισήμως, ο λόγος που οι εταιρείες αυτές εμφανίζονται να ζητούν παράταση σχετίζεται με τον βαθμό προετοιμασίαςτους και την εξεύρεση των καλύτερα δυνατών τεχνικών λύσεων απέναντι στα τεχνικά ζητήματα που συνεχίζουν να υπάρχουν έπειτα από τις συνεχείς αλλαγές στις προδιαγραφές και στα πρωτόκολλα του διαγωνισμού.

Παράλληλα, όμως, ένας λόγος για τον οποίο ζητείται παράταση σχετίζεται και με το κλίμα αβεβαιότητας που επικρατεί για τη χώρα και αποτυπώνεται στο ενδιαφέρον ελληνικών και ξένων εταιρειών σχετικά με μεγάλους διεθνείς διαγωνισμούς του ευρύτερου Δημοσίου, για όσο διάστημα θα παρατείνεται η υπογραφή συμφωνίας μεταξύ κυβέρνησης και δανειστών.

Τώρα στο αμιγώς τεχνικό κομμάτι της προκήρυξης, πηγές της αγοράς επισημαίνουν ότι παρά τις αλλαγές που έχουν γίνει στους όρους, εντούτοις έτσι όπως έχει διαμορφωθεί το τελικό κείμενο, δεν υπάρχει σε οποιοδήποτε ανεπτυγμένο δυτικοευρωπαϊκό δίκτυο, εγκατεστημένος μετρητής που να πληροί κατά 100% τις προδιαγραφές που ζητά ο ΔΕΔΔΗΕ. Επιπλέον, ούτε σημαντικοί οίκοι με μεγάλη εμπειρία διαθέτουν μετρητή που να ικανοποιεί 100% τις συγκεκριμένες προδιαγραφές. Γι’ αυτό και σύμφωνα με πληροφορίες, αρκετές από τις εταιρείες που ενδιαφέρονται να κατέβουν στο διαγωνισμό, εξετάζουν πως θα δημιουργήσουν ένα τέτοιο σύστημα που να πληροί όλες τις ανάγκες του ελληνικού διαγωνισμού.

Ερωτήματα επίσης συνεχίζει να προκαλεί στην αγορά τόσο το γεγονός ότι το πιλοτικό πρόγραμμα έχει πολύ μεγάλη έκταση, φτάνει δηλαδή τους 170.000 και πλέον μετρητές (ήτοι στο 2,5%του δικτύου) όσο και ότι τίθενται πολύ υψηλοί στόχοι επικοινωνίας μέχρι και 97%. Το ερώτημα που διατυπώνουν πηγές του χώρου είναι κατά πόσο έχουν μελετήσει στο ΔΕΔΔΗΕ το ελληνικό δίκτυο διανομής ή έχουν δει σε άλλες ξένες εταιρείες τόσο υψηλά ποσοστά επιτυχίας.

Τι ζητά η διακήρυξη

Υπενθυμίζουμε ότι η διακήρυξη ζητάει την προμήθεια μετρητή από δύο διαφορετικούς κατασκευαστές, με το δικό τους IPR, με τουλάχιστον 20% από τον καθένα, όπως επίσης το να υπάρχουν συστάσεις (references) τουλάχιστον 20.000μετρητών εγκατεστημένων σε δίκτυο τηλεμέτρησης. Για τηντεχνολογία PLC η διακήρυξη ζητάει ο ρυθμός μετάδοσης να είναι μεγαλύτερος από 4.8 Kbit/s.

Το γεγονός ωστόσο ότι μια από τις τεχνολογίες επικοινωνίας μετρητών με το Κεντρικό Σύστημα που ζητάει η διακήρυξη είναι το πρωτόκολλο PLC κατά μέγιστο ποσοστό 20%, καθιστά, σύμφωνα με την αγορά, δυσχερή τη συνεργασία δύο εταιρειών κατασκευής μετρητών προκειμένου να επιτευχθεί η απαιτούμενη διαλειτουργικότητα και εναλλαξιμότητα μεταξύ των μετρητών.

Κι αυτό καθώς ο κατασκευαστής του ακριβότερου μετρητή είναι πολύ δύσκολο να συμφωνήσει και να συνεργαστεί με εκείνο του φθηνότερου. Ειδικά, για ένα τόσο μεγάλο αριθμό μετρητών, μια αναλογία 50-50% θα δημιουργούσε ιδανικότερες συνθήκες συνεργασίας μεταξύ των κατασκευαστών, λένε οι ίδιες πηγές.

Εξάλλου, λόγω της οικονομικής και πολιτικής κατάστασης της χώρας, η πλειοψηφία των κατασκευαστών είναι διστακτικοί να προβούν στην απαιτούμενη ανασχεδίαση των μετρητών τους για να καλύψουν τις ελληνικές απαιτήσεις. Συνεπώς το να βρεθούν αρκετά ζεύγη κατασκευαστών οι οποίοι θα συνεργαστούν για να πετύχουν την διαλειτουργικότητα και εναλλαξιμότητα, θεωρείται αρκετά δύσκολο.

Το “In Home Displays”

Τέλος, η διακήρυξη απαιτεί να παρέχονται και συσκευές απεικόνισης κατανάλωσης για τους οικιακούς χρήστες – “In Home Displays” οι οποίες αυξάνουν τόσο το κόστος όσο και την πολυπλοκότητα του έργου βάζοντας παραμέτρους όπως η εκπαίδευση χρήσης πολύπλοκων συσκευών σε αμύητους σε νέες τεχνολογίες.

Οι συσκευές αυτές συνδέονται με τον μετρητή του καταναλωτή και απεικονίζουν σε πραγματικό χρόνο τη συνολική κατανάλωση. Η εναλλακτική μέθοδος είναι να χρησιμοποιήσει ο χρήστης οποιαδήποτε συσκευή συνδέεται με το internet, και μέσω του web ή και του mobile portal του ΔΕΔΔΗΕ, να ενημερώνεται για την κατανάλωσή του.





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014