Ανοίγει ο δρόμος για μείωση των διοδίων

30.03.2016 19:15

“Ανάσα” για τους ιδιοκτήτες ΙΧ ετοιμάζει ο υπουργός Υποδομών Χ.Σπίρτζης που προανήγγειλε πως βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη συζητήσεις με τις κοινοπραξίες και μίλησε για έργο δύο φάσεων, με ένα ενιαίο, ηλεκτρονικό, αναλογικό σύστημα χρέωσης, που οδηγήσουν σε μειώσεις των διοδίων.

Ο κ. Σπίρτζης κατά τη διάρκεια συνέντευξης στο TV 100, υποστήριξε πως υπάρχει διαβούλευση με τους παραχωρησιούχους για τη μείωση της τιμής των διοδίων, ανάλογα με τις προϋποθέσεις. «Τα διόδια όπως υπάρχουν στις συμβάσεις θεωρούνται ένα μεγάλο κομμάτι της κρατικής συμμετοχής για τη συμμετοχή αυτών των έργων. Επομένως θα ήταν μη συνετό από μέρους μας να πάμε σε μία λογική μονομερούς μείωσης των διοδίων όταν τα έργα είναι σε εξέλιξη και όταν θα κινδυνέψει η χώρα αν δεν ολοκληρωθούν τον Μάρτη του ’17 να επιστρέψει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ πίσω ή δισ.».

Αλλαγές σε δύο φάσεις: Ειδικές μειώσεις, εναλλακτικές τιμές  
«Πρώτος στόχος είναι να κάνουμε μία διαπραγμάτευση που θα διευκολύνει ιδιαίτερες κοινωνικές ομάδες και περιοχές που έχουν συγκεκριμένα προβλήματα, π.χ. έχουμε περιοχές της χώρας που δεν έχουν εναλλακτικές οδεύσεις και που οι κάτοικοι για να κινηθούν μέσα στα όρια του δήμου τους πρέπει να πληρώνουν 4 ή 5 διόδια για μετακινήσεις εντός του δήμου. Το ίδιο ισχύει με ειδικές κατηγορίες, με τα άτομα με κινητικές δυσκολίες ή με άλλες κατηγορίες συμπολιτών μας. Πιστεύω ότι με τις διαπραγματεύσεις που κάναμε αυτά έχουν καλυφθεί».

Αναλογικά διόδια 
Όσον αφορά στη λειτουργία «Προβλέπεται να έχουμε ένα ενιαίο, ηλεκτρονικό, αναλογικό σύστημα χρέωσης, που είναι και δικαιότερο σε σχέση με τα μετωπικά διόδια που έχουμε αυτή τη στιγμή και που είχαν σχεδιαστεί και τέλος έχουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο και είναι και στις υποχρεώσεις των αναδόχων να παραδώσουν μία μελέτη για να έχουμε μία μεγάλη μείωση των διοδίων και να έχουμε μία παράταση του χρόνου ή να έχουμε εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης των διοδίων υπέρ των πολιτών.
Αυτό μπορεί να γίνει γιατί έχουμε αυτή τη στιγμή όλες τις εισόδους της χώρας χωρίς διόδια, έχουμε ένα πολύ μεγάλο οδικό δίκτυο δημόσιο επίσης χωρίς διόδια και εκεί προτιθέμεθα να θεσπίσουμε νομοθεσία που υποχρεωτικά όπου μπαίνουν διόδια θα είναι αναλογικά τα διόδια και δεν θα είναι μετωπικά με το σύστημα που είχαμε όλα αυτά τα χρόνια».





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014