Αυξάνεται διαρκώς ο βαθμός δυσκολίας διαχείρισης της κρίσης στην παγκόσμια ναυτιλία

07.04.2016 02:20

Αυξάνει διαρκώς ο βαθμός δυσκολίας διαχείρισης της κρίσης στην παγκόσμια ναυτιλία, ειδικά στο ξηρό φορτίο, αφού η πτώση των πετρελαϊκών τιμών δημιουργεί νέους πονοκεφάλους στις διοικήσεις των ναυτιλιακών ομίλων. 

Οι εταιρείες, και ειδικά αυτές που διαχειρίζονται bulk carriers, εκτός από την πλεονάζουσα χωρητικότητα, τα λιγότερα φορτία, τα προβλήματα στη εύρεση χρηματοδότησης και την κάθετη πτώση των τιμών των πλοίων…

Eχουν να αντιμετωπίσουν και τα… απόνερα από το πετρέλαιο και του «stop» στο slow steaming που ζητούν επιτακτικά οι ναυλωτές.

Υπολογίζεται ότι μια αύξηση της ταχύτητας κατά ένα κόμβο θα αυξήσει τη διαθέσιμη χωρητικότητα κατά 4%, γεγονός που θα πιέσει ακόμα περισσότερο τους ναύλους, οι οποίοι είναι ήδη σε ιστορικά χαμηλά. 

Πιο συγκεκριμένα, οι ναυλωτές με αφορμή την κάθετη πτώση στην τιμή του πετρελαίου πιέζουν τις ναυτιλιακές εταιρείες να αυξήσουν ταχύτητα στα πλοία, με αποτέλεσμα να χάνουν το πλεονέκτημα του slow steaming. 

Tα προηγούμενα χρόνια όταν οι πετρελαϊκές τιμές ήταν στα ύψη, είχαν κατεβάσει ταχύτητες, προκειμένου να μειώσουν το κόστος, ενώ παράλληλα πέτυχαν να μειώσουν τον ομίλια των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορών, άρα και να περιορίσουν την διαθεσιμότητα των πλοίων. 

Η αύξηση της ταχύτητας θα επιτείνει το μεγάλο πρόβλημα της πλεονάζουσας χωρητικότητας, μειώνοντας τους διαθέσιμους ναύλους και στέλνοντας ακόμα περισσότερα πλοία για lay up ή για scrap. 

Σε πολλές περιπτώσεις οι ναυτιλιακές είναι αναγκασμένες να αποδεχτούν την αύξηση της ταχύτητας αφού οι ναυλωτές έχουν το «πάνω χέρι» στις διαπραγματεύσει, τώρα που η αγορά βρίσκεται σε ιστορικά χαμηλά.

Εκτιµάται ότι µία αύξηση της ταχύτητας του στόλου κατά ένα κόµβο περίπου, από τους 12 στους 13 κόµβους, ισοδυναµεί µε αύξηση της προσφοράς των πλοίων κατά 4%.





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014