ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΡΑΓΝΗΣ- Νέος, πλούσιος, ωραίος και κακοπληρωτής!

31.01.2016 08:47

Με ανακοίνωσή της την περασμένη εβδομάδα η Goldenport Holdings, κύριος μέτοχος της οποίας είναι η οικογένεια Δράγνη και διευθύνων σύμβουλος ο βενιαμίν της Γιάννης Δράγνης, γνωστοποίησε ότι ανέστειλε τις αποπληρωμές των δανειακών υποχρεώσεών της

H απόφαση ελήφθη λόγω της «ιδιαιτέρως δύσκολης» οικονομικής συγκυρίας στην αγορά μεταφοράς χύδην φορτίων και της «απότομης μείωσης» των ναύλων στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Υπό τις συνθήκες αυτές η επιχειρησιακή λειτουργία της αποφέρει ρευστότητα που αρκεί μόνον για την κάλυψη του λειτουργικού κόστους του στόλου, δηλώνει και… σταματά να πληρώνει. Πρόκειται για μια εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Λονδίνου εταιρία και έτσι η δημοσιότητα που λαμβάνει η απόφασή της δεν περιποιεί τιμές στον ελληνικό εφοπλισμό, η συντριπτική πλειονότητα του οποίου τιμά τις υποχρεώσεις της.

Η διοίκηση του Γιάννη Δράγνη δήλωσε, βέβαια, ότι βρίσκεται σε συνεχείς διαπραγματεύσεις για την αναδιάρθρωση των μηχανισμών δανειοδότησής της. Σε έγγραφό της τον Νοέμβριο του 2015 η ναυτιλιακή αναφέρει ως δανειστές της τη Royal Bank of Scotland και τη Eurobank.

Σχέδιο πώλησης

Ενα από τα φορτηγά της εταιρίας είναι ήδη άπραγο, ενώ αναμένεται πως πέντε φορτηγά και δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων του στόλου της θα της επιστραφούν από τους ναυλωτές τους κατά το πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους. Η εξασφάλιση αξιοπρεπών ναύλων για αυτά θεωρείται… mission impossible από τους ναυλομεσίτες στην τρέχουσα συγκυρία.

Τον περασμένο Νοέμβριο, όμως, οι μέτοχοι συμφώνησαν σε ένα σχέδιο πώλησης των επτά πλοίων της εταιρίας στην οικογένεια Δράγνη, συμφωνία που θα άφηνε την Goldenport με συνολικά χρέη ύψους 52.600.000 δολαρίων. Μια συμφωνία που κάποιοι υποψιάζονται ότι θα έδινε τα πλοία σε καλή τιμή στα ιδιωτικά συμφέροντα της οικογένειας Δράγνη και θα άφηνε τον λογαριασμό στην εισηγμένη…

Δεν είναι η πρώτη φορά που η ναυτιλιακή, την οποία ίδρυσε ο Πάρης Δράγνης και τρέχει πλέον ο γιος του Γιάννης, αντιμετωπίζει δυσκολίες. Το 2012 υποχρεώθηκε να απομειώσει την αξία του στόλου της, ενώ δεν διένειμε ενδιάμεσο μέρισμα στους μετόχους, αποφασίζοντας να δώσει, όπως είπε, προτεραιότητα στην προσπάθεια ενίσχυσης της διαθέσιμης ρευστότητας.

Εξαγορές

Από τον Απρίλιο του 2012 διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας είναι ο Γιάννης Δράγνης, ο 37χρονος γιος του ιδρυτή της, έχοντας ήδη περάσει από τις θέσεις του εμπορικού διευθυντή από το 2006 και του εκτελεστικού διευθυντή από το 2010. Ασχολήθηκε ενεργά με την ανάπτυξη της εταιρίας και την επέκταση του στόλου της με εξαγορές καινούργιων αλλά και μεταχειρισμένων πλοίων – ψάχνοντας για πλοία που βρίσκονται σε καλή κατάσταση και πωλούνται σε προσιτή τιμή, μια και πιστεύει ότι η επιτυχημένη επένδυση εξαρτάται, αφενός, από τη χρονική στιγμή και, αφετέρου, από την κατάσταση του πλοίου: «Πρέπει να υπάρχει απόλυτη ισορροπία ανάμεσα στο σωστό asset και τη σωστή τιμή» δηλώνει. Ομως δεν φαίνεται να του βγήκε το στοίχημα.

Η Goldenport είναι η πρώτη εταιρία Ελληνα πλοιοκτήτη που εισήχθη στην αγγλική χρηματιστηριακή αγορά το 2006. Η είσοδός της στο χρηματιστήριο του Λονδίνου έδωσε στον Γιάννη Δράγνη την άνεση να συνάψει στενές σχέσεις συνεργασίας επίσης με ναυλωτές και ναυπηγεία, κυρίως στην Απω Ανατολή. Οπως υποστηρίζει, «το μέγεθος της εταιρίας δεν είναι αυτοσκοπός, σημασία έχει να κρατάς την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχεις και να λειτουργείς την εταιρία βάσει αξιών».

Ο πάτερ φαμίλιας της Goldenport Πάρης Δράγνης γεννήθηκε στον Βόλο, όπου και μεγάλωσε. Σπούδασε στη Σχολή Εμποροπλοιάρχων και ξεκίνησε την καριέρα του στη θάλασσα εργαζόμενος ως καπετάνιος στη ναυτιλιακή εταιρία της οικογένειαςΜαρτίνου. Οταν αποφάσισε να δοκιμαστεί και ο ίδιος ως πλοιοκτήτης, στα μέσα της δεκαετίας του 1970, ήταν από τους πρώτους Ελληνες εφοπλιστές που αποφάσισαν να επενδύσουν στα δεξαμενόπλοια.

Ο γάμος με την εγγονή του Λαλαούνη

Ο Γιάννης Δράγνης έχει πτυχίο διοίκησης επιχειρήσεων και μάστερ στα ναυτιλιακά από το CASS Business School του Λονδίνου. Θεωρείται από τους σημαντικούς της νέας γενιάς εφοπλιστών, με δυναμικό και ανήσυχο χαρακτήρα. Από το 2013 είναι παντρεμένος με τη Λάουρα Μακροπούλου, εγγονή του γνωστού χρυσοχόου και κοσμηματοπώλη Ηλία Λαλαούνη (από τον γάμο της κόρης του Κατερίνης με τον επιχειρηματία Κ. Μακρόπουλο). Εχουν αποκτήσει δύο αγόρια, κάτι που ευχαριστεί ιδιαίτερα τον νεαρό πατέρα γιατί και ο ίδιος έχει έναν αδελφό. Η Λάουρα, με σπουδές στο πανεπιστήμιο Ρέντινγκ του Λονδίνου, συνεχίζει την οικογενειακή παράδοση στον σχεδιασμό κοσμημάτων. Είναι, επίσης, ιδρυτικό μέλος στο Ελπίδα Youth. Πρόκειται για το νεανικό τμήμα του συλλόγου Ελπίδα, το οποίο ίδρυσε η Μαριάννα Γουλανδρή, εγγονή της κυρίας Μαριάννας Βαρδινογιάννη, στο οποίο μετέχει και η σύζυγος του πρίγκιπα Νικολάου Τατιάνα Μπλάτνικ. Οι τρεις στενές φίλες αφιερώνουν πολύ χρόνο δραστηριοποιούμενες σε αυτό.

«O’Pati»: Το mega yacht που πήρε βραβείο «ομορφιάς»

Η αγάπη του Πάρη Δράγνη για τη σχεδίαση σκαφών τον οδήγησε το 1996 στην ίδρυση της Golden Yachts. Πρόκειται για μια εταιρία με 10 πολυτελέστατες θαλαμηγούς, που πλέουν υπό ελληνική σημαία, τις οποίες νοικιάζουν διεθνείς αστέρες του κινηματογράφου και του αθλητισμού, αρχηγοί κρατών, Σαουδάραβες πρίγκιπες, Ινδοί μεγιστάνες και πολλές προσωπικότητες του παγκόσμιου τζετ σετ για να κάνουν διακοπές στα ελληνικά νησιά. Οι ρήτρες εμπιστευτικότητας και η αυστηρή πολιτική που εφαρμόζει η εταιρία δημιουργούν για τα διάσημα αυτά άτομα ένα ισχυρό δίχτυ προστασίας από τους παπαράτσι και την όποια ανεπιθύμητη δημοσιότητα. Η Golden Yachts έχει κάθε λόγο να υπερηφανεύεται και για την κατασκευή (σε ελληνικά ναυπηγεία) του mega-yacht «O’Pati», το οποίο απέσπασε το πρώτο βραβείο στον παγκόσμιο διαγωνισμό ISS 2012 Design & Leadership Awards ως το ωραιότερο σκάφος στον κόσμο!

http://www.espressonews.gr/reportaz/2016/01/145553/neos-ploysios-oraios-kai-kakoplirotis





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014