Γιατί η συγκυρία του γ΄τριμήνου είναι άκρως ευνοϊκή για τα διυλιστήρια

15.10.2015 13:12

ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ: Πολλοί οι… ερωτώντες και για πληρέστερη ενημέρωσή τους απευθυνθήκαμε στον ειδικό {Μ.Χατζ.} … 

Το τρίτο τρίμηνο λοιπόν φαίνεται να ακολούθησε τα πατήματα του δεύτερου σε ότι αφορά την κερδοφορία. 
Η εκτίμηση της αγοράς μετά την πολύ καλή εικόνα των περιθωρίων διύλισης του Σεπτεμβρίου  κάνει λόγο για τρίμηνο που είναι σε προσαρμοσμένη βάση ελαφρώς καλύτερο από το δεύτερο στο οποίο η Motor oil σημείωσε ρεκόρ όλων των εποχών στην οργανική και καθαρή κερδοφορία της. 
Ακόμα και σε μη προσαρμοσμένη βάση εφόσον ληφθούν υπόψη οι διαφορές αποτίμησης των αποθεμάτων (το Brent παρουσιάζει μείωση -18% σε σχέση με το β’ τρίμηνο σε μέσα επίπεδα) τα νούμερα θα κάνουν ιδιαίτερη αίσθηση. 
Τα Ελληνικά Πετρέλαια με την σειρά τους αναμένεται να έχουν ένα πλήρες τρίμηνο καθώς στο φετινό δεύτερο τρίμηνο είχαν εκτεταμένες εργασίες συντήρησης που στέρησαν περί τα 70 εκατ. ευρώ από τα λειτουργικά τους αποτελέσματα. 
Τα ΕΛΠΕ αναμένεται να ανακοινώσουν στις 12 Νοεμβρίου ενώ για την MΟΗ το εννεάμηνο αναμένεται με ενδιαφέρον καθώς η διοίκηση έχει αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο διανομής προμερίσματος, συνδέοντας ωστόσο την εξέλιξη αυτή και με την άρση των περιορισμών της κίνησης κεφαλαίων στην Ελλάδα.

Το γιατί η συγκυρία του τρίτου τριμήνου είναι άκρως ευνοϊκή για τα διυλιστήρια έχει την εξήγηση του. Όταν η τιμή της πρώτης ύλης (αργό) πέφτει η κατανάλωση ανεβαίνει. 

Οι εταιρίες διύλισης μεταφέρουν ένα μέρος της υποχώρησης της τιμής στην αντλία όπου εκεί λειτουργεί η ελαστικότητα της κατανάλωσης.

Ένα γέμισμα των 100 ευρώ όταν η τιμή υποχωρεί 30% γίνεται 70 και αυτό αλλάζει την συμπεριφορά του καταναλωτή ο οποίος χρησιμοποιεί περισσότερο το αυτοκίνητο του. 

Έτσι η ζήτηση συντηρεί τα περιθώρια της βενζίνης και του ντήζελ ενώ η υπερπροσφορά σε αργό κρατάει χαμηλά τις τιμές διεθνώς. 

 

Ο συνδυασμός χαμηλότερο κεφαλαίο κίνησης, αύξηση της δυναμικότητας και συντήρηση της ζήτησης του τελικού προϊόντος σε υψηλά επίπεδα αποτελεί τον ιδανικό συνδυασμό πωλήσεων/κόστους για τις εταιρίες. 

Βέβαια στην Ελλάδα τα δεδομένα της ζήτησης δεν είναι απόλυτα προσαρμοσμένα στις τιμές της προσφοράς καθώς το 65 – 70% της τιμής του τελικού προϊόντος αφορά ειδικούς φόρους και ΦΠΑ και έτσι οι μειώσεις στις τιμές του αργού πετρελαίου δεν φτάνουν στον τελικό καταναλωτή. 





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014