Δύο οι κλάδοι που θα ενισχυθούν πρωτίστως από τον αναπτυξιακό νόμο

29.05.2016 00:50

Οι δυο κλάδοι που θα ενισχυθούν κατά προτεραιότητα από τον αναπτυξιακό νόμο είναι ο κλάδος της τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνιών («Software  Engineering made in Greece” – ανάπτυξη εφαρμογών λογισμικού: γενικά, μηχανικής, ηλεκτρονικής υγείας, ρομποτικής, αεροδιαστημικής, αναψυχής (π.χ. video games), ασφάλειας κλπ) και της αγροδιατροφικής  αλυσίδας (από το χωράφι έως τον τουρισμό).

Στους κλάδους αυτούς η Ελλάδα μπορεί να δομήσει “brand name” και να αλλάξει έτσι τη θέση της στον παγκόσμιο χάρτη, όπως σημειώνουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, στελέχη του υπουργείου Οικονομίας.

Υπενθυμίζεται ότι ο αναπτυξιακός νόμος πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη. Βασικό ζητούμενο είναι, όπως σημειώνουν πηγές του υπουργείου Οικονομίας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η διαμόρφωση μιας νέας ταυτότητας (branding) της χώρας προς τα έξω, αλλά και προς το εσωτερικό.

Αυτό θα καταστεί εφικτό δίνοντας έμφαση σε επιλεγμένους τεχνολογικούς τομείς, που συμβάλλουν στην τεχνολογική αναβάθμιση της χώρας και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της σε τομείς υψηλής προστιθέμενης αξίας και έντασης γνώσης.

Κεντρικοί στόχοι του νέου νόμου είναι: – η δημιουργία καινοτομικών, εξωστρεφών, δυναμικών-βιώσιμων επιχειρήσεων – η ενίσχυση της απασχόλησης, με έμφαση στο εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό, στοχεύοντας στη συγκράτηση της φυγής των νέων επιστημόνων – η αύξηση της εγχώριας προστιθέμενης αξίας – η ενίσχυση των συνεργασιών (Clusters / συνεταιρισμοί / κοινωνική οικονομία) ώστε να αυξηθεί το μέσο μέγεθος των επιχειρήσεων – η επανεκβιομηχάνιση της χώρας, με στήριξη της καταρρέουσας, αλλά όχι απαξιωμένης, ελληνικής βιομηχανίας…

Βασικά χαρακτηριστικά του νέου νόμου είναι: – χρησιμοποιεί έντονα τα φορολογικά κίνητρα και τα λεγόμενα νέα επιστρεπτέα χρηματοδοτικά εργαλεία μόχλευσης – απλοποιεί τις διαδικασίες αξιολόγησης και ελέγχου – λειτουργεί συντονισμένα με άλλα προγράμματα ενίσχυσης των επιχειρήσεων (ΕΣΠΑ, Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης κλπ)

Βασικό ζητούμενο είναι, επίσης, η διαμόρφωση μιας νέας ταυτότητας (branding) της χώρας προς τα έξω, αλλά και προς το εσωτερικό. Αυτό θα καταστεί εφικτό δίνοντας έμφαση σε επιλεγμένους τεχνολογικούς τομείς, που συμβάλλουν στην τεχνολογική αναβάθμιση της χώρας και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της σε τομείς υψηλής προστιθέμενης αξίας και έντασης γνώσης.

Με αυτή την διαδικασία δύο κλάδοι πρέπει να ενισχυθούν κατά προτεραιότητα:

– Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών («Software  Engineering made in Greece” – Ανάπτυξη εφαρμογών λογισμικού: γενικά, Μηχανικής, ηλεκτρονικής υγείας, ρομποτικής, αεροδιαστημικής, αναψυχής (π.χ. video games), ασφάλειας κλπ)

Και της αγροδιατροφικής  αλυσίδας (από το χωράφι έως τον τουρισμό).





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014