Εξαπλώνεται η «ελληνική επανάσταση» στην αγορά γιαούρτης των ΗΠΑ

 

«Φλέβα» χρυσού για τις ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες μπορεί να αποδειχθεί υπό προϋποθέσεις η αυξητική τάση που καταγράφεται στην κατανάλωση ελληνικού γιαουρτιού στις διεθνείς αγορές.

Ήδη 1 στα 2 γιαούρτια που καταναλώνονται στις ΗΠΑ είναι ελληνικού τύπου γιαούρτια με την αξία της συγκεκριμένης αγοράς να αγγίζει πλέον το 1,5 δισ. δολάρια και τις εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς να κάνουν λόγω για υπερδιπλασιασμό της μέχρι το 2019.
Αντίστοιχη πορεία ακολουθεί η κατανάλωση και εντός των ευρωπαϊκών τειχών όπου η πρόσβαση των ελληνικών γαλακτοβιομηχανιών σε αγορές όπως της Ιταλίας, της Μεγάλης Βρετανίας, της Γαλλίας και της Γερμανίας είναι πιο εύκολη απ’ ότι η είσοδός τους στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, με μοναδική ίσως εξαίρεση να αποτελεί η ΦΑΓΕ, η οποία «δημιούργησε» αυτό το παγκόσμιο trend.
Η «ελληνική επανάσταση» στην αγορά γιαούρτης στις ΗΠΑ θα συνεχίσει σύμφωνα με την TechNavio. Η εταιρεία εκτιμά πως οι πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας θα συνεχίσουν να αυξάνονται ετησίως κατά 5% και θα πιάσουν τα 4 δισ. δολάρια σε αξία το 2019 από 1,5 δισ. δολάρια που ήταν πέρυσι.
Σήμερα το “ελληνικό” γιαούρτι, το οποίο πριν από μια δεκαετία ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτο με μερίδιο 1%, “ελέγχει” το 50% της αγοράς στις ΗΠΑ. Δηλαδή, ένα στα δύο γιαούρτια που καταναλώνονται στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού είναι… “ελληνικό”, ή για να είμαστε πιο ακριβείς, ελληνικού τύπου.
Πέρυσι, σύμφωνα με τη Nielsen, οι λιανικές πωλήσεις “ελληνικού” γιαουρτιού κατέγραψαν ετήσια άνοδο 4,6%. Ακόμη πιο εντυπωσιακές όμως είναι οι τοποθετήσεις νέων προϊόντων στην κατηγορία. Σύμφωνα με αμερικανικά δημοσιεύματα, τους τελευταίους 12 μήνες κυκλοφόρησαν στην αγορά περί τα 800 νέα προϊόντα γιαουρτιού ελληνικού τύπου. Αριθμός νέων προϊόντων σε μόνο μία κατηγορία, που χαρακτηρίζεται από τους ίδιους τους Αμερικανούς “τρελός”, ακόμη και για μια αγορά όπως αυτή των ΗΠΑ.
Κι όμως, πίσω από τον βομβαρδισμό της αγοράς με νέα προϊόντα κρύβεται και μέρος της περσινής αύξησης των πωλήσεων της κατηγορίας. Σύμφωνα με τη Euromonitor, οι παραγωγοί ελληνικού γιαουρτιού έχουν προσαρμόσει τη στρατηγική τους στην καινοτομία με τον εμπλουτισμό της κατηγορίας με νέα προϊόντα, προκειμένου να αντιμετωπίσουν, αφενός, την επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης των πωλήσεων και αφετέρου, να δελεάσουν τους Αμερικανούς να το καταναλώνουν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.