Μία λάθος κίνηση και κλείνουν τ’ αεροδρόμια στην Ελλάδα

08.09.2015 09:28

Αμεσα τις αιτήσεις των ασφαλιστικών εταιριών για εξαγωγή συναλλάγματος πρέπει να εγκρίνουν οι τράπεζες, καθώς ένα και μόνο λάθος θα μπορούσε να σημάνει το κλείσιμο των αεροδρομίων αφού καμία αεροπορική δεν θα προσγείωνε το αεροσκάφος της σε ένα αερολιμένα που δεν έχει ασφαλιστική κάλυψη.

της Ελενας Ερμείδου και του Βάϊου Κρόκου

Ο κόσμος αγνοεί την ύπαρξη της αντασφάλειας και πως μπορεί να επηρεάσει στην περίπτωση που δεν εξομαλυνθούν οι συνθήκες περιορισμού κεφαλαίων που επέβαλλε η κυβέρνηση.

Όπως δηλώνουν πηγές του Sofokleousin.gr το πρώτο που πρέπει να έχει κανείς κατά νου είναι ότι οι αντασφάλειες είναι από την φύση τους εξαγωγικές μιας και δεν υπάρχει Ελληνική αντασφαλιστική εταιρεία και επίσης μιας και σκοπός της αντασφάλειας είναι η διασπορά του κινδύνου. Έτσι όλες οι αντασφάλειες έχουν ημερομηνίες για την εμπρόθεσμη καταβολή των αντασφαλίστρων σε αντασφαλιστές του εξωτερικού.

Μέχρι στιγμής οι περισσότερες αγορές που παραδοσιακά παρέχουν συμβατικές αντασφαλιστικές λύσεις στην Ελλάδα έχουν κατανοήσει πλήρως την κατάσταση και έχουν βάλει νερό στο κρασί τους, μόνον ένας αντασφαλιστής δεν έχει δώσει παράταση στην αποπληρωμή των αντασφαλίστρων.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως η αγορά θα μπορέσει να συνεχίσει να δίνει κάλυμμα επί πιστώσει. Το ίδιο δεν ισχύει για τις λιγότερο παραδοσιακές αγορές, και κυρίως αυτές που ασχολούνται με τις προαιρετικές αντασφαλίσεις, αφού οι περισσότερες από αυτές εξετάζουν κάθε περίπτωση ξεχωριστά.

Άλλη πηγή τονίζει ότι ο κόσμος αγνοεί όχι μόνο την ύπαρξη της αντασφάλειας αλλά και το πώς θα επηρέαζε τον ίδιο μια στραβοτιμονιά στον χώρο, υπογραμμίζοντας πως αρκεί κανείς να κατανοήσει πως όλα τα έργα, τα λιμάνια καθώς και τα αεροδρόμια χρήζουν και λαμβάνουν αντασφαλιστική υποστήριξη.

Αδυναμία αποπληρωμής των υποχρεώσεων των ασφαλιστικών προς τους αντασφαλιστές θα μπορούσε να σημάνει, στο έσχατο σενάριο, και ανεπάρκεια κάλυψης.

Όταν στα τέλη του ’80 ξέσπασε το London Spiral και η κρίση στα Lloyds, ο κίνδυνος ήταν πως εν μια νυκτί αεροδρόμια λιμάνια πλοία και πλήθος άλλων περιουσιακών στοιχείων θα μένανε ακάλυπτα, με συνέπεια να μην μπορούν να λειτουργήσουν οι εταιρίες των οποίων τα περιουσιακά στοιχεία θα ήταν πια ακάλυπτα.
Καμία αεροπορική εταιρεία θα προσγείωνε ένα αεροσκάφος σε ένα αεροδρόμιο που δεν έχει ασφαλιστική κάλυψη.

Τι ζητά ο κλάδος από την αγορά:

Σύμφωνα με παράγοντες στην αγορά, η κατάσταση πρέπει να εξομαλυνθεί ώστε να μπορέσουν οι ασφαλιστικές εταιρίες να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους. Ουσιαστικά πρέπει οι τράπεζες να εγκρίνουν άμεσα τις αιτήσεις των ασφαλιστικών εταιριών για εξαγωγή συναλλάγματος.





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014