Με “διαβατήριο” το γιαούρτι η Κρι Κρι κατακτά τις αγορές

Με “διαβατήριο” το γιαούρτι η Κρι Κρι κατακτά τις αγορές

Με πολιορκητικό κριό το γιαούρτι και το παγωτό, η ΚΡΙ ΚΡΙ Α.Ε. εφορμά στις αγορές του εξωτερικού, αποτελώντας την νέα εξαγωγική δύναμη της ελληνικής γαλακτοκομίας με το 20% των συνολικών της πωλήσεων να έρχεται ήδη  από εξαγωγές.

Η εταιρεία, δύο χρόνια μετά την καταστροφή που  υπέστη το εργοστάσιο γιαούρτης κατάφερε όχι μόνο να ορθοποδήσει αλλά και να απογειώσει σχεδόν όλα τα οικονομικά μεγέθη της, προσηλωμένη σε ένα επιχειρηματικό σχέδιο που έχει ως βάση την ποιότητα των προϊόντων και τις εξαγωγές, αλλά και την σταθερή ανάπτυξη στην ελληνική αγορά.

«Διανύουμε μια περίοδο που έχει κορυφωθεί η κρίση και η ύφεση και στα πλαίσια της εξωστρέφειας που  είναι βασικός πυλώνας ανάπτυξης μας την εξωστρέφεια έχουμε οργανώσει ένα πολύ καλό τμήμα εξαγωγών και με διαβατήριο το γιαούρτι προχωράμε στην ανάπτυξη των εργασιών του εξωτερικού» σημειώνει στο Liberal ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Παναγιώτης Τσινάβος.

Το εξαγωγικό success story του ελληνικού γιαουρτιού,  και η υψηλή ζήτηση που έχει στις ευρωπαϊκές αγορές, αποτελούν για την  σερραϊκή Κρι Κρι ΑΕ το καλύτερο διαβατήριο. Η δυναμική των αγορών που δραστηριοποιείται η Κρι Κρι, φαίνεται από την κατανάλωση,  η οποία στην Ελλάδα που είναι η απόλυτα εκπαιδευμένη αγορά σε αξία φθάνει τα 300 εκατ. ευρώ, όταν στην Αγγλία με μικρή ακόμη διείσδυση φθάνει τα 250 εκατ. ευρώ, και στην Ιταλία τα 100 εκατ. ευρώ.

«Σε αυτές τις αγορές που εμφανίζουν μεγάλη άνοδο ζήτησης έχουμε τοποθετηθεί ήδη σε ισχυρά σημεία, καθώς ήδη συνεργαζόμαστε με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και επώνυμα με βρετανικές αλυσίδες όπως η Tesko, Marks & Spencer και Waitrose και σύντομα αναμένεται να μπορούμε να ανακοινώσουμε άλλες δύο συμφωνίες στην συγκεκριμένη αγορά», αναφέρει ο ίδιος.

Οι βασικές αγορές της ΚΡΙ ΚΡΙ είναι εκτός από την Αγγλία, οι Γερμανία, Ολλανδία, Βέλγιο Τσεχία και Ιταλία, αλλά εξαγωγές έχει αυτή τη στιγμή σε 20 χώρες.

Ειδικά για το γιαούρτι οι εξαγωγές αποτελούν σήμερα το 30% των συνολικών πωλήσεων και ανεβαίνουν συνεχώς. Να σημειωθεί ότι από το σύνολο των πωλήσεων της εταιρείας το 70% πραγματοποιείται από το γιαούρτι και το υπόλοιπο από το παγωτό.

Στο παγωτό  η Κρι Κρι στην εσωτερική αγορά αποτελεί την μοναδική ελληνική εταιρεία με 14.000 σημεία πώλησης και μια συνεργασία με την ΙΟΝ που αποδίδει τα μέγιστα. Η ελληνική βιομηχανία γάλακτος ΚΡΙ ΚΡΙ, συνεπής στη στρατηγική της για ανάπτυξη στις αγορές του εξωτερικού  εστιάζει στις χώρες της Δυτικής Αφρικής, της Ρωσίας μέσω τοπικού διανομέα,  ενώ έχει παρουσία σε περισσότερες από 10 χώρες, με κυριότερες τις γειτονικές Βαλκανικές χώρες και την Κύπρο, την Ιρλανδία, την Σενεγάλη και το Ιράκ.

Αναφερόμενος στην θέση της εταιρεία και στην πορεία της για το 2015 με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία ο Π. Τσινάβος  σημειώνει:«Στην εσωτερική αγορά το μερίδιο της Κρι Κρι από 4% που ήταν το 2008 ανήλθε σε 11,5% το 2013 και σήμερα είναι πάνω από 15%, ενώ το 2015, σε μια πτωτική κατά 3% αγορά είχαμε ανάπτυξη πάνω από 20%».

Στόχος είναι να συνεχιστεί η κερδοφόρος ανάπτυξη και για το 2016 όπου οι αρχικές προβλέψεις κάνουν λόγο για τουλάχιστον + 10%  σε επίπεδο πωλήσεων.

Σημαντικό πλεονέκτημα της εταιρείας αποτελεί το γεγονός ότι είναι τοποθετημένη στον νομό Σερρών που παράγει πάνω από το 50% του ελληνικού γάλακτος και έτσι έχει γρήγορη πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας πρώτη ύλη σε πολύ καλή τιμή και με μειωμένα κόστη μετακίνησης, επιτυγχάνοντας έτσι και την δημιουργία γιαουρτιού με γάλα ημέρας που αποτελεί και την επικοινωνιακή της καμπάνια για το γιαούρτι.
Παράλληλα η Κρι Κρι ενισχύει τη διανομή της, ιδιαίτερα στις τουριστικές περιοχές, και προχωρεί στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, όπως είναι η κατηγορία του frozen yogurt, που εμφανίζουν ζήτηση τόσο στην εσωτερική αγορά όσο και στις αγορές του εξωτερικού.

Να σημειωθεί ότι η νέα παραγωγική μονάδα που έχει τεθεί σε λειτουργία έχει δυναμικότητα ως και 300 τόνους γιαούρτης την εβδομάδα.

Η νέα μονάδα, εμβαδού 12.000 τ.μ. – που κόστισε περί τα 20 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 10, 5 εκατ. ευρώ προήλθαν από την ασφαλιστική αποζημίωση και τα υπόλοιπα από ίδια κεφάλαια -, αποτελεί ένα από τα πλέον σύγχρονα εργοστάσια της Ευρώπης και στην πλήρη ανάπτυξή του το εργοστάσιο θα απασχολεί περί τους 100 εργαζομένους, ενώ συνολικά η εταιρεία, η οποία διαθέτει και εργοστάσιο παγωτού, απασχολεί 307 εργαζομένους και 200 συνεργάτες στο δίκτυο διανομής.

 

Αντιόπη Σχοινά

liberal.gr