Οι Θεσσαλονικείς που έμαθαν τους Κινέζους να τρώνε… γεμιστά και γύρο!

26.01.2016 06:32

http://www.karfitsa.gr/2016/01/25/oi-thessalonikeis-poy-emathan-toys-kine/

Του Βαγγέλη Στολάκη

Σίγουρα όταν η υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου μιλούσε για το σχέδιο της κυβέρνησης να βγάλει τη χώρα από την κρίση φέρνοντας ως παράδειγμα τα… γεμιστά, δεν είχε στο μυαλό της το εν λόγω success story που σας παρουσιάζει η Karfitsa.

Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, το συγκεκριμένο φαγητό ταΐζει κόσμο. Όχι μόνο Έλληνες αλλά και… Κινέζους. Για την ακρίβεια πέντε Θεσσαλονικείς τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχουν κάνει μόδα στην ασιατική χώρα τα… γεμιστά. Η μέθοδος του να βάζεις ρύζι μέσα σε πιπεριές μαζί με κιμά θεωρήθηκε από τους κινέζους μεγάλη «καινοτομία» και γι’ αυτό τους επιβραβεύουν καθημερινά κάνοντας ουρές έξω από τα τρία καταστήματα που διαθέτουν ήδη. Μάλιστα η παρέα των Θεσσαλονικέων ετοιμάζεται και για το τέταρτο εστιατόριο.

Ο λόγος για τους Σάκη Παπαβασιλείου, Βαγγέλη Αβιστόπουλο, Θωμά Καραβασίλη, Βασίλη Μπαμπαόλο και Μίλτο Τανούσι οι οποίοι μαζί με τον Κινέζο Αν Τζίλι στα τέλη του 2011 εξαιτίας εσωτερικής αναζήτησης και όχι εξαιτίας της οικονομικής κρίσης αποφάσισαν να εγκαταλείψουν τη Θεσσαλονίκη, όπου εργάζονταν σε περιστασιακές δουλειές, και να εγκατασταθούν στην μακρινή Κίνα. Το επιχειρηματικό τους ένστικτο τους οδήγησε απευθείας στο νησί Σιαμέν που με το πέρασμα των χρόνων εξελίχθηκε σε έναν από τους πέντε top τουριστικούς προορισμούς για τους Κινέζους.

12557240_10208491172655175_377176088_o
Γεμιστά με… τσόπστικς

Το πρώτο κατάστημα με την επωνυμία «Golden Olives» (Χρυσές Ελιές) δημιουργήθηκε στις αρχές του 2012 μέσα σε ένα από τα μεγαλύτερα και διασημότερα εμπορικά κέντρα της Κίνας. Τέσσερα χρόνια αργότερα, οι νεαροί επιχειρηματίες, της γενιάς των τριαντάρηδων μετρούν συνολικά τρία εστιατόρια στο νησί Σιαμέν, ενώ στα σκαριά βρίσκεται το τέταρτο.

Πως όμως ξεκίνησε η ιδέα; Υπήρξε κάποιο ιδιαίτερο ερέθισμα ή πληροφορία που έφτασε στα αυτιά των νεαρών επιχειρηματιών; Όπως λέει ο Θωμάς Καραβασίλης, όχι! «Τι εξάγει η Ελλάδα; Κουλτούρα και μεσογειακή διατροφή. Τα συνδυάσαμε και τα φέραμε στην Κίνα» αναφέρει στην Karfitsa ο Θωμάς Καραβασίλης, ένας εκ των ιδιοκτητών.

Ο ίδιος συμπληρώνει ότι το πρώτο κατάστημα δεν χρειάστηκε κάποιο ιδιαίτερα μεγάλο κεφάλαιο για να ανοίξει. Παρόλα αυτά οι νεαροί εστιάτορες συνεχίζουν να επενδύουν στην ιδέα τους, καθώς θεωρούν ότι εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Ο κ. Καραβασίλης εξηγεί πως σε μια χώρα με πληθυσμό που ξεπερνά το 1,5 δισεκατομμύριο κατοίκους, δεν είναι εύκολο ένας επιχειρηματίας να βάζει στόχους, γιατί το μέλλον είναι αβέβαιο. «Θέλουμε ωστόσο, να κατακτήσουμε το μεγαλύτερο κομμάτι της κινεζικής αγοράς που αναλογεί σε ένα ανερχόμενο ξένο brand» υποστηρίζει.

12592032_10208491185575498_1367777711_o

Ποιο είναι όμως το μυστικό της επιτυχίας των εστιατορίων «Golden Olives» και τα προτιμούν καθημερινά περίπου 1500 κινέζοι; «Καταρχάς η ποιότητα και η κουλτούρα! Ένα γνήσιο εστιατόριο στην Κινά είναι κάτι διαφορετικό από μόνο του. Τα καταστήματά μας  είναι «έξυπνα» εστιατόρια από μόνα τους. Σερβίρουμε σε συνθήκες εστιατόριου και σε ένα διαφορετικό περιβάλλον για τους κινέζους, φαγητό-μπάρμπεκιου σε καλές τιμές. Και φυσικά η σχέση ποιότητας και τιμής είναι πάντα υπέρ του πελάτη» σχολιάζει ο Θωμάς Καραβασίλης.

12583888_10208491175655250_1665614640_n

Εικόνες από Σαντορίνη

Τα καταστήματα θυμίζουν έντονα… Ελλάδα. Η διακόσμηση είναι επηρεασμένη από τη Σαντορίνη. Δίπλα από το όνομα του μαγαζιού φιγουράρει η ελληνική σημαία και εντός των καταστημάτων υπάρχει και εκκλησία. Το μαγαζί φημίζεται στο κινέζικο καταναλωτικό κοινό για τα γεμιστά του, τον γύρο του που σερβίρεται σε πίτα, τα σουβλάκια του, τα κεφτεδάκια του, τα ψητά barbeque και το τζατζίκι του!

Όλα τα προϊόντα που χρησιμοποιούνται στην κουζίνα είναι από τις καλύτερες ποιότητες του είδους που κυκλοφορούν στη χώρα, ενώ το λάδι, το ξύδι, οι ελιές και η φέτα εισάγονται από την Ελλάδα. «Στους Κινέζους αρέσουν τα μαγαζιά μας γιατί τους ταξιδεύουν. Ενθουσιάζονται από το περιβάλλον, νομίζουν πως ταξιδεύουν στην Ελλάδα, χαλαρώνουν και ευχαριστιούνται το φαγητό τους» αναφέρουν οι νεαροί ιδιοκτήτες.

«Μας ενδιαφέρει να προσφέρουμε κάθε μέρα στους πελάτες μας φρέσκο κρέας. Νομίζω ότι έχουμε κερδίσει το στοίχημα» σχολιάζει ο Σάκης Παπαβασιλείου για να τον συμπληρώσει ο Θωμάς Καραβασίλης ότι το μενού τους περιλαμβάνει πολλά ψητά σχάρας.

Ποιο από όλα τα φαγητά όμως ξετρελαίνει περισσότερο τους Κινέζους; «Μα φυσικά ο γύρος μας» λέει ο κ. Καραβασίλης. Όπως σχολιάζουν οι νεαροί επιχειρηματίες οι Κινέζοι εντυπωσιάζονται και από τα γεμιστά, αφού βλέπουν πως το ρύζι το οποίο λατρεύουν να τρώνε με τσόπστικς μαγειρεύεται και με… άλλο τρόπο και είναι πιο νόστιμο από αυτό που έχουν συνηθίσει και έχει μεγαλώσει γενιές και γενιές κινέζων.

DSC_0349

Σύμφωνα με τον κ. Καραβασίλη το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν στο Σιαμέν (το νησί βρίσκεται στην Νοτιοδυτική Κίνα) είναι η επικοινωνία, αφού όπως εξηγεί «δεν είναι πολλοί οι Κινέζοι που μπορούν να συνεννοηθούν στα αγγλικά. Υπάρχει βέβαια και μεγάλη διαφορά στη φιλοσοφία και την αντίληψη ορισμένων πραγμάτων σε σχέση με τους Έλληνες».

Η κρίση μας έκανε ξακουστούς!

Αν και η γραφειοκρατία είναι επίσης ένα θέμα που απασχολεί όσους θέλουν να επενδύσουν στην Ασιατική χώρα, η Ελλάδα δεν μπορεί να συγκριθεί μαζί της αφού τα προβλήματα που συναντά κάποιος επενδυτής στην Κίνα είναι λιγότερα σε σχέση με τη χώρα μας. «Σε αντίθεση με την πολύπαθη πατρίδα μας … η Κίνα ευνοεί τις επενδύσεις» αναφέρει αφοπλιστικά ο κ. Καραβασίλης.

Κι αν νομίζετε ότι οι Κινέζοι γνωρίζουν που… πέφτει η Ελλάδα κάνετε λάθος! Ελάχιστοι είναι εκείνοι που ήξεραν την χώρα μας πριν της χτυπήσει την πόρτα η κρίση. «Το 2011 όταν ήρθαμε  δεν ήταν πολλοί αυτοί που γνώριζαν την Ελλάδα! Αυτοί  που μας γνώριζαν σαν χώρα ήξεραν πολύ λίγα και συγκεκριμένα πράγματα.

Ήξεραν για παράδειγμα ότι Ελλάδα είναι ένας ρομαντικός προορισμός, ήξεραν τους ολυμπιακούς αγώνες και τη Σαντορίνη. Η κρίση ωστόσο μας έκανε καλό. Την τελευταία τριετία δεν υπάρχει Κινέζος που να μη γνωρίζει την Ελλάδα. Υπάρχει μια «άχρωμη» συμπάθεια για την Ελλάδα» καταλήγει ο κ. Καραβασίλης.image2 (1)image6

 

Ετικέτες: success story, Ασιατική χώρα, γεμιστά, γύρος, επιχείρηση, Θεσσαλονικείς, Κίνα, νησί, προβλήματα, Σιαμέν, σουλάκι, Ταιβ’αν




Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014