Στα δικαστήρια και η Mercedes για πλασματικές εκπομπές ρύπων

09.04.2016 20:39

ΟΜΑΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Στα δικαστήρια και η Mercedes για πλασματικές εκπομπές ρύπων

Νέο πλήγμα δέχεται η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Μετά το πολύκροτο σκάνδαλο χειραγώγησης εκπομπών ρύπων της Volkswagen, με το οποίο άνοιξε ο ασκός του Αιόλου για μια σειρά από κατασκευαστές πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο, τώρα στο μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης βρίσκεται και η Mercedes.

  • ΕΘΝΟΣ
Ο πρόεδρος του γερμανικού ομίλου, Ντίτερ Τσέτσε, σε ομιλία του κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων, διέψευσε κατηγορηματικά τις κατηγορίες τονίζοντας ότι τα οχήματα πληρούν τις προδιαγραφές
Ο πρόεδρος του γερμανικού ομίλου, Ντίτερ Τσέτσε, σε ομιλία του κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων, διέψευσε κατηγορηματικά τις κατηγορίες τονίζοντας ότι τα οχήματα πληρούν τις προδιαγ

 

Την ώρα που ο γερμανικός κολοσσός ανακοίνωνε την επένδυση 2,6 δισεκατομμυρίων ευρώ για τη νέα γενιά πετρελαιοκινητήρων του, στις ΗΠΑ κατέθεταν συλλογική αγωγή ιδιοκτήτες ντιζελοκίνητων Mercedes για απάτη σχετικά με τις εκπομπές ρύπων.

Σύμφωνα με τη δικηγορική εταιρεία Hagens Berman, τα περισσότερα αποτελέσματα σε δοκιμές σε δρόμους έδειξαν ότι τα αυτοκίνητα Mercedes BlueTEC εκπέμπουν πολύ μεγαλύτερες ποσότητες οξειδίου του αζώτου σε σύγκριση με τους ελεγχόμενους εργαστηριακούς ελέγχους, κάτι που δείχνει ότι τα εν λόγω πετρελαιοκίνητα οχήματα πιθανότατα φέρουν λογισμικό παραπλάνησης για τη χειραγώγηση των αποτελεσμάτων εκπομπών ρύπων.

«Το γεγονός ότι η Mercedes πέρασε τη δοκιμή δυναμόμετρου σε όλες τις δοκιμές, αλλά δεν πέρασε τη δοκιμή στον πραγματικό κόσμο, υποδηλώνει ότι, όπως και η Volkswagen, χρησιμοποιεί ένα ?σύστημα αναστολής? (defeat device)» αναφέρει η αγωγή που υπεβλήθη στο πολιτειακό δικαστήριο του Νιου Τζέρσεϊ.

 

Τα φίλτρα
Σημειώνεται ότι το BlueTEC της Daimler, του ομίλου στον οποίον ανήκει και η Mercedes, είναι ένα σύστημα φίλτρων, το οποίο χρησιμοποιεί ουρία για να διευκολύνει τον καθαρισμό των καυσαερίων από τα επιβλαβή οξείδια αζώτου. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ακριβό σύστημα που χρησιμοποιείται σε αγωνιστικά αυτοκίνητα, που είναι εξοπλισμένα με μηχανές μεγαλύτερης ισχύος, ή σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα, όπως οι μεγάλες λιμουζίνες της Daimler.

Αντιδρώντας στην αγωγή η Daimler ανέφερε σε ανακοίνωσή της χθες: «Θεωρούμε αβάσιμη αυτήν την ομαδική αγωγή. Η θέση μας παραμένει σταθερή: Στα αυτοκίνητα Mercedes-Benz δεν χρησιμοποιείται εξάρτημα για να μειώνει με μη επιτρεπτό τρόπο τις εκπομπές αερίων». Και ο πρόεδρος του γερμανικού ομίλου, Ντίτερ Τσέτσε, σε ομιλία του κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων, όπου ανακοίνωσε την κυκλοφορία του νέου πετρελαιοκινητήρα OM 654 που θα κάνει πρεμιέρα στη νέα Mercedes E-Class, διέψευσε κατηγορηματικά τις κατηγορίες τονίζοντας ότι «τα οχήματά μας πληρούν τις προδιαγραφές που ισχύουν σε κάθε περιοχή του πλανήτη».

Oξείδιο του αζώτου
Η εταιρεία Hagens Berman είχε υποβάλει μια πιο περιορισμένη αγωγή κατά του ομίλου Daimler τον περασμένο Φεβρουάριο, στην οποία τον κατηγορούσε ότι προγραμμάτισε τα ντιζελοκίνητα οχήματά του με τρόπο ώστε να εκπέμπουν μικρότερες ποσότητες οξειδίου του αζώτου σε χαμηλές θερμοκρασίες. Μετά την πρώτη αγωγή της δικηγορικής εταιρείας το αμερικανικό υπουργείο Προστασίας Περιβάλλοντος είχε ζητήσει σχετικές πληροφορίες από την Daimler, αλλά δεν είχε ανοίξει επίσημη έρευνα εις βάρος της.

ΕΡΗ ΠΑΝΣΕΛΗΝΑ

Ethnos.gr





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014