Ο χορός εκατομμύριων του Super Bowl

05.02.2016 23:39

Πλησιάζει η ώρα για ένα από τα μεγαλύτερα αθλητικά events που καθηλώνουν εκατομμύρια Αμερικανούς (και όχι μόνο…) στους καναπέδες τους, μπροστά από τις τηλεοράσεις τους. Κυρίες και κύριοι η Super Bowl Sunday είναι επιτέλους εδώ!

Το μεγαλύτερο αθλητικό θέαμα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, σε ένα παιχνίδι που οι περισσότεροι Έλληνες το έχουμε γνωρίσει  δυστυχώς μόνο μέσα από τις ταινίες. Αλλά είναι τόσα πολλά παραπάνω.

Ένα μοναδικό υπερθέαμα τόσο μέσα στις γραμμές του γηπέδου, όσο και έξω από αυτές καθώς η μέρα του Super Bowl στην Αμερική αντιμετωπίζεται ως εθνική αργία, ενώ η κατανάλωση φαγητού εκείνης της ημέρας αγγίζει την Ημέρα των Ευχαριστιών.

Κάθε χρόνο τα ρεκόρ τηλεθέασης σπάνε, κάνοντας το Super Bowl το δεύτερο πολυπληθέστερο θέαμα παγκοσμίως μετά τον τελικό του Champions League, ενώ ανάμεσα στα 10 προγράμματα που κατέχουν το ρεκόρ τηλεθέασης στις ΗΠΑ, βρίσκονται 4 τελικοί Super Bowl.

Με τον μέσο όρο τηλεθεατών να ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια εκείνη την ημέρα (χωρίς να συνυπολογίζονται οι μαζικοί θεατές σε μπαρ και μαγαζιά), και η εικόνα να μεταφέρεται σε 200 χώρες,  οι διαφημίσεις του Super Bowl πηγαίνουν σε άλλο επίπεδο καθώς τα τμήματα μάρκετινγκ δουλεύουν ολόκληρη την χρονιά για 30 δευτερόλεπτα φήμης.

Χαρακτηριστικό είναι πως ο τελικός του Super Bowl του 2015, έσπασε κάθε ρεκόρ καθώς ξεπέρασε τα 114,4 εκατ. τηλεθεατές, τοποθετώντας το στην κορυφή όλων των τηλεοπτικών προγραμμάτων στις ΗΠΑ. Αυτό που προκάλεσε ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον; Το half-time show κατάφερε να συγκεντρώσει ακόμα περισσότερους τηλεθεατές συγκεντρώνοντας το απίστευτο νούμερο των 118,5 εκατ. τηλεθεατών.

Η μαγεία των half-time shows

Τα half-time shows του Super Bowl είναι απλά… μυθικά. Μπορεί οι περισσότεροι να θυμούνται το ατύχημα( ; ) της Janet Jackson με τον Justin Timberlake που απλά έσβησε την καριέρα της, αλλά ποιος μπορεί να ξεχάσει την μοναδική ανατριχιαστική στιγμή της εμφάνισης των U2 το 2002;

Τότε, μερικούς μήνες μετά το χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους, όπου οι U2 έκαναν όλο τον πλανήτη να ανατριχιάσει, όταν τραγούδησαν το MLK και παράλληλα εμφανίζονταν τα ονόματα των σχεδόν 3.000 θυμάτων της Νέας Υόρκης.

Το σολάρισμα του Prince που καθήλωσε τους τηλεθεατές , η ραψωδία των Rolling Stones το 2006 που έσωσε ουσιαστικά έναν από τους χειρότερους τελικούς στην ιστορία και η παρουσία του βασιλιά της ποπ Μάικλ Τζάκσον αποδεικνύουν για ποιον λόγο κάθε χρόνο ξεσπάει φρενίτιδα ενθουσιασμού σε τηλεθεατές και εταιρείες.

Από τα pre-game shows μέχρι το σφύριγμα της λήξης, το Super Bowl φροντίζει να κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον. Γι’ αυτό εξάλλου και κάθε δευτερόλεπτο διαφήμισης κοστίζει χρυσάφι στις εταιρείες, με τα κέρδη ειδικά φέτος που θα είναι η «μεγάλη μάχη» να σπάνε κάθε ρεκόρ.

 

Τα νούμερα που ζαλίζουν

Οι διαφημίσεις του Super Bowl είναι ένας ολοκληρωτικά ξεχωριστός θεσμός που παράγει πακτωλό εκατομμυρίων για όλους.  Ο προγραμματισμός και τα έξοδα των εταιρειών για αυτό το event προκαλεί θαυμασμό, καθώς για το φετινό Super Bowl η σειρά των διαφημίσεων είχε «κλειδώσει» από τον Νοέμβριο οδηγώντας σε ένα ακόμη ρεκόρ.

Οι διαφημίσεις στο 50ο Super Bowl φέτος θα είναι  περίπου 12% πιο ακριβές σε σχέση με πέρυσι, με το μέσο κόστος για κάθε εταιρεία να αγγίζει τα 4,5 εκατ. δολάρια για κάθε σποτ των 30 δευτερολέπτων, εκτοξεύοντας την εμπορική αξία του θεσμού.

Τα τηλεοπτικά έσοδα του φετινού ιστορικού Super Bowl αναμένεται να ξεπεράσουν τα 620 εκατ. δολάρια, την ίδια στιγμή που τα κέρδη του καναλιού CBS που θα μεταδώσει τον αγώνα προκαλούν ίλιγγο. Τα κέρδη του καναλιού αναμένεται να ξεπεράσουν τα 350 εκατ. δολάρια καθώς είδαν να έρχονται και νέοι πελάτες για να διαφημιστούν παρά την φετινή αύξηση του κόστους.

Μέχρι στιγμής οι γνωστοί πελάτες του Super Bowl έχουν ακουμπήσει κυριολεκτικά πακτωλούς εκατομμυρίων.  Τα τελευταία 10 χρόνια η Anheuser-Busch InBev (η εταιρεία που μας φέρνει τις μπύρες Bud, Stella Artois και Corona) έχει ξοδέψει 287,3 εκατ. δολάρια σε διαφημίσεις, με τους άσπονδους εχθρούς Coca Cola και Pepsi να έχουν ξεπεράσει τα 172 εκατομμύρια.

Στην κορυφή όμως της πιο ακριβής διαφήμισης στην ιστορία του θεσμού την κατέχει η Chrysler με την διαφήμιση του 2011 να στοιχίζει στην εταιρεία 12,4 εκατ. δολάρια.

 

Γιατί όταν μιλάμε για το μεγαλύτερο θέαμα, το εννοούμε…





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014