Τέσσερα κανάλια εθνικής εμβέλειας, τρία παραδοσιακά εκδοτικά συγκροτήματα και νεοπαγείς όμιλοι ηλεκτρονικών και έντυπων media πήραν τη μερίδα του λέοντος από τα 7,93 εκατ. ευρώ που διέθεσε πέρυσι η Eurobank για διαφημιστική προβολή. Από τα 3,15 εκατ. που δόθηκαν σε χορηγίες, το μεγαλύτερο ποσό (1,3 εκατ. ευρώ) πήγε στην ομοσπονδία μπάσκετ.
Η Eurobank είναι η πρώτη τράπεζα που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα την αναλυτική λίστα με την κατανομή των διαφημιστικών κονδυλίων της ανά εταιρεία media, κατ’ εφαρμογήν του πρόσφατα ψηφισθέντος νόμου 4374/2016.
Από τα δημοσιοποιηθέντα στοιχεία, την κατανομή του συνολικού budget και τη σύγκριση των επιμέρους ποσών προκύπτουν ενδιαφέρουσες εκτιμήσεις όσον αφορά τις «επιλογές» της τράπεζας, τις προτιμησιακές σχέσεις της με ΜΜΕ και τη δυνατότητα άσκησης πιέσεων από ιδιοκτήτες media.
Τα media που εμφανίζονται να έχουν πάρει τα μεγαλύτερα ποσά από την τράπεζα στη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς (433 – 509 χιλιάδες ευρώ), είναι τα κανάλια Ant1, Mega και Alpha, το εκδοτικό συγκρότημα ΔΟΛ («Βήμα», «Νέα» κλπ) του Σταύρου Ψυχάρη και το «Πρωτο Θέμα» του Θέμου Αναστασιάδη.
Τα ΜΜΕ της οικογένειας Αλαφούζου εμφανίζονται «αδικημένα» στην κατανομή της «πιτας» της Eurobank. Η αλήθεια είναι όμως ότι πήραν συνολικά μεγαλύτερο ποσό από όλους (περίπου 674 χιλιάδες ευρώ), το οποίο όμως είναι κατανεμημένο σε τρεις διαφορετικές εταιρείες. Επισημαίνεται ότι ακόμη και η εταρεία «Εξερευνητής» που εκδίδει εικονογραφημένα παιδικά έντυπα ως ένθετα στην «Καθημερινή», πήρε διαφήμιση 163.177 ευρώ.
Ψηλά στην κατάταξη, με μερίδιο ανάλογο των μεγάλων καναλιών και εκδοτικών συγκροτημάτων είναι επίσης ο όμιλος Real News των Νίκου Χατζηνικολάου- Γιώργου Κουρή ο οποίος πήρε συνολικά 447.096 ευρώ μέσω δύο εταιρειών.
Στα «προτιμώμενα» ΜΜΕ περιλαμβάνονται οι εφημερίδες και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί του ομίλου των «Παραπολιτικών», που φέρεται ότι ανήκουν σε εταιρείες συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, ιδιοκτήτη του Ολυμπιακού.
Από τα οικονομικά media, τα μεγαλύτερα ποσά πήραν η «Ναυτεμπορική» (160.161 ευρώ για εφημερίδα και site), το Euro2day.gr (151.370 ευρώ) και το Capital.gr (149.115 ευρώ).
Δείτε αναλυτικά τους πίνακες στα συνημμένα αρχεία…