Προσπάθεια «τορπιλισμού» του deal στον ΟΛΠ

27.03.2016 00:07

Προσπάθεια «τορπιλισμού» του deal στον ΟΛΠ

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Ενα μέτωπο κλείνει και άλλα δύο ανοίγουν. Παράδειγμα; Ενώ όλα δείχνουν ότι η πώληση του ΟΛΠ μπαίνει στην ευθεία των υπογραφών, το υπουργείο Ναυτιλίας κάνει μια νέα de facto προσπάθεια τορπιλισμού της, λίγες ημέρες πριν από την υπογραφή των συμβάσεων πώλησης.

Τουλάχιστον έτσι αντιμετωπίζεται το νέο προσχέδιο του υπουργείου, που προβλέπει την ίδρυση Δημόσιας Αρχής Λιμένα Πειραιά (ΔΑΛΠ), από παράγοντες της λιμενικής βιομηχανίας που έχουν δει το σχετικό κείμενο, το οποίο έρχεται ένα μήνα μετά εκείνο που είχε δημιουργήσει κύμα αντιδράσεων όταν είχε πρωτοδημοσιευθεί. Τότε, ο αρμόδιος υπουργός κ. Θ. Δρίτσας, ο οποίος ποτέ δεν φαίνεται να είδε με καλό μάτι την πολιτική της αποκρατικοποίησης, είχε «κατηγορηθεί» ότι επιβάλλει νέο χαράτσι επί του τζίρου της εισηγμένης κ.λπ. Τώρα, το νέο κείμενο προβλέπει επιδότηση από τον τακτικό προϋπολογισμό και έσοδα από τα πρόστιμα για χρηματοδοτηθεί η δημιουργία… 30 οργανικών ή και προσωποπαγών θέσεων.

Ο φορέας διατηρεί και πάλι παρεμβατικές δυνατότητες στη λειτουργία του λιμανιού και όπως επισημαίνουν στην «Κ» νομικοί κύκλοι που κλήθηκαν να σχολιάσουν το κείμενο, «διαβάζοντάς το κανείς εισπράττει ξεκάθαρα την αίσθηση πως επιχειρείται η ΔΑΛΠ να καταστεί επικυρίαρχος του ΟΛΠ!».

Για παράδειγμα, θα παρεμβαίνει στα εργασιακά, αφού ρητά αναφέρεται πως θα κρίνει τις προσπάθειες του ΟΛΠ για «τη διατήρηση όσο περισσότερων θέσεων εργασίας». Επιπλέον, εκτιμάται ότι περιλαμβάνει ασάφειες και επικαλύψεις που απλώς θα προσθέσουν δεκάδες νέες θέσεις εργασίας στο Δημόσιο. «Είναι απορίας άξιο το πώς περιμένουν να εγκριθεί ένα τέτοιο νομοσχέδιο από τους δανειστές, όταν αυτοί δεν επιτρέπουν ούτε καν την πρόσληψη απαραίτητων πιλότων στην πλοηγική υπηρεσία», σημειώνουν χαρακτηριστικά πηγές του λιμανιού.

Νομικοί κύκλοι, μάλιστα, σημειώνουν πως η ίδρυση της νέας Αρχής από πλευράς αρμοδιοτήτων μπορεί να «χτυπήσει» στις αρμοδιότητες άλλων φορέων, ενώ σε σχέση με τους περί του αντιθέτου ισχυρισμούς που έχουν διατυπωθεί, η ίδρυση της ΔΑΛΠ δεν αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση. Μνημονιακή υποχρέωση, όμως, κατά τις επισημάνσεις αυτές, αποτελεί η μετατροπή της υπάρχουσας Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ) σε πλήρως ανεξάρτητη αρχή και η πλαισίωσή της για να γίνει πλήρως λειτουργική. Κάτι που έχει καθυστερήσει εδώ και παραπάνω από ένα χρόνο.

Πάνω από όλα, όμως, εκτιμάται ότι η ΔΑΛΠ, όπως σχεδιάζεται με το συγκεκριμένο προσχέδιο –το οποίο έχει στη διάθεσή της η «Κ»– θα προκαλέσει εντονότατες αντιδράσεις από την πλευρά του επενδυτή. Και αυτό, διότι αφενός επεμβαίνει δραστικά σε τομείς που τον αφορούν και αφετέρου μπορεί να ισχυριστεί ότι πρόκειται για ουσιαστική αλλαγή των όρων στον διαγωνισμό.

Έντυπη





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014