Σαρωτικές αλλαγές στις Εφορίες: Πόσοι υπάλληλοι μετακινούνται, ποιες συναλλαγές περιορίζονται

04.10.2015 13:22

Στο «κλείσιμο» των εφοριών για τους πολίτες σχεδιάζει να προχωρήσει το υπουργείο Οικονομικών, σε μια προσπάθειά του να εξοικονομήσει περίπου 6000 υπαλλήλους, οι οποίοι εν συνεχεία θα αξιοποιηθούν για να καλύψουν τα υπάρχοντα κενά στους ελεγκτικούς, διωκτικούς και εισπρακτικούς μηχανισμούς του δημοσίου.

Παράλληλα, το υπουργείο Οικονομικών σκοπεύει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους να ενισχύσει τον Τελωνειακό κλάδο, προχωρώντας σε προσλήψεις προσωπικού, αλλά και μετακινήσεις υπαλλήλων, μέσω μοριοδότησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στις προθέσεις της νέας πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΟΙΚ είναι αφενός να περιοριστεί περαιτέρω ο αριθμός των υφιστάμενων ΔΟΥ αφετέρου να καταργηθεί, στο μέτρο του δυνατού, η άμεση επαφή μεταξύ φορολογουμένων και εφοριακών υπαλλήλων.

Ήδη, προς αυτή την κατεύθυνση, μελετάται η επέκταση των ηλεκτρονικών εφαρμογών που προσφέρει η υπηρεσία TAXIS της ΓΓΔΕ, προκειμένου να καλύψει το σύνολο σχεδόν της γκάμας των οικονομικών συναλλαγών μεταξύ κράτους και πολίτη.

Για εκείνες τις υποθέσεις που θα κριθεί απαραίτητη η φυσική παρουσία του πολίτη, προκειμένου να ολοκληρωθεί η συναλλαγή του, προβλέπεται να λειτουργήσει μία νέα τηλεφωνική υπηρεσία μέσω της οποίας ο φορολογούμενος θα μπορεί να κλείσει ραντεβού με τον υπάλληλο ή τον έφορο που χειρίζεται την υπόθεσή του, κερδίζοντας έτσι χρόνο και γλυτώνοντας την πολύωρη ταλαιπωρία στις ουρές.

Παράλληλα με τις παραπάνω αλλαγές το υπουργείο Οικονομικών, μέσω της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, εμφανίζεται να θέτει στο στόχαστρό του και το φαινόμενο της λαθρεμπορίας που υπάρχει σε μία ευρεία γκάμα προϊόντων, όπως είναι τα καύσιμα, ο καπνός, το αλκοόλ κτλ, προχωρώντας, έπειτα από καθυστερήσεις και κωλυσιεργία πολλών ετών, στην προμήθεια, αρχικά, 4 αυτοκινούμενων σκάνερ συνολικού κόστους 12 εκατ. ευρώ.

Τα εν λόγω σκάνερ έχουν τη δυνατότητα να εντοπίζουν με ευκρίνεια οτιδήποτε μπορεί να κρύβει το οποιοδήποτε όχημα ή κοντέινερ, ή που μπορεί να φέρει επάνω του ένας άνθρωπος.

Να σημειώσουμε πως η Γενική Διεύθυνση Τελωνείων έχει ζητήσει την προμήθεια 14 τέτοιων μηχανημάτων, εκ των οποίων τα 10 θα χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν τις ανάγκες που υπάρχουν στα τελωνεία των συνοριακών διαβάσεων της χώρας, ιδιαίτερα στα ανατολικά και βόρεια σύνορά της.

Η συγκεκριμένη απαίτηση «κολλάει» συνεχώς εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια, αφού στο σύνολό τους οι σχετικοί διαγωνισμοί έχουν κηρυχθεί… άγονοι.

Πρόκειται για μηχανήματα όπως περίπου αυτά που υπάρχουν στα αεροδρόμια και τα οποία λειτουργούν είτε με ακτίνες Xray, είτε με μαγνήτες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Γενική Διεύθυνση Τελωνείων έχει ήδη εδώ και ένα χρόνο στείλει στη Διεύθυνση Επιχειρησιακού Σχεδιασμού του ΥΠΟΙΚ τις τεχνικές προδιαγραφές που απαιτούνται για την προμήθεια των σκάνερ, χωρίς ωστόσο μέχρι και σήμερα να έχει υλοποιηθεί η συγκεκριμένη απαίτηση.

Μάλιστα τα 4 από αυτά θα μπορούσε το δημόσιο να τα είχε παραλάβει πριν από ένα περίπου χρόνο, αφού η αγορά τους είχε δρομολογηθεί να γίνει μέσα από τα πρόστιμα που είχε επιβάλει το δημόσιο στην γερμανική εταιρεία Ζήμενς.





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014