Τι επιχειρήσεις άνοιξαν στην Ελλάδα της κρίσης το 2015

17.02.2016 19:33

Ακόμα και στα χρόνια της κρίσης και των λουκέτων η οικονομική ανάπτυξη στην Ελλάδα κινήθηκε στην πεπατημένη οδό που ακολουθείται χρόνια. Η εστίαση ήταν και πάλι η κύρια επιλογή για όσους ήθελαν να ξεκινήσουν μια επιχείρηση το 2015, όπως προκύπτει και από τα στοιχεία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου.

Οι πέντε στις δέκα πιο συνήθεις επιχειρήσεις που ξεκίνησαν να λειτουργούν το 2015 ανήκουν στην κατηγορία της εστίασης ενώ συνολικά από τη λίστα των 50 επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον (από 86 ενάρξεις και πάνω), μέσα στη χρονιά που πέρασε, η εστίαση αφορά τη μία στις πέντε επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία το Γενικού Εμπορικού Μητρώου οι συστάσεις εταιρειών όλων των νομικών μορφών για τη χρονιά που πέρασε ήταν 29.993 και οι διαγραφές, επίσης όλων των νομικών μορφών ήταν 26.347.

Από αυτές όμως φαίνεται ότι οι δέκα πιο δημοφιλείς κατηγορίες ήταν οι εξής: υπηρεσίες που παρέχονται από καφετέρια, υπηρεσίες που παρέχονται από καφέ μπαρ, τα φαρμακεία είναι στην τρίτη θέση ενώ ακολουθούν τα αναψυκτήρια, τα εστιατόρια, το λιανικό εμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού, τα σνάκ μπάρ (με παροχή σερβιρίσματος), η αγοραπωλησία ιδιόκτητων ακινήτων, οι δραστηριότητες παροχής επιχειρηματικών συμβουλών και άλλων συμβουλών διαχείρισης και οι υπηρεσίες παροχής συμβουλών σε θέματα μάρκετινγκ.

Συνοπτικά η λίστα έχει ως εξής:

  • υπηρεσίες που παρέχονται από καφετέρια
  • υπηρεσίες που παρέχονται από καφέ μπαρ
  • φαρμακεία
  • αναψυκτήρια
  • εστιατόρια
  • λιανικό εμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού
  • σνάκ μπάρ (με παροχή σερβιρίσματος)
  • αγοραπωλησία ιδιόκτητων ακινήτω)
  • δραστηριότητες παροχής επιχειρηματικών συμβουλών και άλλων συμβουλών διαχείρισης
  • υπηρεσίες παροχής συμβουλών σε θέματα μάρκετινγκ.

Αντίστοιχα στη λίστα με τις πιο συχνές διαγραφές εταιρειών συναντάμε και πάλι στην πρώτη από τις δέκα πρώτες θέσεις τις καφετέριες και στη δεύτερη τα σνακ μπάρ αλλά στην τρίτη θέση είναι τα σουβλατζίδικα – ψητοπωλεία με δυνατότητα σερβιρίσματος, ακολουθούν τα παντοπωλεία, τα καφενεία (χωρίς τεχνικά μια μηχανικά παιχνίδια). Στην έκτη και έβδομη θέση είναι το λιανεμπόριο ρούχων και παπουτσιών ακολουθεί το λιανεμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού, τα εστιατόρια και τα προϊόντα καπνού.
Στην αντίστοιχη λίστα των δέκα πιο «δημοφιλών» δραστηριοτήτων για το 2014 στις πρώτες θέσεις των ενάρξεων επιχειρηματικής δραστηριότητας δεν υπάρχουν αλλαγές στις τρεις τελευταίες όμως συναντάμε άλλο περιβάλλον. Στην έβδομη θέση είναι οι υπηρεσίες δημιουργίας ιστοσελίδων στο διαδίκτυο, ακολουθούν οι υπηρεσίες παροχής συμβουλών σε θέματα μάρκετινγκ και το χονδρικό εμπόριο ηλεκτρονικών υπολογιστών, περιφερειακού εξοπλισμού υπολογιστών και λογισμικού.

Τέλος και στη λίστα με τις διαγραφές του 2014 δεν αλλάζει κάτι ως προς τις κατηγορίες πλην μίας. Αντί για το λιανεμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού συναντάμε την εκμετάλλευση περίπτερου.

Στελέχη του υπουργείου Οικονομίας σχολίασαν σχετικά με τη διαδικασία επικαιροποίησης των στοιχειών ότι αν και ενημερώνουν οι επιχειρήσεις τις υπηρεσίες ΓΕΜΗ των επιμελητηρίων – όπως έχουν υποχρέωση – ωστόσο κάποιες φορές οι τροποποιήσεις αυτές αργούν να εμφανιστούν στους σχετικούς καταλόγους λόγω καθυστερήσεων στη διοικητική εργασία.





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014