Υπόθεση «δημοσιογραφικών εκβιασμών»: Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι

Υπόθεση «δημοσιογραφικών εκβιασμών»: Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι

Το Sofokleousin.gr, η πίτα κρατικής διαφήμισης και το κόστος του να είναι ένα ΜΜΕ ανεξάρτητο

Μέχρι τώρα το Sofokleousin αντιμετώπισε την υπόθεση των «δημοσιογραφικών εκβιασμών» με τη δέουσα  σοβαρότητα και επιφυλακτικότητα, παρουσιάζοντας το θέμα ειδησεογραφικά, χωρίς σχολιασμούς και  διάθεση «κιτρινισμού». Όχι μόνο για λόγους δημοσιογραφικής  δεοντολογίας, αλλά και επειδή ένας από τους κατηγορούμενους, ο Χρήστος Φράγκου, είναι δημοσιογράφος του site και στέλεχος της  εκδότριας εταιρείας. 

Δεν προσπαθήσαμε να τον υπερασπισθούμε και να «αθωώσουμε», παρ’ ό,τι είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι για την αθωότητα του. Συνεχίζουμε να τον περιβάλουμε με εμπιστοσύνη, καθώς μάλιστα τα στοιχεία της δικογραφίας δείχνουν ότι σε όλη αυτή την υπόθεση δεν ενέπλεξε καθ’ οιονδήποτε τρόπο το site στο οποίο εργάζεται.

Το όνομα του Sofokleousin.gr  δεν εμφανίζεται πουθενά στις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες  των κατηγορουμένων και της καταγγέλλουσας δημοσιογράφου της ΕΥΔΑΠ. Ούτε στις συζητήσεις για διαφημιστικές καταχωρίσεις, ούτε σε εκείνες όπου ο κατηγορούμενος Π. Μουσάς αναφέρει ιστοσελίδες και έντυπα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την προώθηση δημοσιευμάτων  «επί ανταλλάγματι».

Θα μπορούσαμε να το επισημάνουμε από την πρώτη στιγμή που είδαν το φως της δημοσιότητας το διαβιβαστικό της Αστυνομίας και τα λοιπά στοιχεία της δικογραφίας, όταν κανάλια και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης παρουσίαζαν την υπόθεση των «εκβιαστών» με τις συνήθεις δόσεις κιτρινισμού και μυθοπλασίας.  Ομως μέσα σ’ αυτόν τον ορυμαγδό δεν θα μπορούσε να ακουσθεί μια ψύχραιμη και λογική φωνή, που επιχειρεί να απομυθοποιήσει και να βάλει τα πράγματα στη θέση τους.

Τώρα που ο θόρυβος καταλαγιάζει, μετά την ολοκλήρωση της προδικαστικής διαδικασίας κι αφού έχουν γίνει γνωστά όλα τα στοιχεία της υπόθεσης, μπορούμε να μιλήσουμε χωρίς να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι «αδειάζουμε» τον συνεργάτη μας  ή ότι παίρνουμε αποστάσεις για να «φυλάξουμε τα ρούχα μας».

Ας ξεκαθαρίσουμε λοιπόν τα πράγματα:

– Το Sofokleousin.gr όχι μόνον δεν αναφέρεται στις συνομιλίες των εμπλεκομένων στην υπόθεση και στους σχεδιασμούς Μουσά για το μοίρασμα διαφημιστικής πίτας, αλλά δεν έχει ουσιαστικά έσοδα από διαφημίσεις των ΔΕΚΟ και του δημόσιου τομέα γενικότερα.

– Στα σχεδόν 9 χρόνια λειτουργίας του, τα διαφημιστικά έσοδα από δημόσιο τομέα και ΔΕΚΟ αντιπροσωπεύουν μόλις το 1,7% του συνολικού τζίρου του site, ο οποίος βασίζεται σε πελατολόγιο 142 ιδιωτικών επιχειρήσεων διαφόρων κλάδων.

– Από την ΕΥΔΑΠ πήρε ένα μόνο πρόγραμμα εταιρικής προβολής 5.400 ευρώ, που δόθηκε μέσω διαφημιστικής εταιρείας,πριν αναλάβει το γραφείο Τύπου η καταγγέλλουσα (και συνεργάτιδα του Sofokleousin.gr) Αμαλία Κάτζου

– Από τη ΔΕΗ και τα ΕΛΠΕ δεν πήρε την περασμένη χρονιά ούτε ένα ευρώ διαφήμιση, ενώ το 2014 εισέπραξε τα… μυθώδη ποσά των 3.444 και 1.500 ευρώ αντίστοιχα.

Τα οικονομικά στοιχεία δείχνουν ότι δεν παίρνει ούτε το μερίδιο που θα του αναλογούσε – βάσει επισκεψιμότητας και επιρροής – αν η κρατική διαφήμιση μοιραζόταν δίκαια.

Αυτό είναι το “κόστος” του να είναι ένα μέσο ενημέρωσης ανεξάρτητο και αδέσμευτο, να  στέκεται πάντοτε κριτικά απέναντι στην εξουσία και να έχει ανοιχτό μέτωπο με τα κάθε λογής  κατεστημένα και τη διαπλοκή.