Κουβαλάνε με το πρωθυπουργικό το άγιο φως στους πολίτες-Παπούα!

ΜΠΛΕΞΑΜΕ ΑΣΧΗΜΑ

Aπύθμενη η κυβερνητική απέχθεια για την Τεχνολογία, το Internet και φυσικά προς τους νέους

Aπύθμενη η κυβερνητική απέχθεια για την Τεχνολογία, το Internet, την συνδρομητική τηλεόραση και φυσικά προς τους νέους ανθρώπους οι οποίοι είναι τα κατ΄εξοχήν θύματα αυτής της πολιτικής.

Δεν μπορούσε να συμβεί διαφορετικά όταν βλέπεις μια κυβέρνηση της “Αριστεράς” να στέλνει το πρωθυπουργικό αεροσκάφος για να μεταφέρει το Αγιο Φως (!) από τα Ιεροσόλυμα με τιμές αρχηγού κράτους λες και έχει να κάνει με κατοίκους της Φυλής των Παπούα και την ίδια ώρα φορολογεί βάναυσα το Internet και την συνδρομητική τηλεόραση. Προφανώς με αυτό τον τρόπο “ανταμείβει” την εξαιρετική προσπάθεια του Ομίλου ΟΤΕ και του ΟΤΕ ΤV για παράδειγμα ο οποίος έκανε μια υποδειγματική τηλεόραση.

Τελικά η κυβέρνηση θέλει να μας επιστρέψει πίσω στην εποχή της ασπρόμαυρης ΕΡΤ της οποίας οι παρουσιαστές είναι τόσο ελεύθεροι όπως οι αντίστοιχοι της Βόρειας Κορέας.

Αυτά που συμβαίνουν με το Internet και την συνδρομητική τηλεόραση σε ένα ευρωπαικό (υποτίθεται) κράτος δεν θα τολμούσε να τα κάνει ούτε ο Σουλτάνος Ερντογάν. Το αξιοπερίεργο είναι ότι η Ε.Ε. επιτρέπει αυτού του είδους τις παπαριές και την χυδαία φορολόγηση κάνοντας μισητή την ιδέα της Ευρώπης στους νέους ανθρώπους.

Συμβαίνουν πρωτοφανή και απίστευτα πράγματα σε αυτό εδώ το βαλκανικό παρα-κράτος που ποτέ δεν κόλωνε μπροστά σε τίποτε. Τώρα όμως-με αυτή εδώ την κυβέρνηση-δίνει ένα ρεσιτάλ αυταρχισμού, χαφιεδισμού, τραμπουκισμού και κατασκευής εχθρών με την αξιοποίηση όλων των μέσων και Υπηρεσιών που διαθέτει. Ολα αυτά υπόσχονται μόνο ανείπωτες οδύνες και απώλειες σε οικονομικό και εθνικό επίπεδο.

Βασίλης Μπόνιος- http://kourdistoportocali.com/

Το Φθινόπωρο του 2014 η ουγγρική κυβέρνηση του Viktor Orban, γνωστού για τις αντιευρωπαϊκές (sic) απόψεις του, εξήγγειλε την πρόθεσή της να επιβάλει φόρο στη χρήση του ίντερνετ-θα γράψει ο Νίκος Χρυσικόπουλος στο Capital.gr.  Το μέτρο προέβλεπε χαράτσι 150 φιορινιών (50 λεπτών του ευρώ) για κάθε gigabyte πληροφορίας που θα “κατεβάζουν” ή θα “ανεβάζουν” οι χρήστες του Ιντερνετ. Η ουγγρική κυβέρνηση, στην προσπάθειά της να δικαιολογήσει το σκεπτικό της, χαρακτήρισε τον φόρο λογική προέκταση των φόρων στην κινητή και σταθερή τηλεφωνία…

Μετά τις πρώτες ηχηρές διαμαρτυρίες και σε μια εμφανή προσπάθεια αναδίπλωσης, ανακοινώθηκε ότι στο φόρο θα μπει πλαφόν χρέωσης 700 φιορινιών (2,3 ευρώ) για κάθε ιδιώτη χρήστη και 5.000 φιορινιών (περίπου 17 ευρώ) για τους εταιρικούς χρήστες.

Σύντομα οι αντιδράσεις γιγαντώθηκαν και με τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, κατέληξαν σε μαζικές διαμαρτυρίες και διαδηλώσεις, με αιχμή το επιχείρημα ότι η φορολόγηση του Ιντερνετ ουσιαστικά αποτελεί απόπειρα να περιοριστεί η πρόσβαση στην πληροφόρηση. Η τέως επίτροπος Τεχνολογίας της Ε.Ε., Neelie Kroes, είχε δηλώσει τότε πως το μέτρο θα αποβεί εις βάρος του τμήματος της ουγγρικής οικονομίας που διεξάγεται ψηφιακά, πλήττοντας τις συναλλαγές μέσω ίντερνετ.

Μποστά στις αυξανόμενες επικρίσεις, η  κυβέρνηση Orban ανέκρουσε πρύμναν και πήρε πίσω το φόρο, φοβούμενη κοινωνική έκρηξη, ιδιαίτερα από τους νέους που έβλεπαν τον φόρο ως επίθεση στον εκσυχρονισμό της χώρας και επίδειξη κρατικού αυταρχισμού με τη μορφή της φορολόγησης

Σχεδόν δύο χρόνια μετά και 1.500 χιλιόμετρα νοτιότερα, η ελληνική κυβέρνηση επιλέγει το μοντέλο της έμμεσης φορολογίας για να αυξήσει το κόστος χρήσης του ίντερνετ στη χώρα. Όσοι χαρακτήριζαν “ακραίο” το σενάριο φορολόγησης των ευρυζωνικών συνδέσεων όταν αυτό είδε το φως της δημοσιότητας, βρίσκονται τώρα αντιμέτωποι με έναν από τους πλέον αντιαναπτυξιακούς φόρους, καθώς η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αποφάσισε, από την 1η Ιουλίου 2016, την επιβολή φόρου 5% στις ευρυζωνικές συνδέσεις, αλλά και 10% στη συνδρομητική τηλεόραση.

Οι αντιδράσεις για το μέτρο έχουν ήδη διατυπωθεί. Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), έκανε λόγο για καταστροφικές συνέπειες για την οικονομία, την κοινωνία και τους πολίτες από την επιβολή μίας ακόμη πρόσθετης φορολόγησης σε κινητή τηλεφωνία, διαδίκτυο και συνδρομητική τηλεόραση. Η επιβολή του Φόρου έχει εκτός των άλλων και τεχνικές δυσκολίες.

Όπως παραδέχονται στο Capital.gr στελέχη τηλεπικοινωνιακών εταιρειών, στην παρούσα οικονομική συγκυρία είναι εξαιρετικά δύσκολα το κόστος αυτό να απορροφηθεί από τους παρόχους και θα επιβαρύνει τον τελικό χρήστη.

Οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες ήδη έχουν αποδυθεί σε έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να προσαρμόσουν τα συστήματά τους στα νέα δεδομένα. Τη μεγαλύτερη δυσκολία έχουν όσες εταιρείες προσφέρουν πρόσβαση στο ίντερνετ και συνδρομητική τηλεόραση και ιδιαίτερα αυτές που λειτουργικά ενοποιούν τις δύο υπηρεσίες. Όπως εξηγούσε στέλεχος της αγοράς, οι εταιρείες θα πρέπει να αλλάξουν όλα τους τα πληροφοριακά συστήματα και τα τμήματα ΙΤ να υλοποιήσουν έργο (προσαρμογή νέου κώδικα κλπ) σε λίγες μόνο εβδομάδες.

Σήμερα υπολογίζεται ότι υπάρχουν 1.100.000 συνδρομητές paytv, ενώ στο τέλος του 2015 οι ευρυζωνικές συνδέσεις ανήλθαν σε 3.440.018 (LLU), με βάση τα τελευταία στοιχεία της ΕΕΤΤ. Όσα νοικοκυριά και καταναλωτές διαθέτουν πρόσβαση στο ίντερνετ, θα δουν τους λογαριασμούς να ανεβαίνουν από 1ης Ιουλίου κατά 5%, ενώ όσοι διαθέτουν συνδρομητική τηλεόραση θα πληρώσουν “καπέλο” 10%.

Στην περίπτωση των καταναλωτών που διαθέτουν συνδυαστικά πακέτα (ιντερνετ, τηλεφωνία, συνδρομητική τηλεόραση), όπως εξηγούν στελέχη τηλεπικοινωνιακών εταιρειών, η επιβάρυνση στον τελικό λογαριασμό θα είναι ανάλογη. Και φυσικά, θα υπάρχει και προσαρμογή του ΦΠΑ στο 24%.

Η σεναριολογία για την επιβολή νέων φόρων όλο το προηγούμενο διάστημα στην τηλεπικοινωνιακή αγορά έχει ήδη αποτυπωθεί στη συνδρομητική βάση των εταιρειών, επιβεβαιώνοντας όσους διαρκώς υποστηρίζουν πως οι φόροι, ιδιαίτερα χωρίς λογική, φέρνουν τα αντίθετα αποτελέσματα, καθώς θα οδηγήσει στη μείωση των εισφορών προς το Δημόσιο και τους λοιπούς φορείς και οργανισμούς που προαναφέρθηκαν. Ταυτόχρονα θα οδηγήσει σε αδιέξοδο όσες εταιρείες δραστηριοποιούνται στο χώρο με Ελληνικά φορολογικά στοιχεία, προς όφελος εταιρειών εξωτερικού που δεν αποδίδουν κανένα έσοδο στο Ελληνικό Δημόσιο.

Όπως προκύπτει από τα πρώτα στοιχεία, η τάση που είχε αρχίσει να καταγράφεται τον τελευταίο μήνα του 2015, συνεχίστηκε πιο έντονα στο πρώτο τρίμηνο τους 2016. Οι εγγραφές νέων πελατών έχουν περιοριστεί συγκριτικά με τα προηγούμενα τρίμηνα, αν και σε ετήσια βάση (α΄ τρίμηνο 2016 – α’ τρίμηνο 2015) καταγράφουν διψήφια αύξηση.

Εν μέρει, η επιβράδυνση αυτή οφείλεται και στη μετάθεση εμπορικών ενεργειών από τις εταιρείες, αλλά κυρίως στα προωθούμενα φορολογικά μέτρα που περιλαμβάνουν και την επιβολή τέλους στη συνδρομητική τηλεόραση, για πρώτη φορά από το άνοιγμα της αγοράς.

Στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2016, ο ΟΤΕ ανακοίνωσε πως ο συνολικός αριθμός συνδρομητών ΟΤΕ TV ανήλθε σε 458 χιλιάδες, καταγράφοντας αύξηση 25% σε ετήσια βάση.