ΨΗΦΙΖΟΥΝ ΜΗΧΑΝΗ… ΔΑΓΚΩΤΟ- Οι easy riders της ελληνικής Βουλής

06.06.2016 00:14

 

Λάτρεις των δύο τροχών αποδεικνύονται αρκετοί υπουργοί και βουλευτές, που επιλέγουν από παπάκια μέχρι μηχανές υψηλού κυβισμού για τις καθημερινές τους μετακινήσεις.

 

 
Οι easy riders της ελληνικής Βουλής

 

Οι… easy riders αποτελούν πλέον μια δυναμική «ομάδα» του Κοινοβουλίου, με ένθερμους οπαδούς των δίτροχων να εντοπίζονται τόσο στο κυβερνητικό στρατόπεδο όσο και στην αντιπολίτευση.

Μάλιστα όσο ο καιρός βελτιώνεται τόσο συχνότερη είναι η εικόνα των εθνοπατέρων, που εισέρχονται με μηχανάκια στον περίβολο της Βουλής, ξεφεύγοντας έτσι από παραδοσιακά στερεότυπα για την εικόνα των πολιτικών. Οι περισσότεροι δηλώνουν πως ο «έρωτας» αυτός κρατά χρόνια, καθώς ξεκίνησαν ως νέοι να κυκλοφορούν με μηχανή και παραμένουν πιστοί σε αυτήν τη σχέση ζωής. Οδηγός μηχανής ήταν για πολλά χρόνια ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος πλέον προτιμά να έρχεται στη Βουλή είτε με αυτοκίνητο είτε περπατώντας μέσα από τον Εθνικό Κήπο. Και μπορεί την «πρώτη φορά αριστερά» να κυριαρχούσαν οι εικόνες του Γ. Βαρουφάκη με τη μεγάλου κυβισμού YAMAHA, ωστόσο και η νέα σύνθεση της Βουλής έχει πολλούς οπαδούς των δύο τροχών.

Οδηγοί και… συνοδηγοί
Τα φλας των φωτογράφων έχουν συλλάβει μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου (όπως ο Π. Πολάκης), επικεφαλής κόμματος (Στ. Θεοδωράκης) αλλά και βουλευτές της κυβέρνησης αλλά και της αντιπολίτευσης (όπως ο M. Mπαλαούρας, ο Β. Οικονόμου και ο Αδ. Γεωργιάδης) να χρησιμοποιούν μηχανές ή παπάκια για τις μετακινήσεις. Από την προηγούμενη «γενιά» βουλευτών ξεχώριζε ο Βύρωνας Πολύδωρας με τη διάσημη Ηarley Davidson που οδηγούσε.

Οι «μηχανόβιοι» της Βουλής δηλώνουν πως η επιλογή αυτή γίνεται τόσο για πρακτικούς λόγους (καθώς μπορούν να γλιτώσουν από το μποτιλιάρισμα) όσο και για την αίσθηση ελευθερίας που τους παρέχει. Το μεγαλύτερο μέρος επιλέγει τον «ρόλο» του οδηγού, ενώ κάποιοι άλλοι αφήνουν το δύσκολο αυτό έργο σε συνεργάτες τους. Στο επίμαχο θέμα της χρήσης κράνους όλοι δηλώνουν πως προσπαθούν να είναι συνεπείς και να τηρούν κατά γράμμα τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Ωστόσο, αρκετοί είναι αυτοί που παραδέχονται πως στο παρελθόν είχαν κάνει κάποια… παραστρατήματα. Πέντε από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές των μηχανών για τις μετακινήσεις τους εξηγούν στο «Εθνος της Κυριακής» τους λόγους που τους ώθησαν σε αυτήν την επιλογή.

 

Ο Θανάσης Παπαχριστόπουλος με μια BMW 1.150 κυβικών εισέρχεται στη Βουλή. Ο βουλευτής των ΑΝΕΛ ξεκίνησε να οδηγεί μοτοσικλέτα πριν από 35 χρόνια (μικρή φωτό).

Ο Θανάσης Παπαχριστόπουλος με μια BMW 1.150 κυβικών εισέρχεται στη Βουλή. Ο βουλευτής των ΑΝΕΛ ξεκίνησε να οδηγεί μοτοσικλέτα πριν από 35 χρόνια (μικρή φωτό).

 

Γιάννης Τσιρώνης
Γλίτωσα από τα μποτιλιαρίσματα

Εναν μάλλον ανορθόδοξο τρόπο επέλεξε πέρυσι ο Γιάννης Τσιρώνης για να πάει στην ορκωμοσία της κυβέρνησης. Τα φωτογραφικά φλας τον «συνέλαβαν» να οδηγεί μηχανή, ξαφνιάζοντας όσους περίμεναν πως τα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου κάνουν πιο συμβατικές επιλογές για τη μετακίνησή τους.

Οπως σημειώνει, «τα τελευταία χρόνια κατέφυγα και εγώ στη χρήση μηχανής. Νωρίτερα, κατοικώντας στο κέντρο της Αθήνας πήγαινα στο 90% των προορισμών με τα πόδια ή το ποδήλατο». Η πρώτη επαφή με τους δύο τροχούς γίνεται στα φοιτητικά χρόνια, όπου «η μοτοσικλέτα ήταν ταυτισμένη με τις διακοπές στα νησιά και τις αναρριχητικές εξορμήσεις στην Πάρνηθα». Ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος -που προέρχεται από τους οικολόγους- στις μετακινήσεις προτιμά τους δύο τροχούς. Οπως τονίζει «παρά τον αναπόφευκτα αυξημένο κίνδυνο (που ελαχιστοποιείται από το κράνος), η μηχανή με απελευθέρωσε από τα μποτιλιαρίσματα, τα στησίματα, τη μάταιη αναζήτηση στάθμευσης».

Σπύρος Λυκούδης
Αν τη συνηθίσεις δεν την αφήνεις

Η αγάπη του για τις μηχανές πάει πίσω στη δεκαετία του 1980. Ο Σπύρος Λυκούδης είναι από τους πιο σταθερούς υποστηρικτές των δύο τροχών και τα τελευταία χρόνια επιλέγει μια μηχανή Honda για τις καθημερινές μετακινήσεις του. Εξηγώντας τους λόγους που τον οδήγησαν στον μαγικό κόσμο των δύο τροχών σημειώνει «νομίζω πως μου διευκολύνει πολύ την καθημερινότητα η κίνησή μου με μηχανή. Είμαι στο γραφείο μου στο Σύνταγμα ή στη Βουλή σε ένα τέταρτο από το Χαλάνδρι που κατοικώ».

 

Ο Σπύρος Λυκούδης είναι από τους πιο σταθερούς υποστηρικτές των δύο τροχών και μετακινείται καθημερινά με μια Honda.

Ο Σπύρος Λυκούδης είναι από τους πιο σταθερούς υποστηρικτές των δύο τροχών και μετακινείται καθημερινά με μια Honda.

 

Εκτός όμως από τους πρακτικούς λόγους υπάρχουν και συναισθηματικοί που οδηγούν σε αυτήν την επιλογή. «Είναι επίσης αλήθεια πως αν συνηθίσεις τη μηχανή, δύσκολα την αποχωρίζεσαι, γιατί σου δίνει μια αίσθηση ελευθερίας» επισημαίνει ο βουλευτής του Ποταμιού.

Νικήτας Κακλαμάνης
Ευτυχώς που είμαι συνεπιβάτης

«Κυκλοφορώ με μηχανάκι από το 1990. Ο λόγος είναι ότι είμαι ”παιδί του κέντρου”» σημειώνει ο Νικήτας Κακλαμάνης. Την εποχή, που δούλευε στο Αρεταίειο, έμενε κοντά στον Ευαγγελισμό και πήγαινε με τα πόδια. Ωστόσο, όταν εκλέχθηκε βουλευτής έγινε κάτοικος Παγκρατίου και αναζήτησε εκ των πραγμάτων μεταφορικό μέσο.

Τότε βρήκε τη λύση στο μηχανάκι, καθώς, όπως λέει, «με βόλευε είτε να αποφεύγω την κίνηση, είτε το παρκάρισμα, το οποίο στην Αθήνα ήταν πρόβλημα». Πάντως, επιλέγει να είναι συνεπιβάτης, καθώς αναγνωρίζει πως «αν οδηγούσα εγώ, τότε θα έπρεπε να μου έχουν κρεμάσει και μία ταμπέλα, που να γράφει ”δημόσιος κίνδυνος”». Με ειλικρίνεια αναγνωρίζει πως «κάποιες -λίγες- φορές, που ανεβαίνω στη μηχανή δεν φοράω κράνος κι έτσι δίνω το κακό παράδειγμα». Το καλό πάντως είναι ότι ποτέ δεν είχε κανένα ατύχημα, ενώ είναι ιδιαίτερα προσεκτικός σε θέματα παρκαρίσματος.

«Δεν επιτρέπω στον οδηγό μου να παρκάρει τη μηχανή σε πεζοδρόμιο» λέει και προσθέτει με νόημα «γι’ αυτό και όταν ήμουν δήμαρχος Αθηναίων ποτέ δεν έσβησα κλήση για τέτοια παράβαση».

Γιάννης Κουτσούκος
Εχεις αυτονομία στις επιλογές σου

 

Ξάφνιασε ο Γιάννης Τσιρώνης όταν πήγε στην ορκωμοσία της κυβέρνησης οδηγώντας μηχανή.

Ξάφνιασε ο Γιάννης Τσιρώνης όταν πήγε στην ορκωμοσία της κυβέρνησης οδηγώντας μηχανή.

 

Από μικρό παιδί στην Αμαλιάδα «κρυφοκοίταζε» τη μηχανή του πατέρα του, περιμένοντας με αδημονία τη στιγμή που θα αποκτήσει δίπλωμα οδήγησης για να κάνει την πρώτη του βόλτα. Στα 18 του ο Γιάννης Κουτσούκος κάνει το όνειρό του πραγματικότητα, ενώ λίγο αργότερα αποκτά και το πρώτο του «παπάκι». Ο νεαρός φοιτητής στην Αθήνα έχει πια το δικό του μεταφορικό μέσο, με το οποίο μπορεί να αποδρά από την καθημερινότητα. Τα τελευταία 20 χρόνια παραμένει πιστός στην ίδια αγάπη. Πρόκειται για μία μηχανή Virago 250, την οποία χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις του στο κλεινόν άστυ. «Πάντα μου άρεσε η ελευθερία στην κίνηση» σημειώνει ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και προσθέτει «η μηχανή προσφέρει αυτονομία στις επιλογές, σου δίνει το δικαίωμα να μην εξαρτάσαι από κανέναν».

Οπως εξηγεί, «ακόμα και όταν υπάρχει μποτιλιάρισμα ή κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, με τη μηχανή μπορεί κανείς να βρει λύσεις». Μάλιστα όταν ο καιρός είναι καλός και δεν υπάρχει φορτωμένο πρόγραμμα, αξιοποιεί το δίτροχο μεταφορικό του μέσο για σύντομες βόλτες εντός του Λεκανοπεδίου.

Θαν. Παπαχριστόπουλος
Σου δίνει άμεση επαφή με τη φύση

Από τους πιο φανατικούς «οπαδούς» των δύο τροχών είναι ο Θανάσης Παπαχριστόπουλος. Οπως χαρακτηριστικά σημειώνει «μηχανή σημαίνει ποιότητα ζωής. Μιλάς πιο εύκολα με τον κόσμο, έχεις άμεση επαφή με τη φύση και πρακτικά κάνεις όλες τις δύσκολες δουλειές στη μεγαλούπολη πιο γρήγορα και πιο εύκολα».

Ξεκίνησε να οδηγεί μηχανή πριν από 35 χρόνια και ακόμα και τώρα που είναι βουλευτής δεν έχει εγκαταλείψει τη συνήθεια αυτή. Οπως σημειώνει η μηχανή ήταν πολύτιμος σύμμαχος τα χρόνια που ήταν γιατρός και τονίζει πως «ακόμα και ως διοικητής νοσοκομείου αρνήθηκα να υποκύψω στον πειρασμό του αυτοκινήτου». Στην πορεία ασχολήθηκε με την πολιτική και η αγάπη του για τους δύο τροχούς βοήθησε στο να ανταποκρίνεται ταχύτερα στις πολιτικές του υποχρεώσεις. Τα τελευταία 12 χρόνια έχει την ίδια μηχανή, μια BMW 1.150 κυβικών.

 

«Είμαι παιδί του κέντρου και κυκλοφορώ με μηχανάκι από το 1990» λέει ο Νικήτας Κακλαμάνης. Ανέκαθεν συνεπιβάτης, δεν επιτρέπει στον οδηγό του να παρκάρει τη μηχανή σε πεζοδρόμιο.

«Είμαι παιδί του κέντρου και κυκλοφορώ με μηχανάκι από το 1990» λέει ο Νικήτας Κακλαμάνης. Ανέκαθεν συνεπιβάτης, δεν επιτρέπει στον οδηγό του να παρκάρει τη μηχανή σε πεζοδρόμιο.

 

Ο βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων επισημαίνει πως «στη χώρα μας έχουμε σχεδόν εννέα μήνες ηλιοφάνεια και αυτός που αγαπάει τη φιλοσοφία της μηχανής μπορεί πραγματικά να ικανοποιεί την επιθυμία να οδηγεί όλο τον χρόνο».

Ο ίδιος είναι ιδιαίτερα προσεκτικός όταν οδηγεί, καθώς, όπως σημειώνει, «η μηχανή δεν είναι για εκτόνωση, γι’ αυτό εάν δεν έχεις ωριμάσει πνευματικά και συναισθηματικά, καλό είναι να την αποφεύγεις…».

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΚΚΑΛΙΑΡΗ
[email protected]





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014