Ο κατασκευαστικός όμιλος που έχει εναποθέσει τις ελπίδες του στην κατασκευή του TAP – Οι λόγοι

29.10.2015 08:12
Ο αγωγός TAP είναι το μεγαλύτερο ιδιωτικό έργο που πρόκειται να κατασκευαστεί στη χώρας μας

Τις ελπίδες της στην ανάληψη εργολαβίας του αγωγού TAP έχει εναποθέσει η J&P Αβαξ, για την ενίσχυση της ρευστότητας της.

Για τον κατασκευαστικό Όμιλο, η οποίος το τελευταίο διάστημα αντιμετωπίζει σημαντικά οικονομικά προβλήματα (υπάρχουν και καθυστερήσεις δεδουλευμένων), η ανάληψη εργολαβίας του αγωγού είναι ζωτικής σημασίας. Η επιλογή του αναδόχου για το έργο εκτιμάται ότι θα γίνει τέλος Νοεμβρίου με αρχές Δεκεμβρίου, με στόχο η κατασκευή του να ξεκινήσει στις αρχές του 2016.
Στο διαγωνισμό εκτός από την J&P Αβαξ μαζί με την ιταλική Bonatti, έχει προκριθεί και ο Ελλάκτωρ με τη γαλλική Spiecapag, θυγατρική της Vinci. Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του ελληνικού σκέλους εκτιμάται ότι φτάσει τα 750 εκατ. ευρώ. Η κάθε κοινοπραξία μπορεί να αναλάβει από ένα έως και τρία τμήματα.
Να σημειωθεί ότι η κατασκευή του χερσαίου τμήματος (σε Ελλάδα και Αλβανία) του TAP έχει χωριστεί σε επτά μεγάλες εργολαβίες: Οι πέντε (δύο για την Αλβανία και τρεις για την Ελλάδα) αφορούν την κατασκευή του αγωγού. Αλλες δύο μεγάλες εργολαβίες αφορούν στην κατασκευή των σταθμών συμπίεσης σε Ελλάδα (κοντά στους Κήπους Εβρου) και Αλβανία (κοντά στο Φιέρι), καθώς και έναν σταθμό ελέγχου ροής πάλι στην Αλβανία.
Για τη μελλοντική αναβάθμιση της μεταφορικής ικανότητας του αγωγού στα 20 δισ. κυβικά μέτρα (από τα 10 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως), θα χρειαστεί να κατασκευαστούν αργότερα δύο πρόσθετοι σταθμοί συμπίεσης, ένας στη Βίγλιστα της Αλβανίας και ένας στις Σέρρες.
Με ξεχωριστή εργολαβία θα προχωρήσει το υποθαλάσσιο τμήμα των 105 χιλιομέτρων που θα συνδέει την Αλβανία με την Ιταλία. Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η εταιρεία διαχείρισης του αγωγού, οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν το 2015 με την κατασκευή και αποκατάσταση οδών και γεφυρών στην Αλβανία προκειμένου να εξασφαλιστεί η πρόσβαση στα μελλοντικά εργοτάξια κατασκευής του αγωγού.
Η κατασκευή του κεντρικού αγωγού αναμένεται να ξεκινήσει το 2016. Τα χερσαία τμήματα του TAP θα έχουν συνολικό μήκος περίπου 765 χλμ. (Ελλάδα 550 χλμ., Αλβανία 211 χλμ., Ιταλία 8 χλμ.). Η εταιρεία διαχείρισης προβλέπει πως θα λειτουργούν ταυτόχρονα περίπου 15 εργοτάξια κατά μήκος της συνολικής διαδρομής του αγωγού, με 150 έως 200 εργαζόμενους έκαστο.

E.M
www.bankingnews.gr





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014