Land Rover Discovery 2017: Περισσότερο Range από ποτέ!

01.10.2016 08:22

Το εντελώς νέο Discovery είναι εδώ. Με επτά κανονικές θέσεις, δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης, infotainment οθόνη 10 ιντσών, internet hotspot, 6 πρίζες 12V, 9 θύρες USB, χώρο για 4 iPad στην κεντρική κονσόλα και ένα πρωτοποριακό, σπορ βραχιόλι που λειτουργεί σαν έξτρα κλειδί.

ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (twitter.com/theworldoffroad)

Οι κάτοχοι παλαιών Discovery ίσως να μειδιάσετε με την παραπάνω εισαγωγή αλλά καλύτερα ας χωνέψουμε την τάση της εποχής: τα αυτοκίνητα κάθε κατηγορίας – ακόμη κι αν φέρουν το σκληροπυρηνικό λογότυπο Land Rover– προωθούνται πλέον ως πλατφόρμες συνδεσιμότητας παρά ως μηχανές που συνδέουν τον οδηγό με το δρόμο. Σύμφωνα με τη Land Rover το Discovery 5ης γενιάς είναι φτιαγμένο για το σύγχρονο άνθρωπο, για να ικανοποιεί τις ανάγκες μιας οικογένειας του 21ου αιώνα.

Land-Rover-Discovery-2017-e640

Ιστορικά, το Discovery είναι ένας μικρός θρύλος για τους θιασώτες του 4×4 – μικρός μόνο σε σχέση με το κλασικό Land Rover Defender. Από το 1989 που παρουσιάστηκε μέχρι σήμερα, 1,2 εκατομμύρια Discovery έχουν κατασκευαστεί και πολλά από αυτά έχουν συνεισφέρει στο να παραμείνει η μάρκα αιώνιο σύμβολο περιπέτειας. Στις αρχές της δεκαετίας το Discovery συμμετείχε στα πιο σκληρά Camel Trophy, τη δεκαετία του 2000 χρίστηκε επάνω του η περιπέτεια G4 Challenge ενώ δεκάδες αυτοκίνητα χρησιμοποιήθηκαν σε extreme αποστολές περιπέτειας ανά τον κόσμο. Το ερώτημα λοιπόν είναι: η πέμπτη γενιά του Discovery παραμένει ένα αυθεντικό Land Rover;

Δείτε μία σύντομη αναδρομή στην ιστορία του Discovery στο video που ακολουθεί…

Αυτό θα το κρίνουμε μόνο όταν το οδηγήσουμε. Aν κρίνουμε πάντως από τη μεγαλειώδη, παγκόσμια πρεμιέρα του μοντέλου στο Κόβεντρι, στην καρδιά της Αγγλίας, το Discovery είναι ένα πολύ σημαντικό αυτοκίνητο για τον όμιλο Land Rover – Jaguar.

Για χάρη της εκδήλωσης στήθηκε η μεγαλύτερη κατασκευή Lego στον κόσμο: μία αναπαράσταση της Tower Bridge του Λονδίνου με 5,8 εκατομμύρια πλαστικά τουβλάκια. Επιστρατεύτηκαν διάσημοι πρεσβευτές της βρετανικής εταιρίας, όπως ο άνθρωπος της περιπέτειας και παγκοσμίου φήμης τηλεπαρουσιαστής Bear Grylls, ο Ολυμπιονίκης στην ιστιοπλοϊα Sir Ben Ainslie, η ιππέας και γόνος της βασιλικής οικογένειας Zara Phillips καθώς και όλη η ιστιοπλοϊκή ομάδα του επόμενου America’s Cup.

Land-Rover-Discovery-2017-g640

Στο φαντασμαγορικό σόου, παραμονή της επίσημης πρεμιέρας στο σαλόνι του Παρισιού, το νέο Discovery σκαρφάλωσε στη legoγέφυρα – επιδεικνύοντας τις αναρριχητικές του ικανότητες αλλά και το χαμηλό του βάρος – ενώ κολύμπησε με χάρη στα βαθιά νερά κάτω από την κατασκευή που θα μπει στο βιβλίο Guinness. Χειροκρότημα παρακαλώ!

Δείτε την πρεμιέρα του νέου Discovery όπως μεταδόθηκε live, στο video που ακολουθεί…

Εμφάνιση & χώροι
Επί της ουσίας τώρα: εξωτερικά, το Discovery 5 – ας το λέμε έτσι ημιεπίσημα – είναι σχεδόν ίδιο με το πρωτότυπο Vision Concept του 2014. Ένα Discovery Sport σε μεγεθυντικό φακό δηλαδή, με δραματικά βελτιωμένη αεροδυναμική (Cx=0,33), το οποίο κάνει το προηγούμενο Discovery να μοιάζει με κουτί. Κάποιοι ίσως το μπερδέψουν στο δρόμο με Range Rover Sport, μια και τα δύο αυτοκίνητα βασίζονται στο ίδιο packaging.

Με διαστάσεις 4,97 x 2,22 x 1,84 μέτρα, είναι μακρύτερο κατά 14,1 εκατ., λίγο πιο στενό και πιο χαμηλό από το προηγούμενο μοντέλο. Χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιο (2,923 μ.), χάρη στο κλασικό όλων των Discovery σκαλοπάτι της οροφής και στον ελεύθερο χώρο που αφήνει η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, το βρετανικό SUV μπορεί να καυχιέται ότι είναι ένα κανονικό 7θέσιo που χωράει μία ομάδα μπάσκετ μαζί με τον προπονητή και τον πρόεδρο στο σαλόνι του. Στην τρίτη, υπερυψωμένη σειρά καθισμάτων μπορούν να καθίσουν δύο μέσοι καλαθοσφαιριστές, σύμφωνα με τη Land Rover.

Land-Rover-Discovery-2017-l640

Μάλιστα, το Discovery μπορεί να μετατραπεί από επταθέσιο σε διθέσιο εξ’ αποστάσεως, μέσω εφαρμογής για κινητά. Όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται στο δάπεδο – μέσα σε 12 μόλις δευτερόλεπτα χάρη σε έναν περίπλοκο ηλεκτρικό μηχανισμό – αφήνουν χώρο επαρκή για μετακόμιση επίπλων (2500 λίτρα).

Στο πρώτο Discovery του ’89 η πίσω μονοκόμματη πόρτα άνοιγε προς το πλάι. Στο Discovery 3 του 2004 ήταν διαιρούμενη και άνοιγε προς τα πάνω και προς τα κάτω. Έπρεπε να περάσουν 27 χρόνια ώστε η Land Rover να αποδεχτεί τη μονοκόμματη πόρτα με κλασικό άνοιγμα προς τα πάνω. Ηλεκτρικά πλέον. Για να πίνετε το τσάι σας στο πίσω μέρος ενώ απολαμβάνετε τη φύση υπάρχει πλέον ένα ηλεκτρικό ράφι που εκτείνεται δεόντως και αντέχει 300 κιλά βάρος.

Από τα 18 χρώματα στα οποία είναι διαθέσιμο το Discovery – όλα εμπνευσμένα από περιπετειώδεις προορισμούς του πλανήτη – ένα μας χαρίζει και μία δόση εθνικής υπερηφάνειας: το Santorini Black!

Land-Rover-Discovery-2017-k640

Το εσωτερικό εξελίσσει τη γνωστή φιλοσοφία του προηγούμενου μοντέλου διαθέτοντας στιβαρό ταμπλό, πλήθος αποθηκευτικών χώρων και μία εντυπωσιακή κονσόλα που στο πάνω μέρος της φιλοξενεί μία τεράστια οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης και πιο χαμηλά τον περιστροφικό πλέον διακόπτη του κιβωτίου ταχυτήτων και έναν δεύτερο για το Terrain Response 2, το σύστημα των λειτουργιών οδήγησης.

Η αναβάθμιση στα πλαστικά, στα υφάσματα και στα δέρματα του σαλονιού στα επίπεδα των Range Rover. Ο αριθμός παροχών 12V, θυρών USB ηχείων και βάσεων Isofix (για πέντε παιδιά!) που τόσο διαφημίζει η Land Rover, φτάνει σε σημείο υπερβολής. Χώρια που υπάρχει και αντικλεπτικό σύστημα το οποίο ελέγχεις από εφαρμογή στο κινητό σου ώστε να πληροφορηθείς εγκαίρως αν κάποιος έχει διαρρήξει ή μετακινήσει το αυτοκίνητο!

Δείτε τον Bear Grylls να αναδιπλώνει τα πίσω καθίσματα του Discovery από το κινητό του ενώ κάνει ελεύθερη πτώση (!), στο video που ακολουθεί…

Αλουμινένιο και 20% πιο ελαφρύ!
Το νέο Discovery φτιάχνεται στο Σόλιχαλ όπως και τα Range Rover. Εκεί βρίσκεται η μεγαλύτερη μονάδα συναρμολόγησης αλουμινένιων αμαξωμάτων στην Ευρώπη. Το πλαίσιο είναι ίδιο με του Range Rover Sport, αυτοφερόμενο πλέον και κατά 85% κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το 43% του αμαξώματος – κατά το ήμισι δηλαδή –  είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένο αλουμίνιο. Τα πλευρά του πλαισίου και το δάπεδο πρεσάρονται από ενιαίο φύλλο αλουμινίου, κάτι που περιορίζει τις συγκολλήσεις για καλύτερη δομική αντοχή. Όσο για τη βάση του ταμπλό είναι από μαγνήσιο.

Αν αναπολείτε την εποχή των σασί τύπου σκάλας που διέθετε και το Discovery3 / 4, ατυχήσατε μια και αυτό θεωρείται μουσειακό είδος. Σημειώστε όμως αυτό το στοιχείο: χάρη στην ευρεία χρήση αλουμινίου, το συνολικό βάρος του νέου Discovery έχει περιοριστεί κατά 20%, δηλαδή κατά 480 ολόκληρα κιλά. Το μεγάλο SUV ζυγίζει από 2099 κιλά ενώ το προηγούμενο ξεπερνούσε αρκετά τους δυόμισι τόνους. Αν περιμένετε η Land Rover να επαναφέρει το κλασικό σασί στο Defender που ετοιμάζει για το 2018, μάλλον είστε εκτός θέματος…

Land-Rover-Discovery-2017-d640
Κινητήρες, μετάδοση και ανάρτηση
Το νέο Discovery διατίθεται με τέσσερις κινητήρες: δύο τρίλιτρους V6 turbo βενζίνης και diesel και δύο 4κύλινδρους diesel 2000 κ.εκ. της οικογένειας Ingenium. Ο ισχυρότερος δίλιτρος μάλιστα ισοφαρίζει σε επιδόσεις τον TDV6 του προηγούμενου Discovery για να μην πούμε ότι καταργεί τους λόγους ύπαρξής του στο καινούριο μοντέλο. Το downsizing που εφαρμόζει η Land Rover είναι καλό νέο ιδιαίτερα για την ελληνική αγορά που τιμωρεί αυστηρά οτιδήποτε πάνω από τα δύο λίτρα. Πιο αναλυτικά οι εκδόσεις του Discovery είναι οι εξής:

Td4: Κινητήρας Ingenium 4κύλινδρος, common rail turbodiesel, 2 λίτρων με 180 CV, 430 Nm ροπής, 0-100 σε 10,5 sec, 6,0 λίτρα/100 χλμ., 159 gr/χλμ. εκπομπές CO2.

Sd4: Κινητήρας Ingenium 4κύλινδρος, common rail biturbo, 2 λίτρων με 240 CV, 500 Nm ροπής, 0-100 σε 8,3 sec, 6,3 λίτρα/100 χλμ., 165 gr/χλμ. εκπομπές CO2.

Td6: V6, common rail turbodiesel, 3 λίτρων με 258 CV, 600 Nm ροπής, 0-100 σε 8,1 sec, 7,2 λίτρα/100 χλμ., 189 gr/χλμ. εκπομπές CO2.

Si6: V6 turbo βενζίνης 3 λίτρων με 340 CV, 450 Nm ροπής, 0-100 σε 7,1 sec, 10,9 λίτρα/100 χλμ., 254 gr/χλμ. εκπομπές CO2.

Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με 8τάχυτο κιβώτιο της ZF, το οποίο είναι γνωστό για την ήπια λειτουργία του ως αυτόματο αλλά και το σπορ χαρακτήρα του ως ημιαυτόματο. Ο έλεγχος του κιβωτίου γίνεται είτε από τον περιστροφικό πλέον διακόπτη στην κεντρική κονσόλα είτε από τα paddles του τιμονιού.

Land-Rover-Discovery-2017-c640

Το στάνταρ σύστημα μόνιμης τετρακίνησης του Discovery προβλέπει κιβώτιο μεταφοράς δύο ταχυτήτων που επιτρέπει την επιλογή 8 επιπλέον κοντών σχέσεων εν κινήσει (έως 60 χλμ./ώρα) και τρία διαφορικά με στάνταρ μετάδοση της ροπής κατά 50-50% ανάμεσα στον μπροστινό και στον πίσω άξονα.

Κατ’ επιλογήν, το νέο Discovery μπορεί να παραγγελθεί με κιβώτιο μεταφοράς μίας σχέσης και Torsen κεντρικό διαφορικό. Στην έκδοση αυτή, η απουσία κοντών σχέσεων συνεπάγεται εξοικονόμηση βάρους 17 κιλών και συνδυάζεται με διαφορετική κατανομή της ροπής: από 42% εμπρός – 58% πίσω σε κανονικές συνθήκες έως 62% της ροπής εμπρός ή 78% πίσω, ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης και τον τρόπο οδήγησης.

Το σύστημα μετάδοσης του Discovery είναι πάντα συμβατό με το σύστημα Terrain Response 2, το οποίο επιλέγει αυτόματα ένα από τα έξι διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης μετά από ανάλυση των συνθηκών οδήγησης. Φυσικά και ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα που επιθυμεί ανά πάσα στιγμή.

Στόχος της Land Rover ήταν να βελτιώσει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Discovery στο δρόμο, χωρίς όμως να θυσιάσει την παροιμιώδη του άνεση και κυρίως χωρίς να του στερήσει την πρωτοκαθεδρία σε χρήση εκτός δρόμου. Το επόμενο μεγάλο νέο λοιπόν αφορά την ανάρτηση: ενώ εμπρός παραμένουν τα διπλά ψαλίδια, πίσω έχουν αντικατασταθεί από σύστημα πολλαπλών συνδέσμων το οποίο ονομάζεται Integral Link.

Land-Rover-Discovery-2017-b640tall

Οι διαδρομές των αεραναρτήσεων είναι κορυφαίες (500 χλστ. – μισό μέτρο δηλαδή!) και το ύψος τους μεταβάλλεται ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης. Διαθέτοντας πρόγραμμα off-road δύο σταδίων, το Discovery ανυψώνεται αυτόματα κατά 75 χλστ. από το κανονικό έως τα 50 χλμ./ώρα και κατά 40 χλστ. από τα 50-80 χλμ./ώρα. Αντίστοιχα, το αμάξωμα χαμηλώνει κατά 13 χλστ. πάνω από τα 105 χλμ./ώρα για καλύτερη αεροδυναμική και ευστάθεια στον αυτοκινητόδρομο. Επίσης, η ανάρτηση χαμηλώνει κατά 15 χλστ. όταν βγάλεις τη ζώνη και άλλα 25 χλστ. όταν κάποιος επιβάτης ανοίξει την πόρτα ώστε να βγει πιο εύκολα.

Να δώσουμε εδώ και κάποια στοιχεία που συνήθως μιλούν στην ψυχή των φανατικών της οδήγησης off-road: ο “αέρας” κάτω από το αυτοκίνητο φτάνει τα 283 χλστ., η γωνία προσβολής είναι 34 μοίρες, η γωνία ράμπας 27,5 μοίρες και η γωνία εξόδου 30 μοίρες*. Για τους σκληροπυρηνικούς να προσθέσουμε ότι το νέο Discovery – όσο κι αν δεν του φαίνεται – μπορεί να κολυμπήσει βαθύτερα απ’ ό,τι το παλιό – σε υδάτινα περάσματα 90 εκατοστών αντί 70.

* Οι αντίστοιχες τιμές του προηγούμενου Discovery είναι 36,2 – 27,3 και 29,6 μοίρες.

Land-Rover-Discovery-2017-a640

Δεν ξέρουμε αν το νέο Discovery θα αποκτήσει κάποια off-road έκδοση σαν την G4 Challenge του προηγούμενου, εφοδιασμένη με σνόρκελ ώστε να μπαίνει ακόμη βαθύτερα στα νερά και στις λάσπες αλλά αν κρίνουμε από την πληθώρα των ηλεκτρονικών συστημάτων που διαθέτει, δεν θα το περιμέναμε.

Σημειώστε, εσείς οι οπαδοί των παλιών Land Rover που δεν θα αλλάζατε με τίποτα το αγαπημένο σας Discovery, πόσα συστήματα επιστρατεύει το νέο για να βγάζει πέρα σε απάτητα μονοπάτια με λάσπη, χώμα ή χιόνι:

All Terrain Progress Control: είναι το σύστημα που λάνσαρε το Evoque, κάτι σαν εκτός δρόμου cruise control. Σου επιτρέπει να επιλέγεις ταχύτητα (από 2-30 χλμ./ώρα) και το αυτοκίνητο κινείται αυτόματα ενώ εσύ ασχολείσαι μόνο με το να το κατευθύνεις.

Hil Descent Control (HDC): αυτό είναι γνωστό, διατηρεί την ιδανική ταχύτητα σε μεγάλες κατηφόρες, φρενάροντας επιλεκτικά κάθε τροχό.

Gradiern Release Control (GRC): αφήνει απαλά το φρένο για εκκινήσεις σε έντονες ανωφέρειες.

Electronic Traction Control (ETC): γνωστό κι αυτό, φρενάρει επιλεκτικά κάθε τροχό ώστε να περιορίσει το σπινάρισμα.

Roll Stability Control (RSC): ανιχνεύει την πιθανότητα ανατροπής και επιστρατεύει τα φρένα στους εξωτερικούς τροχούς για να την αποσωβήσει.

Wade Sensing: ανιχνεύει σε πραγματικό χρόνο το βάθος ενός υδάτινου περάσματος και σε πληροφορεί ανάλογα μέσα από την οθόνη του infotainment.

Land-Rover-Discovery-2017-i640

Για την κίνηση στον κανονικό δρόμο, Land Rover μιλάει για δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης εννοώντας την υιοθέτηση μίας σειράς συστημάτων υποστήριξης του οδηγού που τείνουν να γίνουν ο κανόνας στις μεγάλες κατηγορίες. Έτσι το νέο Discovery διατίθεται με συστήματα όπως το έξυπνο cruise control, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και ορίων ταχύτητας, αυτόματη ρύθμιση στάθμης φώτων, έλεχχο φυσικής κατάστασης οδηγού, surround κάμερα υψηλής ανάλυσης, ενεργητική προειδοποίηση για παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας, προειδοποίηση κρυφού σημείου (blind spot), σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης park assist (ακόμη και παράλληλης) καθώς και τελευταίας γενιάς συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με δυνατότητα αναγνώρισης άλλων οχημάτων αλλά και πεζών επιβατών. Όπως καταλαβαίνετε, με την εξέλιξη της τεχνολογίας, το Discovery 6 θα έχει και αυτόματο πιλότο…

Πότε θα έρθει στην Ελλάδα το νέο Discovery; Στα τέλη Ιανουαρίου 2017. Και σε τι τιμές; Ο τιμοκατάλογος θα δημοσιευτεί την επόμενη εβδομάδα από την ελληνική αντιπροσωπεία αλλά σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η τιμή βάσης για την έκδοση Td4 με εξοπλισμό επιπέδου S θα είναι γύρω στις 60.000 ευρώ, δηλαδή περίπου 20.000 χαμηλότερη από εκείνη του προηγούμενου Discovery TDV6._ΑΤ

Για φινάλε, απολαύστε το επίσημο video του νέου Land Rover Discovery:

 





Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014