Newsweek: Ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει τη μεγάλη στροφή… Ετοιμάζει το μεγάλο sell off στην κρατική περιουσία

25.05.2015 11:47
Το sell-off περιλαμβάνει μεγάλα τμήματα της υποδομής στην Ελλάδα, όπως αεροδρόμια, λιμάνια, αυτοκινητόδρομοι και υπηρεσίες κοινής ωφελείας
Ως sell off στα περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού Δημοσίου χαρακτηρίζει το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της ελληνικής κυβέρνησης το περιοδικό Newsweek, επισημαίνοντας ότι αν και ο ΣΥΡΙΖΑ είχε εναντιωθεί σε κάθε σχέδιο πώλησης κρατικής περιουσίας στο παρελθόν, πλέον δείχνει να έχει κάνει μια μεγάλη στροφή. 
Ξένες εταιρείες από χώρες όπως η Γερμανία, η Κίνα και η Ρωσία σχεδιάζουν να αγοράσουν ελληνικά κρατικά περιουσιακά στοιχεία, την ώρα που η χώρα αγωνίζεται να πληρώσει τους Ευρωπαίους πιστωτές της.
Το sell-off περιλαμβάνει μεγάλα τμήματα της υποδομής στην Ελλάδα, όπως αεροδρόμια, λιμάνια, αυτοκινητόδρομοι και υπηρεσίες κοινής ωφελείας.
Μάλιστα, στην ιστοσελίδα του οργανισμού που έχει αναλάβει τις ιδιωτικοποιήσεις της κυβέρνησης, αναφέρει λεπτομερώς μια σειρά από ακίνητα έτοιμα προς πώληση.
Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί μια στροφή από το κυβερνών κόμμα της Αριστεράς, το οποίο είχε προηγουμένως αντισταθεί στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων που επιβλήθηκε στο πλαίσιο των όρων που συνδέονται με το πρόγραμμα διάσωσης της Ελλάδας.
Επικαλούμενο πληροφορίες, το Newsweek αναφέρει ότι υπάρχουν αξιοσημείωτες προσφορές στο τραπέζι, ως μέρος της προσπάθειας πώλησης του 51% του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας.
Λοιπά στοιχεία του ελληνικού “ενεργητικού” που αναγράφονται περιλαμβάνουν την 670 χιλιομέτρων Εγνατία Οδό, που διασχίζει τη Βόρεια Ελλάδα, ακίνητα στη Νέα Υόρκη, στην Ουάσιγκτον και το Βελιγράδι, ιαματικές πηγές και την πρώην αμερικανική βάση της Πολεμικής Αεροπορίας στο Ηράκλειο της Κρήτης.
Στα τέλη Φεβρουαρίου ο ΣΥΡΙΖΑ ανακοίνωσε ότι θα εμποδίσει την πώληση των στρατηγικών στοιχείων του ενεργητικού.
Ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα σταματήσει την πώληση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, ενώ ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, ο νέος υπουργός Ενέργειας δήλωσε ότι η κυβέρνηση δεν θα προβεί στη σχεδιαζόμενη πώληση των συμμετοχών σε διάφορες εταιρείες φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας.
Ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Βαρουφάκης σχολίασε την εποχή εκείνη: «Δεν είναι πολύ έξυπνο να πωλήσει κανείς τα κοσμήματα της οικογένειας στη μέση μιας αποπληθωριστικής κρίσης… Είναι σοφότερο να αναπτύξει την κρατική ιδιοκτησία και να αυξήσει την αξία της με τη χρήση έξυπνων χρηματοδοτικών πόρων για την ενίσχυση της οικονομίας.”
Ωστόσο, τρεις μήνες μετά, και με τις προθεσμίες αποπληρωμής ομολόγων προ των πυλών, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αλλάξει σχετικά με το θέμα.
Τον Απρίλιο, η κυβέρνηση ολοκλήρωσε την πρώτη συμφωνία ιδιωτικοποίησης, πουλώντας τις άδειες για ιπποδρομίες σε μια θυγατρική του ΟΠΑΠ, για 40,5 εκατ. ευρώ.
επίσης, τώρα είναι σε προχωρημένες συνομιλίες με την China Ocean Shipping Company (COSCO) για να αγοράσει το 51% στο λιμάνι του Πειραιά, κάτι το οποίο υποτίθεται ότι ήταν μια «κόκκινη γραμμή» για τον ΣΥΡΙΖΑ.
Όπως εξήγησε εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει υποστηρίξει ότι το ποσοστό πώλησης του λιμανιού έχει περιοριστεί από 67% σε 51%, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα αλήθεια, αναφέρει το περιοδικό.
Στην πραγματικότητα, υπάρχουν σε εξέλιξη συζητήσεις που αν είναι επιτυχής, η COSCO θα είναι σε θέση να αγοράσει το υπόλοιπο 16% σε πέντε χρόνια, εφ ‘όσον πληρούνται όλες οι επενδύσεις που υποσχέθηκε στη σύμβαση παραχώρησης.
Μια άλλη σημαντική πώληση που προχωρά είναι ότι τα 14 από τα 37 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα, τα οποία βρίσκοται σε δημοφιλή νησιά για διακοπές, όπως η Κως, η Μύκονος και η Κέρκυρα.
Η Fraport, μια γερμανική εταιρεία μεταφορών έχουν προσφέρει 1,2 δισ. ευρώ για την μίσθωση των αεροδρομίων και η πώληση αναμένεται να προχωρήσει από το τέλος του τρέχοντος μηνός.
Μια άλλη γερμανική εταιρεία, η Deutsche Invest Equity Partners, βρίσκεται στην τελική ευθεία, μαζί με άλλες οκτώ εταιρείες, που έχουν προκριθεί για την επόμενη φάση της διαδικασίας υποβολής προσφορών για την εξαγορά του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι στην Ελλάδα.
Μεταξύ των άλλων επτά εταιρειών βρίσκονται η βρετανική P&O Steam Navigation Company, η ρωσική επιχείρηση Russian Railways και η International Container Terminal Services, μια εταιρεία διαχείρισης λιμένων υπό τον Φιλιππινέζο επιχειρηματία, Enrique Κ Razon, που έχει προσωπική περιουσία περί τα 5,2 δισ. δολάρια.
Ενδιαφέρον έχει επίσης εκδηλωθεί και για τρία ολυμπιακά ακίνητα, τα κέντρα ιππασίας, κωπηλασίας και Γαλατσίου, τα οποία προσφέρονται σήμερα.
Ίσως δεν αποτελεί έκπληξη δεδομένου του τεράστιου κόστους των Αγώνων, το οποίο εκτιμάται σε 11 δισ. ευρώ, καταλήγει το Newsweek.
*Τα όσα αναγράφονται στη στήλη είναι προιόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν αποτελούν προτροπή αγοράς, πώλησης ή διακράτησης μετοχών



Shortlink:

Contact us | About us | Terms & conditions | Privacy policy
Mikrometoxos 2014