Δ. Παπαστεργίου: «Στην τελική ευθεία ο προσωπικός αριθμός, σε 200.000 ερωτήσεις έχει απαντήσει ο Ψηφιακός Βοηθός»

Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης παραχώρησε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ.

Ερωτηθείς για την άποψή του αναφορικά με τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών ο Δημήτρης Παπαστεργίου τόνισε: «Θεωρώ πως ένας υπουργός της κυβέρνησης πρέπει ό,τι άποψη έχει να το συζητήσει πρώτα στον κόλπο της κυβέρνησης, προκειμένου να βγει οργανωμένα προς τα έξω μία άποψη. Αλλά θεωρώ πως είναι και λίγο ένα ζήτημα το οποίο το τραβάμε στο εξής, ότι σήμερα ένας άνθρωπος, ανεξάρτητα από τον σεξουαλικό του προσανατολισμό, μπορεί να υιοθετήσει ένα παιδί. Άρα νομίζω πως μάλλον το κάνουμε λίγο πιο δύσκολο από ό,τι πραγματικά είναι… Το ερώτημα αυτό είχε τεθεί στον Ψηφιακό Βοηθό από μία συνάδελφό σας στον αέρα μιας εκπομπής πρόσφατα, το “είμαι ομοφυλόφιλος, μπορώ να υιοθετήσω;”. Η απάντηση είναι “ναι”, γιατί σήμερα στην Ελλάδα δεν ζητάει κανείς κανένα πιστοποιητικό σεξουαλικής ταυτότητας για να υιοθετήσει ένα παιδί. Άρα ας αφήσουμε λίγο την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό να κάνει τις ανακοινώσεις όταν πρέπει».

Στο πλαίσιο της απλοποίησης της καθημερινότητας του πολίτη και της εξάλειψης της γραφειοκρατίας, μπαίνει στην τελική ευθεία ο Προσωπικός Αριθμός, σύμφωνα με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο οποίος έκανε λόγο για μια τομή στη Δημόσια Διοίκηση αλλά και μια τομή σε σχέση με τα προσωπικά δεδομένα. «Η έκθεση έχει σταλεί στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Περάσαμε και από την ακρόαση που η ανεξάρτητη Αρχή επιβάλλει. Περιμένουμε πλέον τη θετική, ελπίζω, απάντησή της για να μπορέσουμε πλέον να εκδώσουμε το Προεδρικό Διάταγμα που απαιτείται. Είναι θέμα κάποιων ημερών, μηνός θα έλεγα. Ελπίζω να είναι τόσο, για να μπορέσουμε πλέον να ενοποιήσουμε τα τέσσερα διαφορετικά μητρώα που έχουμε στην ελληνική Δημόσια Διοίκηση, τέσσερα μητρώα τα οποία έχουν ταλαιπωρήσει πάρα πολύ σε πολλές περιπτώσεις τους πολίτες» ανέφερε ο κ. Παπαστεργίου, επισημαίνοντας: «Πλέον με αυτό το νούμερο, παντού, σε όλη τη Δημόσια Διοίκηση και όχι μόνο σε αυτή, ακόμα και στον ιδιωτικό τομέα, δεν θα χρειάζεται -γιατί θα υπάρχουν διαλειτουργικότητες με τα συστήματα- να θυμόμαστε οτιδήποτε άλλο».

Όσον αφορά το αντικείμενο του υπουργείου του ο κ. Παπαστεργίου και ειδικά τον Ψηφιακό Βοηθό, ο κ. Παπαστεργίου ανέφερε ότι μέχρι στιγμής έχουν απαντηθεί περισσότερες από 200.000 ερωτήσεις. «Περάσαμε τις 200.000 ερωτήσεις και πλέον από τις 100.000 και πάνω είναι ερωτήσεις οι οποίες είναι πολύ στοχευμένες. Τις πρώτες μέρες ρωτούσαν διάφορα, από το “πού θα βρω καλό σουβλάκι, πού έχει καλό τυλιχτό” και διάφορα τέτοια, που δεν απαντούσε προφανώς ο Ψηφιακός Βοηθός. Αλλά όντως πλέον οι ερωτήσεις είναι πολύ πιο προσανατολισμένες στη Δημόσια Διοίκηση και όντως και το σύστημα απαντά γενικά σωστά, αλλά και μαθαίνει από το αν ο πολίτης αποκριθεί θετικά ή αρνητικά στην απάντηση που πήρε. Για παράδειγμα, τελευταία έχουμε πάρα πολλές ερωτήσεις και μπορούμε να τον ρωτήσουμε για τα τιμολόγια ρεύματος» ανέφερε.

Προειδοποίηση για σεισμούς

Τέλος, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης ρωτήθηκε και για το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης σεισμών που λειτουργεί στην Ιαπωνία και το κατά πόσο θα μπορούσε να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο και στη χώρα μας. «Ήδη έχω κάνει μια αλληλογραφία με την ιαπωνική πρεσβεία προκειμένου αυτό να διαβιβαστεί και στον συνάδελφό μου Ιάπωνα, προκειμένου να δούμε κατά πόσο αυτό μπορεί να δουλέψει στην Ελλάδα. Έχω μελετήσει αρκετά και τις απόψεις των ειδικών, αλλά τουλάχιστον να πάρουμε την τεχνογνωσία από την ιαπωνική κυβέρνηση, σε μια χώρα στην οποία οι σεισμοί είναι στην καθημερινότητά τους και να δούμε πώς αυτό μπορεί να προσαρμοστεί και να δουλέψει και στα ελληνικά δεδομένα» ανέφερε ο Δ. Παπαστεργίου.