Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης, για τα μεγάλα έργα που θα προκηρυχθούν έως το τέλος του έτους, τα διόδια στην Αττική Οδό και τις αλλαγές στον ΚΟΚ μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ.
«Μέσα στους επόμενους δύο μήνες θα βάλουμε μπροστά ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο, τον προαστιακό Δυτικής Αττικής» δήλωσε καταρχάς ο κ. Καραμανλής. Συγκεκριμένα προανήγγειλε ότι μέσα στις επόμενες 10 με 15 ημέρες θα βγει «στον αέρα» ο διαγωνισμός για το έργο αυτό, ύψους 125 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ο προαστιακός Δυτικής Αττικής θα πηγαίνει από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα.
Το δεύτερο έργο, το οποίο θα προχωρήσει μέσα στο 2022 και συνδυάζεται με τη γραμμή 4 του μετρό που ήδη έχει αρχίσει να κατασκευάζεται, έχει να κάνει με την επέκταση του μετρό στο Ίλιον: «Ένα έργο που θα ξεκινήσει από την Ανθούπολη, θα περάσει από τον Άγιο Νικόλαο, θα περάσει από την Παλατιανή και θα καταλήξει στο Ίλιον. Μιλάμε για ένα έργο 650 εκατ. ευρώ, ένα έργο που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, ένα πολύ σημαντικό έργο για να μπορέσουμε επιτέλους να αποφορτίσουμε -μαζί με όλα τα μεγάλα οδικά έργα που κάνουμε- την Αττική, η οποία έχει αυτή τη στιγμή νομίζω αρκετά προβλήματα στο κυκλοφοριακό» σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Στην τελική ευθεία μπαίνει και άλλο ένα έργο που συζητείται εδώ και πολλές δεκαετίες και θα δημοπρατηθεί το επόμενο διάστημα, η δυτική περιφερειακή Αιγάλεω, όπως επεσήμανε ο υπουργός Μεταφορών: «Αυτό είναι ένα έργο που θα φτάσει μέχρι την παλιά εθνική οδό και θα έχουμε τρεις ανισόπεδους κόμβους, στο Σχιστό, στα Ναυπηγεία και στον Σκαραμαγκά, αποσυμφορώντας αρκετά όλη αυτή την περιοχή».
Μειωμένα διόδια στην Αττική Οδό
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στην απόφαση για τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού, που θα ισχύει από το 2024 και μετά, και η οποία προβλέπει διόδια μειωμένα στα 2,50 ευρώ, από το 2,80 ευρώ σήμερα. «Αυτό υπακούει στη λογική, που έχουμε συνολικά ως κυβέρνηση, να μειώνουμε το κόστος διαβίωσης. Το βάλαμε κάτω, το μετρήσαμε πως μας παίρνει να το κάνουμε και το αποφασίσαμε» τόνισε ο υπουργός.
Παράλληλα, απαντώντας σε όσους υποστηρίζουν ότι και στα συγκεκριμένα διόδια θα μπορούσε να εφαρμοστεί αναλογική χρέωση, εξήγησε: «Πρέπει να δούμε και μια ευρύτερη εικόνα. Πώς θα επηρεάσει αυτό το υπόλοιπο οδικό δίκτυο όλης της Αττικής. Δηλαδή, θέλουμε μία κορεσμένη Αττική Οδό; Θέλουμε μία Αττική Οδό, στην οποία να μπαίνουμε μέσα και να “κολλάμε”;» διερωτήθηκε ο κ. Καραμανλής και υπενθύμισε ότι αυτό συμβαίνει στη Μεταμόρφωση, όπου το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρήκε λύση, δημοπρατώντας τη Λεωφόρο Κύμης που πραγματικά θα δώσει μεγάλη κυκλοφοριακή ανάσα στην περιοχή. Όπως σημείωσε, το υπουργείο λαμβάνει υπ’ όψιν στον σχεδιασμό του και τι συμβαίνει και σε άλλους περιφερειακούς δρόμους της Ευρώπης.
Ο νέος ΚΟΚ, τα ΑμεΑ και τα πατίνια
Με αφορμή επίκαιρη ερώτηση για τις προβλέψεις του νέου ΚΟΚ και ειδικά τα πρόστιμα για παράνομη στάθμευση σε όδευση τυφλών ή ράμπα ΑμεΑ, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι θα πρέπει να εφαρμόζονται οι όποιες ποινές από τη Δημοτική Αστυνομία και την Τροχαία.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε παράλογο ότι με τον παλιό ΚΟΚ τιμωρείται το όχημα και όχι ο οδηγός, προαναγγέλοντας αλλαγές στον ΚΟΚ ως προς αυτό το ζήτημα. Προανήγγειλε επίσης ότι θα αυξηθούν τα πρόστιμα για παράνομη στάθμευση σε όδευση τυφλών ή ράμπα ΑμεΑ: «Γίνεται μία πολύ μεγάλη προσπάθεια να γίνουμε επιτέλους μία ευρωπαϊκή πόλη και να σεβόμαστε τους ανθρώπους με αναπηρία. Θέλω να πιστεύω ότι και ο δήμος, γιατί η κατάσταση αυτή τη στιγμή με τα πεζοδρόμια στο κέντρο της Αθήνας δεν μας τιμά, θα δει με μεγάλη σοβαρότητα αυτό το θέμα».
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στις προβλέψεις που ήδη υπάρχουν και για τα ποδήλατα και για τα πατίνια, υπενθυμίζοντας ότι πλέον υπάρχουν και τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Εκτίμησε ότι η κατάσταση είναι πλέον καλύτερη, γιατί μπήκε τάξη με την ασυδοσία που υπήρχε στα ενοικιαζόμενα πατίνια και προανήγγειλε ότι ο ΚΟΚ θα βάλει και μερικούς πολύ αυστηρούς κανονισμούς: «Διότι θέλουμε και τα πατίνια να διευκολύνουμε, αλλά και να μη δημιουργούνται προβλήματα στους δρόμους της Αθήνας».
Το μετρό της Θεσσαλονίκης
Ο υπουργός σχολίασε και την προσέλευση των πολιτών της Θεσσαλονίκης στον σταθμό του υπό κατασκευή μετρό, που άνοιξε για το κοινό. «Νομίζω ότι οι Θεσσαλονικείς έχουν φτάσει σε ένα σημείο, που πραγματικά δεν πίστευαν ότι αυτό το έργο θα γίνει» επισήμανε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: »Και ο πλέον δύσπιστος βλέπει ότι το έργο έχει μπει στην τελική του ευθεία. Όλο και περισσότερο εργοτάξια κλείνουν και παραδίνονται οι πλατείες πίσω στην πόλη της Θεσσαλονίκης».
Επισήμανε δε ότι αυτό που έγινε στη Θεσσαλονίκη δεν ήταν πρωτοβουλία του υπουργείου, αλλά το Open House, που είναι εδώ και χρόνια ένας θεσμός στη Θεσσαλονίκη, έδωσε την ευκαιρία στους πολίτες να δουν από κοντά το έργο και «να δουν με τα ίδια τους τα μάτια ότι εμείς δεν λέμε λόγια και κάνουμε έργα», υπογραμμίζοντας ότι το έργο αυτό δεν προχωράει απλώς, αλλά τελειώνει.
Ερωτηθείς για τις εκλογές του 2023, ο κ. Καραμανλής απάντησε: «Αυτό που επιζητούν οι πολίτες από τους πολιτικούς και τη Δημόσια Διοίκηση, είναι να μην «πέφτουν τα στιλό» κάθε φορά που έρχονται εκλογές. Ας ξεπεράσουμε αυτή την παθογένεια της ελληνικής πολιτικής. Εμείς συνεχίζουμε να κάνουμε τη δουλειά μας. Το πότε θα γίνουν εκλογές, το έχει ξεκαθαρίσει ο πρωθυπουργός. Αυτά τα οποία σας ανακοίνωσα, θα γίνουν πριν από τις εκλογές, είναι ζήτημα δύο – τριών μηνών».